خداحافظ پراید / همراه عکس و امضای رئیس دفتر رئیس جمهور

از دست ندهید

خداحافظ پراید ؛ پراید با امضای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور برای همیشه به خاطره‌ها پیوست.

بیت ران – آخرین پراید در مدل ۱۳۱ روز ۳۱ تیرماه از خط تولید این خودرو در سایپا گذشته بود.

با این وجود مراسم رسمی خداحافظی با پراید ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ با امضای رئیس دفتر ریاست جمهور ایران روی آخرین پراید صورت گرفت.

 

View this post on Instagram

 

در مراسم رونمایی کراس اوور #شاهین با #پراید رسما خداحافظی شد در حاشیه این مراسم #کوییک_اس و #ساینا_اس در کنار #کوییک_اسپرت معرفی شدند تا لحظاتی دیگر اولین خودرو #کراس_اوور #سایپا رونمایی می شود با بیت ران همراه باشید گزارش کامل را در سایت #بیت_ران بخوانید آدرس سایت در صفحه اصلی @bitrun.ir @bitrun.ir @bitrun.ir #شاهین #پژوپارس #پراید#سورن_پلاس #سورن_سال #زوبین #رانا #پژو_۲۰۰۸ #کوییک #سایپا_کویٔیک#رانا_پلاس #پژو_۳۰۱ #پیکان#دنا#دنا_پلاس#دنا_پلاس_توربو#سورن_توربو#سورن

A post shared by bitrun،بیت ران (@bitrun.ir) on

 

پیش از این سایپا اعلام کرده بود که تا پایان تیرماه ۹۹ تولید پراید بطور کامل متوقف خواهد شد.

توقف تولید پراید آخرین پراید

۱۵ دی‌ماه سال ۹۸ بنابر اعلام سایپا ۱۵ روز پیش از موعد مقرر، این خودروساز تعهدات خود در قبال مشتریان را انجام داد و تولید پراید ۱۳۲ متوقف شد.

آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا نیز در روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت تولید شد.

به‌ این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شدند.

و روز ۳۱ تیرماه ۹۹ تولید پراید مدل ۱۳۱ نیز متوقف شد.

به این ترتیب دیگر خودروی سواری پراید در سایپا تولید نمی شود.

آخرین پراید توقف تولید پراید 131

پس از توقف تولید دو مدل پریاد در ماه های گذشته شاهد افزایش قیمت پراید و نیز دیگر خودروها در بازار بودیم.

باید منتظر بود و دید توقف این مدل په جوی در بازار خودرو ایجاد می کند.

خودرو پراد همواره به دلیل ضعف در ایمنی و استانداردهای گوناگون مورد نقد قرار داشت.

پلیس راهور ناجا برای توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ بارهاتلاش کرد و اخطارهایی جدی داد.

سردار سید کمال هادیانفر، درباره سرانجام خط تولید پراید و پژو گفته است:

« با تلاش‌هایی که صورت گرفت و با تحلیل صحیحی که ما از تصادفات داشتیم، همچنین در جلسات مختلف با معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت و معدن، مدیران سایپا و ایران خودرو و دیگر مسئولان تصمیمات خوبی در زمینه توقف تولید اتخاذ شد.»

کوییک آر پلاس آخرین پراید

جایگزین پراید

کوییک در حال تبدیل شدن برای جایگزینی پراید و تبدیل شدن به نماد سایپا است.

البته قیمت تحویل کارخانه این محصول برای بسیاری از متقاضیان بالا است.

پراید ارزان ترین محصول خودروسازان ایرانی بود.

کوییک معمولی در دعوتنامه های تیرماه که از سوی سایپا صادر شد ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

در حالیکه قیمت کارخانه ای سایپا ۱۳۱ در آخرین اعلام به ۳۷ میلیون تومان رسیده سود.

این خودرو در بازار با اختلافی فاحض نسبت به کارخانه، قیمتی ۸۰ میلیون تومانی دارد.

که به طور قطع خبر توقف تولید این مدل از پراید روی قیمت در بازار آزاد تاثیر خواهد داشت.

توقف دیرهنگام تولید پراید

مدیر عامل سابق سایپا معتقد است در زمان مدیریت او هم تولید پراید اشتباه بود و پراید باید از رده تولید خارج می شد.

مهرداد بذرپاش مدیر عامل سابق سایپا در گفت و گو با خبرنگار بیت ران تاکید می کند: پراید باید در دوره ریاست او از مدار تولید خارج می شد، حتی تیبا را برای تحقق این امر وارد خط تولید کردند اما به دلایلی این امر محقق نشد.

فیلم اظهارات مهرداد بذرپاش مدیرعامل پیشین سایپا را در زیر ببینید.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع خودرو در بازار و کارخانه 

قیمت جدید محصولات سایپا ؛ افزایش ۱۷ تا ۳۵ درصدی قیمت ها

داستان پیکان و پراید ؛ سرنوشت متفاوت دو خودرو در بازار ایران

کوییک اس و تصاویر آن ؛ این محصول در دو تیپ تولید می شود




5 دیدگاه

  1. خدایا چرا مسئولین کشور ما اینقدر بی وجدان هستن
    پراید که از روز اول مشخص بود چقدر بی کیفیت و نا امن هست حالا توی این گرونیها یادشون اومده پراید امنیت نداره؟؟؟؟ خدا ذلیلشون کنه
    جون مردم‌اصلا براشون مهم نیست
    این متن ها رو که میخونم واقعا از ایرانی بودنم خجالت میکشم
    شرم میکنم که ایرانی هستم
    خاک بر سر مسئولین این کشور
    بالاخره یه روز شماها کارتون پیش مردم گیر میکنه
    چطور میخوایین جواب مردم رو بدین؟؟
    چطور میخوایین جواب خون مردم‌رو بدین؟؟

  2. برید خودتون رو مسخره کنید .فقط تولید اتاقش متوقف شد ..البته مثل پیکان اتاق کاملش نه.صندق عقبش.چون پراید وانت تولید میشه حتی اگه وانتش هم متوقف بشه باز خودتون رو مسخره کنید ک تیبا کوبیک ساینا همگی موتور و زیر بندی کامل پراید هستش..فقط اتاق نمیزنید..میگین کوبیک جانشین پراید شده..کوبیک هم ک کل زیر بندی و موتور و گیربکسش ک همون پرایده،پرایدو‌ جایگزین پراید کردین.وطنم پاره ی نام😐😐😐

  3. خدا این مسعولین های سابق و جدید ایران خودرو و سایپا را لع نت کند . این ایران خودرو و سایپا چند سال بعد از انقلاب تبدیل به شرکت های کلاه بردار و دزد و مفت خور شدند با تعویض مدیر ها این دو شرکت به جای اینکه بهتر شوند یکی مدیری پس از دیگری آمد وقیمت ها هی بالا و کیفیت هی پایین میامد و اوضا هی بدتر و بدترشده تا اینکه در یکی از روز های اسفند ماه ۹۸ پراید شده ۷۰ ملیون .پژو و سمند شدن ۱۰۰ و خرده ملیون کیفیت خودروها نسبت به مدل های ۹۷ و پ شین تر ۲ برابر پایین آمدند .
    خودروها بعد از یک ماه خود به خود آتش می گرفتند
    به خدا یکی ار دوستانم در ۹اردیبهشت ۹۷ یک ۲۰۶ صندق دار ثبت نام کرده بود و در ۹ اردیبهشت ۹۸ با کلی تاخیر ماشینش را تحویل گرفته .
    کیفیتش واقعا افتضاح بود و هیچ فرقی با ۴۰۵ و پراید و تیبا و ساینا و کوییک نداشت
    دور موتور در سرعت ۱۱۰ کیلومتر این غول تو کابین صدا می آمد و حسا اجازه نمدیداد صدای موسیقی را بشنویم و بلخره در خرداد ماه ۹۸ که دوستم داشت از اتوبان تهرلن و کرج برای ماموریت کاری به تبریز به خواست بره که ناگهان وسط اتوبان تهران و کرج یک گوشه ماشینش را نگه داشت تا بره خرید کنه اما ۲۰ ثانیه بعد از توقوف ماشینش بنزین از باک تا سیم های موتور نشت کرد و ماشن در حالت خاموش آتش گرفت و بعد از ۷ دقیقه اتش نشان آمد و آتش را خاموش کرد
    اینم عاقبت دوست شدن با ویران خودرو
    به خدا اگه دوستم تو ماشین می سوخت صاف می رفتم دفتر مدیران این شرکت را آتش می زدم
    مرگ بر ویران خودرو و گروه خودروسازی شیطان

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط