خودرو برقی سایپا و دانشگاه شریف ساخته خواهد شد

از دست ندهید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف برای طراحی و ساخت خودرو برقی سایپا و دانشگاه شریف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بیت ران – پیش از امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف که به‌ صورت آنلاین و از طریق سیستم ویدئو کنفرانس برگزار شد، مهندس سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در سخنانی گفت: با به ‌کارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در کنار مدیران سایپا و استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات این افراد در قالب مشاور، آینده مدیریتی این مجموعه از نظر علمی و تخصصی تضمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است، افزود: دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف پشتوانه‌ای توانمند و آینده‌ساز برای گروه سایپا محسوب می‌شوند و می‌‌توانند مشکلات و موانع موجود را با بهره گیری از دانش و خلاقیت خود از سر راه بردارند.

همکاری سایپا با مراکز دانشگاهی

سلیمانی با اشاره به برنامه گروه خودروسازی سایپا برای تولید خودروهای برقی ادامه داد: مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به‌دنبال یک همکاری جامع با مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور برای طراحی و ساخت خودرو برقی است که در این مسیر آماده همکاری با دانشگاه صنعتی شریف است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تشکیل کارگروه مشترک همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف زمینه اجرای پروژه‌های جدید طراحی و تحقیقات صنعتی و همچنین توسعه مدیریت را در این گروه فراهم می‌سازد و زمینه رشد علمی سایپا را ایجاد خواهد کرد.

دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این جلسه آنلاین گفت: دیدگاه علمی مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا نسبت به صنعت خودرو تحسین‌برانگیز است.

وی افزود: با وجود این دیدگاه موثر و مفید در گروه خودروسازی سایپا امیدواری به تسریع در همکاری میان دو مجموعه افزایش یافته و با این روند، به سرعت ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جهت همکاری‌ها فعال خواهد شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف پیگیر اجرای پروژه‌هایی با محوریت توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصول در گروه خودروسازی سایپا است و آمادگی دارد تجربیات علمی و پژوهشی خود را در اختیار این گروه قرار دهد.

فتوحی گفت: اجرای دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف و همچنین اعطای بورس‌های تحصیلی به آنان جهت همکاری با واحدهای مختلف تولیدی، مهندسی و مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا یکی از اهداف مهم تفاهم‌نامه همکاری است.

خودرو برقی سایپا

خودرو برقی یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت خودرو است

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف بحث خودرو برقی یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت خودرو محسوب می‌شود و اصرار مدیریت سایپا برای ورود به فاز طراحی و ساخت این خودرو، بیانگر نگاه آینده‌نگرانه و واقع‌بینانه نسبت به این صنعت است.

وی از آمادگی دانشگاه صنعتی شریف برای هرگونه همکاری علمی و پژوهشی با گروه خودروسازی سایپا خبرداد و گفت: از آن‌جایی که صنعت خودرو کشور جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد و تولید دارد، آماده‌ایم تا با توسعه همکاری در کارگروه مشترک با سایپا، نقش علمی و مطالعاتی خود را در رشد این صنایع ایفا کنیم.

گفتنی است در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف به امضای مهندس سیدجواد سلیمانی و دکتر محمود فتوحی رسید.

تشکیل کارگروه مشترک همکاری، اجرای پروژه طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک، به‌کارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مشاوران پروژه‌ای در سایپا، توسعه همکاری های آموزشی و کاربردی برای مدیران و کارکنان سایپا و استفاده از پژوهش‌ها و طرح‌های مطالعاتی دانشگاه در پروژه‌های سایپا از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: 

امنیت خودروهای برقی چقدر است؟ چگونه تامین می شود؟

خودروی برقی با بیشترین پیمایش رونمایی شد




3 دیدگاه

  1. سلام،اگراعتمادبه جوونای ایرانی به طور واقعی نه درحدشعاروحرف صورت بگیره مثل صنعت نظامی صنعت خودرومونم پیشتازمیشه

  2. اعتماد به جوونها کدومه دوست عزیز،چندنفر دزد و کلاه بردار و …. با رانت و پارتی و لابی وفساد مسئولیت این شرکتهای تولید کننده خودرو یا بهتر بگم گاری سازی ایران که به یه صنعت کاملا انحصاری برای اهداف پلید خودشون تبدیل کردن رو گرفتن دستشون و چه فرصتی از این بهتر که به دلیل اینکه رغیبی ندارن تا محصولات به روز و باکیفیت تولید کنه و دلیل دوم جلوی واردات رو هم با لابی و ….. گرفتن و با این کار هر گاری آیی که تولید کنن و بریزن تو بازار مردم مجبورن بخرن. طرف می‌ره ۲۰تومن برا هر دستگاه پژو هزینه می‌کنه ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰تومن میفروشه تازه تاقچه بالا هم میذاره،بیکاره خودرو به روز و آنچنانی تولید یا وارد کنه؟بله دوست گرامی اگه یک شرکت خصوصی خودرو سازی توایران شروع به کار کنه و این صنعت رقبتی بشه اونوقته که تازه ملت ایران به چیزی که لایقش هستن میرسن و گاری های اینها هم رو دستشون باد میکنه ،که این موضوع هم رویایی بیش نیست تازمانی که همچین روابط و لابی های فاسدی وجود داره ( در حدی که وزیر بی لیاقت…. ادعا می‌کنه خودرو سازها مانع اصلی واردات وبزرگترین عامل جلوگیری از واردات خودروهای خارجی هستن😲😲😲😲خب خاک توسر وزیر بی عرضه و بدبختی مثل تو که نمیتونی چهارتا خودرو ساز رو سرجاشون بشونی،برو خونه به خونه داری و پخت و پزت برس حداقل اجازه بده کسی که وجودش رو داره بیاد و کار انجام بده نه اینکه کلی پول بی زبون بیت المال رو بابت شغلی که فقط اسمش رو یدک میکشی و از مزایا و…. استفاده میکنی به اسم حقوق دریافت کنی)

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

اطلس دنده ای هم قیمت پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر!

اطلس دنده ای G سایپا یا همان کوییک فیس لیفت، جدیدترین خودرو سایپا است که وارد بازار شده‌ و...

پست‌های مرتبط