23 C
Tehran
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

موتور XU پلاس ؛ تولید انبوه و نصب روی سه محصول ایران خودرو

از دست ندهید

قیمت قطعات یدکی ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت

مسئولان در اتحادیه های تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی خودور  اعلام کردند قیمت قطعات یدکی خودرو بین ۴۰ تا...

فولکس آرتئون چگونه است ؟

بیت ران - ارسلان سلیمانیان: نیازی به یادآوری نیست که شرکت فولکس واگن، بزرگترین و ثروتمندترین خودروساز قاره اروپا...

خودروهای پرستاره کیفی مشخص شدند

بر اساس گزارش ارزشیابی، خودرو های پرستاره رده های کیفی مشخص شدند. براین اساس، برخی از خودروهای گروه پژو،...

تولید انبوه موتور XU پلاس با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه امسال آغاز می شود، در مرحله اول این موتور بر روی سه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، پارس و سمند نصب خواهد شد.

بیت ران – محمد کاظمی، مدیر  طرح موتور XU پلاس، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، موتور XU پلاس در آینده نزدیک بر روی خودروهای کار ایران خودرو نیز به کار خواهد رفت.

وی با اشاره به توسعه و داخلی سازی صورت گرفته روی موتور XU7  افزود: این موتور جزو موتورهای دارای بازده خوب و مشتری پسند بوده و به همین دلیل ارتقای آن در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

کاظمی با اشاره به قوانین سخت‌گیرانه در حوزه استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت در سال های ۹۶ و ۹۷ خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی این موتور به XU پلاس با هدف عمل به مسوولیت اجتماعی، ارتقای سطح آلایندگی به اروپا ۵، کاهش حداکثری مصرف سوخت، افزایش سطح کیفی در راستای مشتری مداری و نیز افزایش ۱۰ درصدی توان و گشتاور آن، به عنوان یکی از طرح های شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو تعریف شد.

تغییرات موتور XU پلاس

مدیر طرح موتور XU پلاس با بیان اینکه حدود ۳۵ قطعه از این موتور تغییر کرده است، تصریح کرد: این طرح به صورت رسمی از اواخر سال ۹۸ آغاز شده و تا پایان امسال به تولید انبوه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: نکته بسیار مهم در توسعه موتور XU که از این پس با نام XU پلاس شناخته می‌شود، این است که تمام فرآیند توسعه محصول، ساخت قطعات و قالب ها، مجموعه ها و سامانه ها به صورت صد در صد داخلی و با کمک متخصصان مرکز تحقیقات ایران خودرو، ایپکو، ساپکو و تمامی سازندگان رتبه یک کشور انجام شد. در این طرح توسعه محصول، هیچ‌گونه قرارداد و وابستگی به خارج از کشور وجود نداشت تا صرفه جویی ارزی بالایی برای صنعت خودروی کشور رقم بزند.

مدیر طرح موتورXU  پلاس افزود: این موتور با توجه به ارتقای مشخصات فنی وکیفی، ارتقای سیستم خنک‌کاری، بهبود انتقال قدرت موتور و تغییرات در نمای ظاهری اجزای موتور که نسبت به موتور جاری XU7 کاملا متفاوت است، به‌عنوان موتور نسل جدید خانواده XU به مشتریان عرضه می شود.

کاهش ارزبری در تولید موتور XU پلاس

کاظمی عنوان کرد: تا پیش از این، تمام فرآیند توسعه احتراقی موتور، نگاشت و طراحی سامانه با فناوری بالا یا در خارج از کشور انجام می شد و یا با کمک مشاوران خارجی صورت می گرفت که ارزبری زیادی را به دنبال داشت، اما در حال حاضر، این فرآیند به صورت کامل در ایپکو انجام می شود. نگاشت موتور نیز کاملا در داخل کشور و توسط سازندگان داخلی انجام شده که یکی از دستاوردهای این پروژه است. میزان کاهش ارزبری در کل این طرح، دست کم سه میلیون یورو فقط در حوزه توسعه محصول است.

به گزارش ایکوپرس، مدیر طرح موتور XU پلاس، با بیان این که شمارگان تولید این موتور مانند موتور پایه XU سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود، به مشخصات فنی موتور XU پلاس اشاره کرد و گفت: این موتور با ثابت ماندن حجم، افزایش توان و گشتاور داشته و مصرف سوخت آن در چرخه سیکل رانندگی شهری ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش خواهد بود. همچنین یادآور می شود، این محصول دوگانه سوز بوده و در شرایط گازسوز نیز قابلیت رانندگی خوبی برای مشتری ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات احتمالی پیشرانه سه سیلندر جدید ایران خودرو

موتور سایپا شاهین ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ است

مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5

خانواده موتور EF7 در دست توسعه

7 دیدگاه

  1. خودروسازها فقط باید روی برقی کردن خودرو کار کنن.با تولید خودروهای درون سوز باید سالها تولید کنن که برگشت سرمایه صورت بگیره

    • این موتور فقط دوتا مشکل داره یکی سیستم لقی سوپاپ هاش هیدرولیکی نیست و شیم گیری نیاز داره و دیگری هم مشکل زود سوختن واشر سرسیلندر و کرم خوردگی و تاب برداشتن سرسیلندر. از مزایاشم میشه به گشتاور بالا مصرف سوخت پایین و قطعات ارزان و با کیفیت و تعمیر ارزان و ارتقا پذیری بالا اشاره کرد. ضمنا شاتون هم نمیزنه.

  2. تا زمانی که دلیل اصلی افت فشار روغن رو در طراحی بلوک سیلندر باز طراحی و رفع مشکل نکنیم،
    تا زمانی که بلوک سیلندر استاتیک پایداری نداشته باشه،نباید توقع داشته باشیم موتورها مون کار کنه.
    سالهاست روی موتورها کار میکنیم خودمون میخواد کمک کنیم ولی مسئولی مرتبط پیدا نکردیم.

  3. با توجه به این که تویه همچین شرایطی هستیم همینم خیلی خویه قبلیه مصرفش بالا بود و رو فریویل ۱۰۰ اشب میداد کلا این هم مصرفش کمتره هم قدراش بیتشره فقط بند وسط سوپاپ هایه دود کنار هم که باعث واشر زدن میشد تا ببینیم چیکار کردن

  4. موتوری که یکم گازش بدی واشر بزنه به هیچ دردی نمیخوره tu5 هم مصرفش پایینه و خیلی ازینا بهتره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر سه خودروی جدید سایپا؛

سایپا SP100 کراس اوور شاهین ، ساینا اس و کوییک اس

سایپا SP100 کراس اوور شاهین ، ساینا اس و کوییک اس در مراسمی در محل کارخانه سایپا رونمایی شدند. بیت...
رئیس دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد:

نظر دولت درباره قیمت گذاری خودرو

رئیس دفتر ریاست جمهوری درباره نظر دولت در زمینه قیمت گذاری خودرو اعلام کرد ما به دنبال قیمت منطقی هستیم. بیت ران - مراسم رونمایی...

خداحافظ پراید / همراه عکس و امضای رئیس دفتر...

خداحافظ پراید ؛ پراید با امضای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور برای همیشه به خاطره‌ها پیوست. بیت ران – آخرین پراید در مدل 131...
مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

کراس اوور شاهین + زمان تولید ، عرضه و...

کراس اوور شاهین اس پی 100 کراس / sp 100 cross با حضور مسئولان رونمایی شد. بیت ران - مجتبی اسماعیلی: امروز - 16 مرداد...

بررسی پژو 206 و انواع تیپ بندی خودرو

پژو 206 نزدیک به دو دهه است که در ایران خودرو تولید می شود. این خودرو همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است، بررسی پژو...

پست‌های مرتبط