6.7 C
Tehran
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹

موتور XU پلاس ؛ تولید انبوه و نصب روی سه محصول ایران خودرو

از دست ندهید

اقتصاد ایرلاین ها با کرونا به چه روزی افتاده است؟

پاندمی کرونا همه جهان را در تمام بخش ها به شدت تحت تاثیر قرار داده و اقتصاد را با...

خودرو جدید ایرانی -آمریکایی-جاماییکایی

شروین پیشه‌ور، کارآفرین و سرمایه‌گذار ایرانی-آمریکایی با سرمایه گذاری در بولت موبیلیتی‌ وارد صنعت خودرو شد . بیت ران -...

خودروهای دست دوم چین با هدف افزایش فروش صادر می‌شوند

وزارت بازرگانی چین صدور مجوز برای صادرات خودروهای دست دوم را با هدف افزایش فروش و تجارت خودرو در...

تولید انبوه موتور XU پلاس با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه امسال آغاز می شود، در مرحله اول این موتور بر روی سه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، پارس و سمند نصب خواهد شد.

بیت ران – محمد کاظمی، مدیر  طرح موتور XU پلاس، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، موتور XU پلاس در آینده نزدیک بر روی خودروهای کار ایران خودرو نیز به کار خواهد رفت.

وی با اشاره به توسعه و داخلی سازی صورت گرفته روی موتور XU7  افزود: این موتور جزو موتورهای دارای بازده خوب و مشتری پسند بوده و به همین دلیل ارتقای آن در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

کاظمی با اشاره به قوانین سخت‌گیرانه در حوزه استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت در سال های ۹۶ و ۹۷ خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی این موتور به XU پلاس با هدف عمل به مسوولیت اجتماعی، ارتقای سطح آلایندگی به اروپا ۵، کاهش حداکثری مصرف سوخت، افزایش سطح کیفی در راستای مشتری مداری و نیز افزایش ۱۰ درصدی توان و گشتاور آن، به عنوان یکی از طرح های شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو تعریف شد.

تغییرات موتور XU پلاس

مدیر طرح موتور XU پلاس با بیان اینکه حدود ۳۵ قطعه از این موتور تغییر کرده است، تصریح کرد: این طرح به صورت رسمی از اواخر سال ۹۸ آغاز شده و تا پایان امسال به تولید انبوه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: نکته بسیار مهم در توسعه موتور XU که از این پس با نام XU پلاس شناخته می‌شود، این است که تمام فرآیند توسعه محصول، ساخت قطعات و قالب ها، مجموعه ها و سامانه ها به صورت صد در صد داخلی و با کمک متخصصان مرکز تحقیقات ایران خودرو، ایپکو، ساپکو و تمامی سازندگان رتبه یک کشور انجام شد. در این طرح توسعه محصول، هیچ‌گونه قرارداد و وابستگی به خارج از کشور وجود نداشت تا صرفه جویی ارزی بالایی برای صنعت خودروی کشور رقم بزند.

مدیر طرح موتورXU  پلاس افزود: این موتور با توجه به ارتقای مشخصات فنی وکیفی، ارتقای سیستم خنک‌کاری، بهبود انتقال قدرت موتور و تغییرات در نمای ظاهری اجزای موتور که نسبت به موتور جاری XU7 کاملا متفاوت است، به‌عنوان موتور نسل جدید خانواده XU به مشتریان عرضه می شود.

کاهش ارزبری در تولید موتور XU پلاس

کاظمی عنوان کرد: تا پیش از این، تمام فرآیند توسعه احتراقی موتور، نگاشت و طراحی سامانه با فناوری بالا یا در خارج از کشور انجام می شد و یا با کمک مشاوران خارجی صورت می گرفت که ارزبری زیادی را به دنبال داشت، اما در حال حاضر، این فرآیند به صورت کامل در ایپکو انجام می شود. نگاشت موتور نیز کاملا در داخل کشور و توسط سازندگان داخلی انجام شده که یکی از دستاوردهای این پروژه است. میزان کاهش ارزبری در کل این طرح، دست کم سه میلیون یورو فقط در حوزه توسعه محصول است.

به گزارش ایکوپرس، مدیر طرح موتور XU پلاس، با بیان این که شمارگان تولید این موتور مانند موتور پایه XU سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود، به مشخصات فنی موتور XU پلاس اشاره کرد و گفت: این موتور با ثابت ماندن حجم، افزایش توان و گشتاور داشته و مصرف سوخت آن در چرخه سیکل رانندگی شهری ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش خواهد بود. همچنین یادآور می شود، این محصول دوگانه سوز بوده و در شرایط گازسوز نیز قابلیت رانندگی خوبی برای مشتری ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو

موتور سایپا شاهین ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ است

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

خانواده موتور EF7 در دست توسعه

12 دیدگاه

  1. خودروسازها فقط باید روی برقی کردن خودرو کار کنن.با تولید خودروهای درون سوز باید سالها تولید کنن که برگشت سرمایه صورت بگیره

    • این موتور فقط دوتا مشکل داره یکی سیستم لقی سوپاپ هاش هیدرولیکی نیست و شیم گیری نیاز داره و دیگری هم مشکل زود سوختن واشر سرسیلندر و کرم خوردگی و تاب برداشتن سرسیلندر. از مزایاشم میشه به گشتاور بالا مصرف سوخت پایین و قطعات ارزان و با کیفیت و تعمیر ارزان و ارتقا پذیری بالا اشاره کرد. ضمنا شاتون هم نمیزنه.

  2. تا زمانی که دلیل اصلی افت فشار روغن رو در طراحی بلوک سیلندر باز طراحی و رفع مشکل نکنیم،
    تا زمانی که بلوک سیلندر استاتیک پایداری نداشته باشه،نباید توقع داشته باشیم موتورها مون کار کنه.
    سالهاست روی موتورها کار میکنیم خودمون میخواد کمک کنیم ولی مسئولی مرتبط پیدا نکردیم.

  3. با توجه به این که تویه همچین شرایطی هستیم همینم خیلی خویه قبلیه مصرفش بالا بود و رو فریویل ۱۰۰ اشب میداد کلا این هم مصرفش کمتره هم قدراش بیتشره فقط بند وسط سوپاپ هایه دود کنار هم که باعث واشر زدن میشد تا ببینیم چیکار کردن

  4. موتوری که یکم گازش بدی واشر بزنه به هیچ دردی نمیخوره tu5 هم مصرفش پایینه و خیلی ازینا بهتره

    • اسکل واشر زدن چه ربطی به گاز دادن داره
      اینقدر این بی که فک میکنی به ماشین فشار بیاری واشر میزنه

  5. یه واشر سر سیلندر و مسی یا فلزی کردن انقدر کار داره که این موتور سرطان انقدر واشر نسوزونه ؟؟

  6. امیدوارم لااقل مشکل واشر سرسیلندر حساسش رو حل کنند و مصرف سوختش رو هم کم کند بدون اینکه توان و گشتاورش رو بیارن پایین.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

نشانه های آغاز تلاش پیمان کارگر برای نجات اینفینیتی

اینفینیتی QX55 شاسی بلند لوکس معرفی شد

شاسی بلند لوکس اینفینیتی QX55 از سوی این شرکت در سه تیپ معرفی شد تا شاید راه را برای...
مشتریان سایپا بخوانند:

جزئیات تولید کوییک اس و تولید ساینا اس /...

سایپا در اطلاعیه ای جزئیات تولید کوییک اس و تولید ساینا اس را اعلام کرد و از دلایل تاخیر در تولید و تحویل گفت. بیت...
مشکل ترخیص دو هزار کامیون دست دوم حل شد

ترخیص کامیون‌های اروپایی دست دوم آغاز شد

حدود ۲۰۰۰ دستگاه کامیون اروپایی دست دوم در گمرک بلاتکلیف بود اما با دستور رئیس جمهور ترخیص کامیون‌های اروپایی دست دوم آغاز شده است....
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

واردات واکسن کرونا با 5 فروند هواپیما

معاون وزیر راه و شهرسازی، از برگزاری جلسه آمادگی برای حمل و واردات واکسن کرونا خبر داد. بیت ران - شهرام آدم نژاد معاون وزیر...

تحویل کوییک اس ممکن نیست چون تولید نمی شود!

در حالیکه کشور ما چند سالی است در برابر تحریم ها ایستادگی و با توجه به آن برنامه ریزی می کند، سایپا می گوید...

پست‌های مرتبط