قیمت موتورسیکلت برقی ایرانی

از دست ندهید

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت و تجاری سازی موتورسیکلت های برقی در ایران شده است. قیمت موتورسیکلت برقی ایرانی توسن و قدرت و سرعت آنها را در ادامه بخوانید.

بیت ران – امین آزاد: فربد زاوه کارشناس و مهندس وسایل نقلیه برقی در گفت و گو با بیت ران درباره ساخت وسایل نقلیه برقی و به ویژه موتورسیکلت های برقی در ایران توضیح داد.

 در مورد فعالیت در زمینه محصولات برقی توضیح می دهید؟

از سال ۱۳۸۰ در شرکت تام ایران خودرو روی خودروهای برقی شروع به کار کردیم.

در سال ۱۹۹۹ هوندا اینساید و تویوتا پریوس در بازار آمریکا معرفی شدند و دو دستگاه به شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو آورده شد.

از همان جا تصمیم گرفته شد که روی اتوبوس های برقی کار کنیم.

تا قبل از آن مباحث تئوری آن وجود داشت، اما به صورت عملی هیچ شرکتی چنین خودروی برقی تولید نکرده بود.

در آن زمان من کارشناس خط رنگ بودم، اما به واسطه کار روی پروژه های مختلف نوآورانه مسئول این پروژه شدم.

کار با برزیلی ها به نفع آنها تمام شد

کارهای مطالعاتی آن انجام شد و چون قطعات همه آمریکایی بودند، با یک شریک برزیلی مذاکره کردیم و پروژه تا حدی پیش رفت، اما در نهایت کار متوقف شد.

بعد از آن، شرکت برزیلی به تنهایی از آن پروژه استفاده کرد و چند هزار اتوبوس تولید کرد.

پس از آن به شرکت ایران خودرو دیزل منتقل شدم و در این شرکت دو موضوع مد نظر بود.

توسعه یک پلتفرم برای اتوبوس های گازسوز و هیبریدی

یکی ایجاد خط تولید اتوبوس های مرسدس بنز در ایران برای صادرات و موازی با ترکیه بود که قرارداد آن امضا شد، اما با تغییر دولت هیچگاه اجرایی نشد.

و دومین مورد توسعه یک پلتفرم برای اتوبوس های گازسوز و هیبریدی بود.

تمام ناوگان اتوبوس های گازسوز کشور در آن دوره ساخته شد.

همچنین تلاش کردیم موتور ایرانی طراحی کنیم که مشکلات زیادی داشت، اما ساخته شد.

از آن اتوبوس گازسوز حدود ۸ هزار دستگاه نیز تولید شد.

استقبال نکردن دولت از ساخت اتوبوس برقی در ایران

همزمان بحث اتوبوس های هیبریدی را در دنیا پیگیری می کردیم، اما باتری ها در آن زمان توسعه یافته و لیتیومی نبود و اتوبوس هیبریدی به صورت باتری دار پروژه بسیار پیچیده ای بود.

بعد از جدا شدن من از ایران خودرو این پروژه را به صورت شخصی با شرکای ایتالیایی پیگیری کردم و حتی چند نسخه نیز ساخته شد.

سعی کردم این پروژه را در ایران انجام بدهیم و کمک هایی را از دولت بگیریم، اما به نتیجه نرسید.

در همین زمان یک تیم دیگری توانستند روی موتورهای برقی کار کنند و حمایت های جزیی نیز از دولت گرفتند.

سپس پروسه های استانداردسازی و تجاری سازی را برای محصول طی کردند و نهایتا در سال گذشته چهار محصول را به بازار ارائه کردند.

بنده در آن پروژه در بحث ایستگاه های شارژ، ایجاد شبکه حمل و نقل برقی و فروش مشارکت دارم.

چندماه پیش شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو در نمایشگاهی یک دستگاه خودرو رانا برقی رونمایی کرد و زمانی که درباره آن خودرو از میرسلیم رییس هیئت مدیره شرکت سوال کردیم که موتور و قطعات، ساخت کجا هستند به صراحت گفت که موتور و برخی قطعات ساخت چین است، آیا محصول شما هم به این صورت است؟

خیر، طبیعی است که یک سری قطعات از چین آورده می شوند.

مثلا تولید قطعات تزئیناتی در ایران با این تیراژ اصلا اقتصادی نیست.

طراحی، پلتفرم و ساخت در ایران انجام شده است.

اما سلول های باتری از چین وارد می شوند و در دنیا نیز چند کشور بیشتر تولید نمی کنند.

هر سلول در حدود ۱۰۰ دلار است اما وقتی سلول ها را پک کنید، قیمت آن برای هر سلول ۲۵۰ دلار می شود.

پس ارزش افزوده در پک کردن است نه در تولید سلول ها.

پک کردن باتری را در ایران انجام می دهیم.

سیستم مدیریت باتری نیز در ایران ساخته می شود

قوای محرکه الکتریکی در سه مدل در ایران ساخته می شود و فقط یک مدل توسط چین ساخته می شود.

قیمت موتورسیکلت برقی توسن

در مورد مشخصات و خصوصیت های این موتورسیکلت های برقی توضیح می دهید؟

برای سال ۹۹ چهار مدل را در نظر گرفته ایم که از ۳ هزار وات توان نامی تا ۷ هزار وات توان نامی را در بر می گیرند.

در موتورهای الکتریکی یک توان نامی و یک توان ماکزیمم وجود دارد که با یکدیگر متفاوت اند.

سبک ترین مدل ما ۳ کیلو وات توان دارد که ماکزیمم سرعت آن حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

این مدل با باتری ۲.۵ کیلو وات ساعتی باتوجه به وزن سرنشین حدود ۷۰ کیلومتر می تواند پیمایش کند.

در بالاترین مدل که ۷ کیلوات قدرت دارد، ماکزیمم سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت است.

و با باتری ۵ کیلو وات ساعتی می تواند حدود ۱۵۰ کیلومتر پیمایش می کند.

شتاب صفر تا صد در این مدل ۶ ثانیه است که به راحتی می تواند با خودرو های لوکس رقابت کند.

در آینده تا مدل های ۱۵ کیلو وات نیز ارائه خواهد شد و هدفمان در آینده شتاب های زیر سه ثانیه است.

قیمت موتورسیکلت برقی

زمان شارژ کامل هر موتورسیکلت چقدر است؟

اگر از شارژر خود موتور استفاده کنید زمان شارز کامل حدود سه ساعت است.

اما اگر از شارژ سریع (fast charge) استفاده کنید، در ۴۰ دقیقه می تواند ۷۰ درصد شارژ شود.

 

قیمت و برند موتورسیکلت های برقی

چه بازه قیمتی را برای این محصولات در نظر گرفته اید؟

از ۳۵ میلیون تومان شروع و تا حدود ۷۰ میلیون تومان نیز می شود.

اما بخشی از قطعات چون وارداتی هستند، قیمت ها مقداری به دلار وابسته اند.

ظرفیت باتری همه مدل ها قابل افزایش است که با افزایش آن، قیمت ها نیز بالاتر می روند.

با این قیمت ها مردم می توانند این موتورسیکلت ها را بخرند؟

به نظر من اگر سوار آن بشوند، می خرند چون لرزش ندارند، بی صدا هستند و هزینه استفاده از آنها بر خلاف موتورسیکلت های بنزینی تقریبا صفر است.

همچنین ما باتری ها را به صورت مادام العمر گارانتی می کنیم.

این موتورسیکلت های برقی با چه برندی عرضه می شود؟

خود موتور با برند توسن تولید می شود و شرکت فروش و خدمات پس از فروش آن با برند وستا است.

تنظیم گفت وگو: امیرحسبن اسماعیل بیگی

بیشتر بخوانید:

موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

موتور سیکلت دو چرخ متحرک و مزایا و معایب آن

 




10 دیدگاه

  1. به سایتشان مراجعه کردم در بخش فروش اینترنتی هر نوع انتخابی بکنید که نهایتا به قیمت برسید موجود نیست
    قسمتی دارد که میشه برای تست درایو ثبت نام کرد و خیلی سریع به شما تاریخ و ساعت جهت تست درایو میدهد و ایمیل تایید رزرو تست درایو هم میفرستد ولی محل تست درایو را مشخص نمیکند ناچارا با شرکتشون تماس گرفتم فرمودند بخاطر محدودیت های کرونا باید ۴۰ پنجاه نفر جمع بشوند یکباره دعوت کنیم 😮

  2. شرکتی که میخواد همون اول کار باطری ازچین بیاره سر بندی و پک کنه تو هر سری اون صدوپنجاه درصد سود بگیره و از صد دلار به دویست و پنجاه تا برسونه فقط نگاه به قیمت جهانی داره ونه شرایط واونمشرایط اقتصادی فعلی. واینقدر بازار نشناسه که میگه “سوار بشن می‌خرن” این شرکت را از الان زمین خورده بدانید..

    • شرکت های مختلفی در دنیا سلول باتری رو از چین میخرن. دوست عزیز پک کردن فقط سرهم بندی کردن نیست. وگرنه ارزش افزودهع دو نیم برابری ایجاد نمیکرد. و خود چینی انجامش میدادن

  3. مشکل اینجاست که بایک تصادف حداقل ۳۰درصد قیمت موتور هزینه تعمیرات باید بدی بلایی که سر من هم آمد

  4. میخوای قیمت بدونی نزده، پیام میفرستی جواب نمیده ، تو سایت ثبت نام میخوای بکنی تایید نمیشه ، چطور میشه خرید کرد معلوم نیست ، خلاصه که یه ذره شرم داشته باشید همه کاراتون که تموم شد بیایید میدون وگرنه مردم که مسخره شما نیستن

  5. به جای اینکه موتوربرقی ارزونترباشه ۱۱۹میلیون خوب طرف بنلی میخره چه کاریه …واقعا جای تاسف داره واسه این کشور

  6. از محصولاتشون بسیار خوشم اومده و قصد خرید دارم. ولی مشکل این‌جاست که تجربهٔ خرید افتضاحی به مشتری می‌دن!
    یک بار زنگ زدم به شرکت، کسی که پاسخ‌گو بود خیلی اطلاعات نداشت! گفت من تازه اومده‌م. ولی با این‌حال، پس از دو سه هفته برام کاتالوگ و لیست قیمت فرستادن. حدود یک ماه از تماس اولم که گذشت، هر چی زنگ می‌زدم، کسی ور نمی‌داشت!
    به شماره‌ای که کاتالوک فرستاده بود پیام دادم، گفتن شماره‌هامون درحال به‌روزرسانیه! گفتم فروشگاهی دارید که از نزدیک موتورها رو ببینم و سواریشونو امتحان کنم؟ نشانی مرکز امور مشتریانو دادن. گفتم فلان روز بیام؟ گفتن «بله، بسیار عالی».
    روز قرار رفتم اونجا، دیدم هیچ کس نیست! یک نفر بود که گفتن همگی رفتن نمایشگاه!
    نشانی نمایشگاهو خواستم، گفتن من خدمات پس از فروشم، از امور مشتریان خبر ندارم!
    زنگ زدم به شماره‌ای که برام کاتالوگ فرستاده بود، قطع کردن!
    پیامک زدم که نشانی نمایشگاهو بدن، پاسخی ندادن!
    در کل، تخصص شگرفی در پشیمون‌کردن مشتری دارن!
    حیف محصولات خوبی که گیر کسانی افتاده که در زمینهٔ کسب‌وکار هِر رو از بِر تشخیص نمی‌دن!

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط