زمان تحویل دناپلاس توربو اتوماتیک /مشکلات شماره گذاری دوگانه سوزها

از دست ندهید

در نشست امروز با اصحاب رسانه مدیران ارشد ایران خودرو در حوزه بازاریابی و فروش درباره خودرو K132 ، زمان تحویل دناپلاس توربو اتوماتیک و دیگر پرسش های خبرنگاران توضیحاتی ارائه کردند.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: در نشست خبری قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که امروز در سالن همایش های شرکت ساپکو برگزار شد، محسن ناقدی برادران قائم مقام مدیرعامل، ناصر غریب نواز مدیر تحویل و لجستیک، علیرضا مهری اسکویی مدیر عملیات فروش، بابک رحمانی معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش، کیوان پناهی، مدیر بازاریابی و شبکه فروش و حامد الواری رئیس پشتیبانی عملیات و زیرساخت حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

محسن ناقدی برادران قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو گفت: هدف اصلی ما خلق ارزش افزوده برای مشتری است. هرکاری ما انجام بدهیم با این معیار سنجیده و انجام می شود.

زمان تحویل دناپلاس توربو اتوماتیک

۹ هزار خودرو از فروش فوق العاده تحویل شده است

وی گفت: از ۲۵ آبان سال ۹۸ هیچ گونه تعهد معوقی برای فروش فوری نداشته ایم و تمام محصولات فروخته شده قبل از موعد سر رسید تحویل شده است.

در فروش فوق العاده خرداد ماه نیز از ۱۵ هزار دستگاه فروخته شده تا امروز صبح ۹ هزار خودرو فاکتور و تحویل شده است.

امیدواریم قبل از پایان ماه به اعداد خوبی برسیم و انشاالله فروش بعدی را بعد از تحویل خودروهای فروش فوق العاده داشته باشیم.

در ادامه قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی و فروش در پاسخ به سوالی درباره تعهدات معوق گفت: از حدود ۵۰ هزار تعهد معوق و باقی مانده، حدود ۲۰ هزار خودرو متعلق به افرادی است که یک دستگاه خودرو ثبت نام کرده اند. مابقی این تعداد مربوط به مشتریانی است که بیش از یک خودرو ثبت نام کرده اند و خودروی اول خود را تحویل گرفته اند.

مشکلات شماره گذاری خودروهای دوگانه سوز

ناقدی درباره تعهدات خودروهای گازسوز نیز گفت: با این که هدف،‌ تولید و توزیع بیش تر خودروهای گازسوز بود، اما الزاماتی برای آن تعریف شد که در نهایت شماره گذاری محصولات دوگانه سوز با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر مشکل تاکسی و وانت رفع شده و برای سایر خودروها نیز رایزنی وزارت صنعت با سازمان محیط زیست برای رفع مشکل ادامه دارد.

بابک رحمانی معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش نیز گفت: از اول سال تا امروز ۱۴۲ هزار دستگاه تولید داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است. تا امروز حدود ۹۵ هزار دستگاه خودرو تکمیل و تحویل مشتریان شده که ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعهدات معوق نیز از شهریور سال ۹۸ تا امروز از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به حدود ۵۰ هزار دستگاه رسیده ایم و ۷۰ درصد رشد داشته است.

زمان تحویل دناپلاس توربو اتوماتیک

در ۱۳ مدل خودرو هیچ گونه معوقه ای نداریم

وی با تشریح دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش گفت: شرایط کرونا سبب ایجاد زمینه توسعه خدمات الکترونیک در فعالیت های حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو و ارایه خدمات غیرحضوری و غیرمتمرکز شد، در همین راستا ۴۵ خدمت تعریف شد که به صورت غیرحضوری درحال ارایه است.

رحمانی افزود مدیریت و جلوگیری از ایجاد تعهدات معوق و افزایش سطح مکانیزه بودن فرآیندهای فروش را از جمله دستاوردهای حوزه بازاریابی و فروش است.

تعیین تکلیف خودورهایی که دیگر امکان تولید ندارند

وی گفت: تکلیف واگذاری بیشتر خودروهای CKD که دیگر امکان تولید ندارند از جمله سوزوکی، دانگ فنگ و تندر انجام شده است و طرح های خوبی برای بخش دیگری که باقی مانده است در نظر گرفته ایم.

معاون مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی و فروش با بیان اینکه تعهدات باقی مانده در خودرو سوزوکی زیر ۵۰ دستگاه است و طرح تعویض خوبی برای آن در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: تا امروز تعهدات ۱۳ مدل خودرو بروز است و باقی خودرو ها تا پایان شهریور بروز می شود.

زمان تحویل دناپلاس توربو اتوماتیک

اثربخشی روش قرعه کشی برای فروش خودرو

رحمانی در پاسخ به سوالی درباره تعداد خودروهای دارای کسری و نوع قطعات کسری گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده، برخی از قطعات با تاخیر به خط تولید می رسند که باعث می شود برخی خودرو ها با کسری تولید شوند و بعد از رسیدن قطعه تکمیل شوند.

قطعاتی که الان مشکل داریم عمدتا قطعات هایتک هستند،‌ که چه خود ما و چه تامین کنندگان باید وارد کنند.

رحمانی در پاسخ به سوالی درباره میزان اثربخشی روش قرعه کشی در شناسایی مشتریان واقعی گفت: ما به عنوان خودروساز خود را موظف هستیم تا پاسخ ‌گوی نیازهای مشتریان و بازار خودرو باشیم.

در ماه های اخیر با افزایش تقاضا، فیلترهایی برای شناسایی مشتریان واقعی تعیین شد،‌ اما با توجه به بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه ناچار به استفاده از روش هایی مانند قرعه کشی شدیم.

معاون بازاریابی و فروش تصریح کرد:‌ قرعه کشی سبب شد تا خودرو به بهترین شکل ممکن میان افرادی که مشتریان واقعی هستند، توزیع شود.

قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو

صدور دعوتنامه دناپلاس توربو اتوماتیک در مردادماه

رحمانی درباره زمان تحویل دناپلاس توربو اتوماتیک گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات در تامین برخی از قطعات، تحویل خودرو با تاخیر مواجه شد. اما در اوایل مردادماه دعوت نامه های مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو ارسال شود.

وی گفت: از ارسال مستندات بهای تمام شده خودرو برای به روز رسانی قیمت خودروها در سه ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: به محض اعلام قیمت ها که به زودی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، تعهدات اجرا خواهند شد.

قادم مقام مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوال درباره درآمد نمایندگی ها در شرایط فعلی گفت: نمایندگی ها ماموریت اصلیشان فروش خودرو است و واسطه گری نیست.

نمایندگی ها باید ثبت نام انجام بدهند و مدارک را دریافت کنند و خودرو را تحویل مشتری بدهند، سپس کمیسیون خود را دریافت کنند.

هرسال نیز کمیسیون متناسب با شرایط تغییر کرده و از طرف ما حمایت می شوند، امسال نیز با توجه به نداشتن سهمیه برای فروش خودرو کمیسیون بیشتری برایشان در نظر گرفته ایم.

الان با شرایط موجود هر گونه عرضه خودرو در شبکه نمایندگی ها باعث می شود مورد اتهام قرار بگیرند.

وی افزود درحال حاضر مشکل درآمد ناپایدار نمایندگی ها است و ما به دنبال یک مدل هستیم که درآمد پایدار برای نمایندگی ها داشته باشیم.




1 دیدگاه

  1. امروز دیدم،خیلی داغون بود.

    انگار از دوطرف مچاله شده.
    حداقل عریض تر میکردن تا بشه تحملش کرد.

    افتضاح بود

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط