سایپا کوییک اس محصول خانواده کوییک در دو تیپ تولید و عرضه خواهد شد.
بیت ران – سایپا کوییک اس به عنوان جدیدترین محصول از خانواده کوییک خواهد شود.
این خودرو در دو تیپ ساده و فول آپشن عرضه خواهد شد.
کوییک اس فیس لیفت کوییک معمولی است.
سایپا می گوید در طراحی این محصول از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته است.
کوییک S یک هاچ بک کراس اوور است که زیر کاپوت خود موتور M15 دارد و قدرت آن ۸۷ اسب بخار است.
این خودرو همچنین از جعبه دنده دستی ۵ سرعته بهره می برد.
کوییک اس نیز همچون کوییک معمولی ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد.
این خودرو شباهت ظاهری زیادی با تیبا ۲ و ساینا دارد به طوری که در کاپوت و چراغ جلو آن با ساینا یکی است.
کوییک چندان تفاوت ابعادی با تیبا۲ ندارد.
برخی امکانات کوییک اس
کیسه هوای راننده و سرنشین
فرمان هیدرولیک
غربیلک فرمان طرح D (که در کوییک آر پلاس هم نصب می شود)
دسته دنده جدید
شیشه ها و آینه های برقی
ترمز ABS ، BA و EBD
تهویه دستی الکتریکی
سامانه مدیریتی BCM
چراغ روشنایی روز
سنسور پارک عقب
نمایشگر تعویض دنده GSI
کامپیوتر سفر
مشخصات کوییک معمولی
سایپا کوییک در ۴ مدل ST، SE، SE-A و SE-A LUX عرضه می شود.
کوییک دستی و اتوماتیک از لحاظ پیشرانه فرقی باهم ندارند، اما در نمونه اتوماتیک از گیربکس بلژیکی پانچ و دریچه گاز برقی استفاده شده است.
کوییک معمولی چه آپشن هایی دارد؟
از جمله امکاناتی که در سایپا کوییک می توان به آنها اشاره کرد:
فرمان کمکی برقی مجهز به سنسور سرعت،
کروزکنترل،
محدود کننده سرعت،
سیستم تهویه با نمایشگر و نیمه اتوماتیک،
مانیتور،
نویگیشن،
دوربین و سنسور عقب،
سنسور فشار باد لاستیک،
دی لایت،
تنظیم سیستم صوتی روی فرمان،
شیشه ها و آینه های برقی،
سامانه ورود به خودرو بدون کلید،
استارت دکمه ای،
صندلی شش حالته راننده با پشتی برقی،
چراغ همراهی،
کامپیوتر سفر پیشرفته،
بلوتوث و… اشاره کرد.
ایمنی سایپا کوییک چه تفاوتی با پراید دارد؟
کوئیک به کیسههای هوای راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.
نکته جالب در مورد سایپا کوئیک، سامانههای ایمنی متنوع به کار رفته در آن است.
سایپا کوییک همانند بسیاری از خودروهای داخلی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) دارد.
سیستم ترمز EBD از کاربردیترین سامانههای ترمزی یک خودرو است که این خودرو هم دارا ست.
ترمزگیری اضطراری (BA) هم از دیگر سیستمهای به کار رفته در این خودرو است.
کوییک به سیستم کنترل پایداری (ESC) هم مجهز شده است.
کوییک به سیستم «پایش فشار باد تایرها» (TPMS) بهرهمند شده است.
این سامانه، میزان باد لاستیکها را به راننده اعلام میکند.
سامانهی TPMS کنار نمایش اطلاعات لازم، در صورت کمبودن باد لاستیکها، به راننده هشدار میدهد.
کوییک آر پلاس
از جمله محصولات خانواده کوییک کوییک آر پلاس است.
کوییک +R نام جدیدترین مدل معرفی شده از خانواده کوییک است که روز ۱۲ تیرماه رونمایی شد.
محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا در سال ۹۹ همان سه محصول کوییک اس، ساینا اس و خودرو شاهین خواهند بود.
این خودرو محصول جدیدی نیست و در ادامه همان کوییک آر است که کمی زرق و برق دارد.
خودرویی که بیشتر در رنگ متفاوت است تا در مشخصات فنی و آپشن.
کوییک +R در نسخه سفید و مشکی، سفید و قرمز ، مشکی قرمز و مشکی و نقره ای معرفی شده است.
در این مدل از کوییک فرمان و برچسب مدل خودرو روی بدنه متفاوت از دیگر کوییک ها است.
همچنین این نسخه از کوییک به مانیتور تجهیز شده است.
این خودرو با گیربکس پنج دنده دستی معرفی شده است.
در سبد محصولات سایپا کوییک آر همان کوییک فقط دو رنگ است.
پس کوییک +R کوییک دو رنگی است که چند تغییر محدود نسبت به کوییک آر دارد.
در نامگذاری محصولات سایپا، کلمه R اول کلمه rainbow به معنی رنگین کمان است.
مشخصات فنی کوییک آر پلاس کوییک +R
وزن خالص: ۱۰۶۵ کیلوگرم
نوع و مدا موتور: بنزینی – خطی – M15
تعداد سیلندر و سوپاپ: ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ
حجم موتور: ۱۵۰۳ سی سی
حداکثر قدرت: ۸۷ در ۵۴۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۲۶ در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس (سیستم انتقال قدرت): دستی پنج دنده
سیستم تعلیق جلو: سیستم مستقل مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: سیستم میل پیچشی
سیستم فرمان: هیدرولیک
ترمز جلو: دیسکی تهویه شونده
ترمز عقب: کاسه ای
بیشتر بخوانید:
خب مدل اس چه قیمتی داره اونوقت؟
۱۵۵
قیمتش خداکنه زیاد نباشه 😥😥😥
سلام مگر قرار نبود کویک اس اتوماتیک باشه همچینین گفتن گیربکسش cvt به AT تغییر پیدا کرده
این همه مدل و اسم گذاری فقط نشستن اینور اونورشو تیکه رنگ میزنن
واسه یه ذره رنگ ۱۰میلیون ۲۰میلیون اختلاف قیمت بیخودی
قیمتشو اونقدر بالا بردن که فکر کردیم قراره چی بهمون بدن
کوییک معمولی ساخته شد بعد کوییک آر ساختن تفاوتشون توی دورنگ بودن کوییک آر نسبت به کوییک معمولی با قیمت بالا حالا کوییک اس یه رنگ مشکی توی چراغهای جلو به قول خودشون طرح یوز ایرانی بازهم قیمت رفت بالا حالا میخوان کوییک جی در تابستان ۱۴۰۰ بدن بازار تفاوت فقط گریبکس اتومات بازم قیمت بالا برین بخرین من که میرم دوچرخه میخرم برا سلامتیمم بهتر پول زیادم نمیدم یه دجال مفتخور بخورن به ریشمم بخندن
من ماشین قبلیم پراید ۸۵ بود ازش راضی بود افتاد تو خرج فروختم کوییک صفر گرفتم
تو این یک ساله انقدی که بردم تعمیرگاه پراید نبرده بودم
ماشین خوبی هست مشکل اینجاست قطعات همه بی کیفیت هست زود خراب میشه
[… کردین] که به مانیتور مجهز شده. مانیتور نداره که. هیچکدوم از نسخه های کوییک مانیتور داره. دروغ نگید