خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) و زمان پیش فروش آن از زبان مقیمی

از دست ندهید

در نشست ایران خودرو با قطعه سازان و تامین کنندگان قطعات پروژه خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) ایران خودرو که روز ۷ تیرماه در شرکت ساپکو برگزار شد، مدیرعامل ایران خودرو درباره محصول k132 توضیحاتی داد.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: فرشاد مقیمی مدیرعامل‌گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن ابراز خرسندی از موفقیت حاصل شده در طراحی و تولید محصول جدید، تاکیدات مقام معظم رهبری در سه بخش رونق تولید، جهش تولید و تولید خودروهای کم مصرف را الهام بخش توصیف کرد و گفت: در پنج ماه پایانی سال ۹۸ دو برابر هفت ماه قبل از آن خودرو تولید کردند.

خودرو کی 132 ( k132 )

داخلی سازی بی سابقه در محصول جدید ایران‌خودرو

مدیرعامل‌گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه محصول پروژه K132 قرار بود در قرارداد با پژو با سطح داخلی سازی کمتری در حدود ۶۰ درصد تولید شود، اما امروز به بیش از ۹۳ درصد رسیده است که در زمان تولید انبوه با همکاری دانش بنیان‌ها این میزان داخلی سازی بیشتر هم خواهد شد، گفت: در تاریخ صنعت خودروی کشور داخلی سازی تا این میزان در محصول جدید بی سابقه است.

وی افزود: جهش در تولید در همین سه ماه ابتدایی امسال معنا شده است، افزایش ۲۵ درصدی در تعداد تولید، افزایش ۳۷ درصدی در عملکرد فروش، افزایش ۵۵ درصدی تحویل و کاهش ۵۰ درصدی خودروهای دارای کسری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مصادیق جهش تولید به حساب می‌آید.

مقیمی از کاهش ۷۰ درصدی تعهدات معوقه محصولات خبر داد و‌ گفت: معوقات تعدادی از محصولات به صفر رسیده و کاملا به روز خودروها تحویل می شود. این محصولات شامل پژو ۴۰۵ بنزینی، پژو پارس اتوماتیک، پژو۲۰۷ صندوقدار اتوماتیک، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، رانا، دنا پلاس توربو شارژ، پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو ۲۰۰۸ می شود.

۴۷ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها است

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا الان ۱۲۰ هزار خودرو تولید شده است. در حال حاضر حدود ۴۷ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها است.

مقیمی در مورد معوقات نیز گفت: الان تنها ۶۲ هزار معوقه باقی مانده است که با برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از تعهدات تا پایان تیر و فقط چند مدل محصول باقی‌مانده تا شهریور به ‌روز خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت زمان‌ بندی و کیفیت رقابتی محصول جدید گفت: کیفیت این خودرو سطح بالاتری نسبت به باقی خودروها خواهد داشت. این خودرو دارای آینده دیگری است و به زودی محصول کراس اوور k125 و در آینده خودرو هاچبک k121 را نیز رونمایی خواهیم کرد و برنامه برای این است که سالی یک خودرو جدید معرفی شود.

خودرو کی 132 ( k132 )

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از ارتقای قوای محرکه محصولات خبر داد و گفت: کسی فکر نمی کرد که بتوانیم موتور یورو۵ را در محصولات تولید و نصب کنیم، اما با تمرکز بر پروژه‌ های بهبود توانستیم در این مسیر هم موفق عمل کنیم.

مقیمی از اجرای چندین استراتژی متنوع برای تولید محصول کم مصرف خبر داد و گفت: سبک سازی خودرو، تغییر آیرودینامیک، کم مصرف کردن موتور، تولید گیربکس شش سرعته و برقی سازی خودرو از جمله پروژه ‌هایی است که برای کاهش مصرف سوخت دنبال می‌کنیم. در حوزه گیربکس کار بزرگی شروع شده و با گیربکس ۶ سرعته ساخت ایران و در مرحله بعد با گیربکس اتوماتیک ارایه خواهد شد.

وی میزان وابستگی محصول جدید در مگاماژول تزئینات و الکتریکال را صفر درصد اعلام کرد و گفت: در مگاماژول شاسی و قوای محرکه مقدار کمی وابستگی داریم. در بخش بدنه نیز این وابستگی به سمت صفر میل می‌کند. ما الان در این خودرو به ۹۲.۳ درصد داخلی سازی رسیده ایم و به این معنی نیست که تا زمان تحویل خودروها این مقدار را افزایش ندهیم.

خودرو کی 132 ( k132 )

 تولید هزار دستگاه خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) در سال جاری

وی بر طراحی این خودرو با نگاه صادراتی تاکید کرد و گفت: در سال جاری هزار دستگاه از این ‌محصول را تولید و به بازار ارائه خواهیم کرد. به زودی پیش فروش و مشارکت در تولید این خودرو شروع خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه در کشور در شرایط فعلی شاید خودرویی نداشته باشیم که بتواند در سطح استاندارد و قوای محرکه با این خودرو رقابت کند، اعلام کرد: تا اخر سال ۹۹ هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

خودرو کی 132 ( k132 )

مقیمی بهبود تصویر ذهنی جامعه از ایران ‌خودرو را از نتایج اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: ایران‌ خودرو را به جایگاه اصلی ‌اش خواهیم رساند. افزایش سهم محصولات ایران‌ خودرو در بازا نیز از دیگر اهداف تولید محصول جدید است.

مدیرعامل ایران خودرو درباره نام پروژه k132 گفت: این نام برای پروژه انتخاب شده است و نام زیبای اصلی خودرو پس از ثبت شدن و اخذ مجوز اعلام می شود. این خودرو دارای بهترین عملکرد قوای محرکه است و سبد سوختی آن نیز در بین رقبا قابل رقابت است.

خودرو کی 132 ( k132 )

وی از همکاری و مشارکت ۱۳۹ سازنده داخلی در فرآیند طراحی و تولید پروژه k132 ایران خودرو خبر داد و گفت: ۱۴ شرکت دانش بنیان نیز در توسعه محصول جدید ایران‌ خودرو سهیم هستند. و از ۸۱۹ قطعه این خودرو فقط ۶ قطعه وارداتی است.

وی تصریح کرد: وعده هر سال یک محصول را با کمک زنجیره تامین، دانش بنیان‌ها، همدلی سازندگان و همت والای مجموعه کارکنان محقق خواهیم کرد.

خودرو کی 132 ( k132 )

در پایان این نشست، میثاق ‌نامه تولید هزار دستگاه محصول پروژه K132 با بیش از ۹۲ درصد ساخت داخل، به امضای بیش از ۱۵۰ سازنده رسید.

بیشتر بخوانید:

K132 (کی۱۳۲) محصول جدید ایران خودرو + همراه با عکس و فیلم

رقبای K132 در بازار در رده قیمتی و ابعاد را بشناسید

آشنایی با شاسی و موتور K132 ( کی ۱۳۲ ) سدان ایران خودرو + جزئیات




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط