قطعات خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) و جزئیات فنی خودرو از زبان مدیر پروژه

از دست ندهید

مدیر پروژه K132 جزئیات قطعات خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) ، مشخصات فنی خودرو و نیز برنامه تولید این سدان کلاس C را اعلام کرد.

در مراسم رونمایی از این خودرو درباره محصول اطلاعاتی را ارائه کرد و قرار است تا اخر سال ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید شود.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول و همچنین مدیر پروژه K132 در نشست خبری سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی K132 در مورد قطعات خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) توضیحاتی ارائه داد.

پورمجیب قطعات خودرو کی 132 ( k132 )

به گفته پور مجیب این خودرو سدان در کلاس C قرار دارد و روی پلتفرم IKP1 ایران خودرو تولید می شود. همچنین K132 نام پروژه آن است و نام اصلی این خودرو نیست.

مدیر پروژه K132 افزود: پروژه K132 دی ماه ۹۸ مورد تصویب ستاد سیاست گذاری ایران خودرو قرار گرفت.

وی ادامه داد: این خودرو بعد از دو دهه یکی از ایمن ترین محصولات ایران خودرو است و با خودکفایی بالای ۹۰ درصد تولید می شود. در مرحله اول در خرداد ماه، ۱۲ خودرو با گیربکس دستی برای بازخورد گرفتن از طراحی، تولید شد و از شهریور ماه ۷۰ دستگاه خودرو را تولید می کنیم تا بتوانیم تمام تست هایمان را انجام دهیم و از آخر امسال تولید انبوه را شروع کنیم.

در فرمان خودرو از غربیلک پژو ۲۰۷ استفاده شده است

وی درباره قطعات خودرو گفت: رودری این خودرو کاملا جدید است‌. غربیلک فرمان را از پژو ۲۰۷ به این پروژه منتقل کردیم و تمام کلید های کنترلی روی آن وجود دارد. کنسول وسط و داشبورد نیز توسط سازندگان داخلی ساخته شده است‌. صندلی ‌ها مختص این خودرو است و سیستم کمربندها نیز مربوط به پژو ۲۰۷ است که برای این خودرو بهینه شده است.

کمربند قطعات خودرو کی 132 ( k132 )

پورمجیب عنوان کرد: سیستم HVAC و قطعه موکت در صندوق، طراحی جدید مخصوص خودروی K132 است و مجموعه سپرها هم طراحی خاص داخلی برای این پروژه بوده است. چراغ ‌های جلو و مخصوصا چراغ های عقب این خودرو طراحی خاص و جذابی دارد.

اکسل پرسی خودرو برای اولین بار در ایران تولید می شود

وی ادامه داد: در بحث اکسل جلو، طبق پرسی را داریم که یک فرایند جدید و توسعه یافته است. پلتفرم برق و الکترونیک با کمک یکی از سازندگان و همکاران مهندسی و برای اولین بار تکنولوژی Ems را بومی کردیم.

اکسل K132 قطعات خودرو کی 132 ( k132 )

مدیر پروژه K132 با اعلام اینکه کی ۱۳۲ اولین خودرویی است که با سامانه ESC (کنترل پایداری) به بازار خواهد آمد‌، افزود: در بدنه این خودرو از ورقه‌ های استحکام بالا استفاده شده است و لازم به ذکر است که فرمان این خودرو از نوع برقی است. سامانه TPMS نیز توسط مهندسان ایران خودرو توسعه پیدا کرده است و توسط سازندگان داخلی تولید خواهد شد.

کنترل پایداری قطعات خودرو کی 132 ( k132 )از تمام قطعات خودرو فقط شش قطعه خارجی است

به گفته وی در خودروی مورد نظر، باتوجه به اینکه تعداد ۲۳۰ قطعه استاندارد تعریف شده است، ما توانستیم از ۱۰۷  قطعه موجود استفاده کنیم و سرمایه گذاری مجدد نکنیم. قطعات خودکفا شده ۴۵ قطعه و کل قطعات خرید خارجی ۶ قطعه است.

وی همچنین از انجام ۹۷ تست روی این خودرو خبر داد که بخشی از آن استانداردهای اجباری و بخشی دیگر استانداردهای کارخانه ای را مورد بررسی قرار خواهند داد.

پورمچیب در پایان خاطرنشان کرد: تمام قطعات خط ساخت بدنه، خط رنگ و تجهیزات داخلی نصب شده است و بیشتر قالب ها نیز آماده هستند.

بیشتر بخوانید:

K132 (کی۱۳۲) محصول جدید ایران خودرو + همراه با عکس و فیلم

گفت و گو با طراح K132: طراحی خودرو کی ۱۳۲ چرا خطوط تیز دارد؟

خودرو کی ۱۳۲ ( k132 ) و زمان پیش فروش آن از زبان مقیمی

رقبای K132 در بازار در رده قیمتی و ابعاد را بشناسید

گزارش تصویری از رونمایی K132 سدان ایران خودرو 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط