بوئینگ ۷۴۷ از روی خط تولید پرید

از دست ندهید

بوئینگ ۷۴۷ از سال ۲۰۲۰ دیگر تولید نخواهد شد. این شرکت همچنین از کاهش تولید برخی محصولات خود خبر داده است.

بیت ران – پس از اعلام خبر توقف تولید A380 از سوی ایرباس، اکنون بویینگ نیز تایید کرده که تولید هواپیمای پهن‌پیکر ۷۴۷ را از سال ۲۰۲۲ متوقف می‌کند.

این تصمیم که با توجه به کاهش چشمگیر سفرهای هوایی، سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد اتفاق می‌افتد، پس از آن اعلام شد که بریتیش ایرویز (British Airways) و هواپیمایی کانتاس (Qantas) برای آخرین بار هواپیماهای جامبوجت ۷۴۷ خود را به پرواز درآوردند.

به گزارش یورونیوز بویینگ اعلام کرده که خسارت سه ماهه‌ بیش از انتظار بوده و تنها در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، این شرکت ۲.۴ میلیارد دلار (۲ میلیارد یورو) زیان داشته است.

پیش از این، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) سال ۲۰۲۰ را بدترین سال در تاریخ حمل‌ونقل هوایی خوانده بود و اعلام کرده بود که وضعیت حمل‌ونقل هوایی تا سال ۲۰۲۴ به شرایط عادی بازنمی‌گردد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، دِیو کالهون (Dave Calhoun) مدیر اجرایی بویینگ در پیامی به کارکنان این شرکت گفته است: «ما مجبور خواهیم بود اندازه‌ی نیروی کار دقیق‌تر را ارزیابی کنیم.» این شرکت اعلام کرده که ۱۰ درصد از کارکنان خود را در اوایل سال جاری کاهش خواهد داد.

کالهون هم‌چنین از کاهش تولید هواپیماهای جت مسافربری ۷۷۷ و ۷۸۷ خبر داده است و اعلام کرده که در تحویل برخی از سفارش‌ها نیز تأخیر خواهد داشت.

 

بوئینگ ۷۴۷ ملکه آسمان ها

هواپیمای پهن‌پیکر ۷۴۷ که به ملکه‌ آسمان‌ها (Queen of the Skies) شهرت یافته است، برای نخستین بار در دهه‌ ۱۹۷۰ میلادی (اواخر دهه‌ی ۴۰ خورشیدی) به خدمت گرفته شد و از همان ابتدا با گنجایش ۴۰۰ نفره‌ی خود در مدل‌های اولیه، صنعت هوایی را دگرگون کرد. از جمله در ایران هما (Iran Air) دومین خط هوایی جهان بود که این هواپیما را به ناوگان خود افزود. اکنون بویینگ در پی زیان‌های مالی تصمیم دارد تولید آن را از سال ۲۰۲۲ متوقف کند.

در همین حال تولید هواپیمای بویینگ ۷۳۷ Max نیز که از مارس ۲۰۱۹ به دلیل سوانح مرگبار زمین‌گیر است، با افزایشی کم‌تر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده ادامه خواهد داشت.

دیو کالهون تصمیمات گرفته شده را برای «ثبات اساسی» این شرکت در کوتاه‌مدت مهم ارزیابی کرد. به گفته‌ی او این اقدامات برای شرکت بویینگ سخت بوده اما باید گام‌هایی متناسب با واقعیت‌های جدید بازار بردارند.

بیشتر بخوانید:

آغاز تست‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس

نگاهی به تاریخچه هواپیمای عمود پرواز

کارخانه هلیکوپترسازی بل و داستان راه‌اندازی خط تولید آن در ایران

منبع: دیجی کالا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط