کادیلاک برقی لیریک اولین خودروی برقی این خودروساز می تواند برای خریداران جذاب باشد.
بیت ران – کادیلاک اولین ماشین الکتریکی خود به نام لیریک (Lyriq) را رونمایی کرد.
این ماشین اولین مدل از چند مدل الکتریکی است که خودروساز لوکس آمریکایی میخواهد در دهه آینده به بازار عرضه کند.
لیریک یک شاسیبلند متوسط است که چهرهای تازه از کادیلاک را نمایش میدهد.
جلوپنجره ذوزنقهای همیشگی کادیلاک حالا بیشتر بخش جلوی ماشین را پوشانده است.
چراغهای الئیدی به صورت خطوطی باریک موازی دور جلوپنجره قرار داده شده و چراغ عقب هم به صورت خطی پهن در امتداد بدنه کشیده شده است.
مهندسان کادیلاک برای کاهش صدای اتاق از میکرفونهایی استفاده کردهاند که صدای تایر و محیط بیرون را دریافت کرده و با فرستادن فرکانس مخالف، این صداها را حذف میکند.
در داخل ماشین یک نمایشگر ۳۳ اینچی با وضوح بالا اطلاعات را نمایش میدهد.
اطلاعات همچنین از طریق واقعیت مجازی روی جاده به راننده نشان داده میشود.
کادیلاک همچنین ماشین را به یک سیستم خودران مجهز کرده است.
با این سیستم لیریک میتواند در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در آمریکا بدون نیاز به راننده در مسیر مستقیم حرکت کند.
لیریک از سیستم باتریهای جدید جنرالموتورز نیرو میگیرد که کارخانه آن را “آلتیوم” نامیده است.
کادیلاک میگوید ماشین با هر بار شارژ میتواند تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.
لیریک به صورت استاندارد با یک موتور برای چرخهای عقب ساخته میشود، اما میتوان مدل گرانتری از آن را با دو موتور سفارش داد.
استیو کارلایل، مدیر کادیلاک همزمان با رونمایی لیریک گفت که این ماشین نقطه عطفی در تاریخ کارخانه است.
به گفته کارلایل با آمدن لیریک فصل تازهای در کادیلاک آغاز خواهد شد.
اولین کادلاک برقی لیریک وارد بازار چین می شود
برای آغاز این فصل تازه باید مدتی صبر کرد.
قرار است اولین سری لیریک اواخر سال ۲۰۲۲ ابتدا در چین، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان و سپس در آمریکا به بازار عرضه شود.
جنرالموتورز با سرمایهگذاری بیست میلیارد دلاری قمار سنگینی روی ماشینهای الکتریکی کرده است.
در این پروژه، کادیلاک نقش اصلی را دارد و قرار است تا سال ۲۰۳۰ همه مدلهایش الکتریکی باشد.
لیریک علاوه بر محصولات تسلا با رقیبان اروپایی نظیر جگوار آی-پیس (i-Pace) و آئودی ئی-ترون رقابت میکند.
فروش هر دو خودروساز در سال جاری کمتر از پیشبینی بوده است.
آئودی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ کمتر از ۱۷۰۰۰ دستگاه از شاسیبلند الکتریکی خود فروخته و فروش جگوار کمی بیشتر از ۵۴۰۰ دستگاه بوده است.
کادیلاک برقی راه حلی برای خروج از بحران
جنرال موتورز در دو سال گذشته در خروج از بازارهایی که در آن زیان میداده و توقف تولید مدلهایی که فروش آنها کم بود تردید نکرده است.
بزرگترین خودروساز آمریکا همچنین زیرمجموعههای ناموفق خود مانند اپل و هولدن را فروخته است.
کادیلاک سالها است عرصه خودروهای لوکس را به رقیبان آلمانی و ژاپنی واگذار کرده است.
تا به حال تلاش جنرال موتورز برای رقابتپذیر کردن این مارک ۱۱۶ ساله موفق نبوده است.
بیشتر بخوانید: