فیلم K132 (کی۱۳۲) تازهترین محصول ایران خودرو و مصاحبه با مدیرعامل ساپکو درباره این خودرو را میتوانید در ادامه تماشا کنید.
بیت ران – K132 (کی۱۳۲) محصول تازه ایران خودرو است. این شرکت بالاخره پس از سالها از یک پلت فرم تازه در محصول جدید خود استفاده کرده است.
تا پیش از این ایران خودرو از دو پلت فرم پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ در محصولات خود استفاده میکرد.
پلت فرم پی اف یک که ایران خودرو میگوید با توسعه و داخلیسازی آن در محصولات جدیداش از آن استفاده خواهد کرد در محصولات روز پژو از جمله پژو ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ استفاده می شود و پژو با این پلتفرم چهار تا پنج ستاره ایمنی را در تست تصادف بدست آورده است.
فیلم K132 (کی۱۳۲) در آپارات
فیلم شاسی بلند ایران خودرو
گفتنی است پیشتر عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در مصاحبه اختصاصی با بیت ران درباره پژوه ۳۰۱ ایرانیزه و محصولات جدید که برپایه این خودرو است توضیح داده بود.
وی در پاسخ به این سوال که در مورد پژو ۳۰۱ و کارهایی که روی آن انجام شده است توضیح می دهید؟ این محصول به کجا رسیده است؟ گفته است:خودرو ۳۰۱ مربوط به پژو بود که پس از برجام وارد ایران خودرو شد.
ایران خودرو با شرکت پژو برای ساخت خودرو پژو ۳۰۱ شروع به همکاری کرد و قرار بود سه خودرو از محصولات پژو در ایران تولید شود.
بعد از اینکه آمریکا از برجام خارج شد شرکت پژو هم از ایران رفت.
این محصول همین طور مانده بود تا به همت کارشناسان ایران خودرو قرار بر این شد که داخلی سازی شود.
در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما چرا باید محصول پژو را تولید کنیم و محصول خود را تولید نکنیم؟
موتور خودرو
مدیرعامل ساپکو درباره موتور خودرو اینگونه توضیح می دهد : موتور خودرو EC5 است که ارتقا یافته موتور TU5 و نسل جدیدتری از موتورهای شرکت پژو است و داخل خود ایران خودرو کارهای آن انجام شده است.
پس از تولید نمونه، به تولید انبوه هم رسیده است.
از لحاظ موتور و گیربکس مشکلی وجود ندارد.
طراحی اکسل ها هم انجام شده است و طراحی بدنه، اجزا داخلی کابین و سیستم خنک کننده هم انجام شده و مشکلی ندارد.
فکر می کنیم حدود ۱۲ ماه بعد از رونمایی، این محصول به تولید انبوه می رسد.
قطعات بدنه و قالب ها صددرصد داخلی و در شرکت آیکید ایران خودرو، جی پی آی و سایر قالب سازهای ایرانی، بالغ بر ۲۰ قالب ساز در این پروژه با ما همکاری میکنند.
همین الان یک سری از قطعات در حال ساخت است و صددرصد در داخل کشور ساخته خواهد شد.
تفاوت با موتورTU5
او درباره تفاوت با موتور تیپ پنج پژو ۲۰۶ می گوید: به این موتور یک CVVT اضافه کردیم و روی گشتاور موتور کار کردیم.
حدود ۵ الی ۷ درصد توان و گشتاور افزایش پیدا کرده است.
مصرف سوخت پایین آمده و متناسب با نیاز مشتری شده است.
درصد داخلی سازی
وی توضیح می دهد :این خودرو از نظر طراحی صددرصد ساخت داخل است.
پلتفرم آن یک پلتفرم بومی سازی شده است و پلتفرم ۳۰۱ نیست.
چه چیزهایی بومیسازی شده است؟
وی ادامه داد :مقداری کف اتاق و فاصله طولی و فاصله عرضی لاستیک ها را که در خودرو بسیار مهم است تغییر داده ایم.
از دل این پلتفرم یک خودروی سدان و یک کراس اوور (CUV) و یک خودروی هاچ بک بیرون می کشیم.
اگر بشود یک خودرو شاسی بلند (SUV) هم تولید خواهد شد.
در رابطه با خودکفایی الان بالای ۶۵% به خودکفایی رسیدهایم و به بالای ۸۰ درصد نیز میرسد.
فرمان این خودرو به روز و برقی است.
به احتمال خیلی زیاد استانداردهای روز را پاس می کند و یک خودروی بالای ۳ ستاره خواهد بود.
فیلم K132 (کی۱۳۲)
اقا این ccvt روخودمونم میتونیم اضافی کنیم؟!!…فرمون برقیو ای اس سی و تی پی ام اسو که میشه…