تولید تندر ۹۰ ایرانی در سایپا

از دست ندهید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلت فرم پایه N90 بوده و به همین دلیل تولید تندر ۹۰ روی این پلتفرم بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا در حال بررسی و پیگیری است.

بیت ران – سیدجواد سلیمانی در نشست راهبردی “جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب” که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت زحمات بسیار زیادی برای طراحی خودروی ملی کشیده است، فعالیتی که برای این خودرو صورت گرفته به جهت فنی ارزش زیادی دارد، اما سئوال این است پروژه‌ای که برای آن این همه زحمت کشیده شده، چرا هنوز نهایی نشده است؟

تولید تندر 90

تست های تندر ۹۰:

سایپا آریو یا رنو تندر ۹۰ پلاس؛ کدام اتوماتیک برتر است؟

تست تندر تا دو قدمی مرگ

آزمون؛ تندر۹۰ زحمت‌کش!

تولید تندر 90

سلیمانی با بیان اینکه قرار بود خودروی طراحی شده دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۵ تولید شود اما هنوز وضعیت موتور و گیربکس آن مشخص نیست، افزود: زمانی که استراتژی خودروی ملی مشخص و فعالیت برای تحقق آن شروع شد، روند مناسبی برای آن تدوین نشد، زیرا این پروژه توسط چند دانشگاه دنبال می‌شد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پیشرفت نکند.

تولید تندر 90

تولید تندر ۹۰ ایرانی بر مبنای پلت فرم N90

سلیمانی افزود: در توافقی که به تازگی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه علم و صنعت مذاکرات تخصصی صورت گرفته تا در صورت امکان، از پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای N90 استفاده کنیم.

وی افزود: به همین دلیل تولید داخلی خودرو L90 / تندر ۹۰ روی این پلتفرم بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا در حال بررسی و پیگیری است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت برای پروژه خودروی ملی از نظر نرم افزاری فعالیت سنگینی انجام داده که قابل تقدیر است، گفت: تمام هدف و سعی ما این است که خودروی طراحی شده از سوی دانشگاه علم و صنعت اجرایی شود و زمان برای اجرای آن از دست نرود؛ پروژه ای که به خوبی پیش رفته است را نباید مسکوت گذاشت.

تولید تندر 90

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا با دانشگاه علم و صنعت مذاکرات متعددی انجام داده و چندین زمینه همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفته است و از طرفی قرار شده سایپا از امکانات مختلف دانشگاه علم و صنعت استفاده کند که البته این امر دو طرفه دنبال خواهد شد و جامعه دانشگاهی هم می تواند از پتانسیل های موجود گروه سایپا بهره ببرد.

به گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: همکاری دیگری که با دانشگاه علم و صنعت دنبال خواهیم کرد استفاده از نیروهای نخبه این دانشگاه در سایپا است؛ از این رو دفتر مشترکی در سایپا و دانشگاه علم و صنعت تاسیس خواهد شد تا فعالیت های توسعه ای را دنبال کند.

بیشتر بخوانید:

تولید مجدد تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی تولید داخل در دستورکار قرار دارد

احتمال تولید تندر ۹۰ و ساندرو با موتور سمند EF7 ؛ پایان مراحل آزمایش

تست و بررسی سمند سورن توربو شارژ




19 دیدگاه

  1. سلام.مدیر پروژه به نوکیا سری N ارادت داشتن؟ من که ال ۹۰ خیلی دوست دارم.امیدوارم ایرانیش هم خوب ازآب دربیاید.

  2. ترو خدا گند نزنین تو ال۹۰ پراید بس نبود هرچی این ماشین سابقه ی خوبی داره ما ایرانی ها گند میزنیم توش بسه دیگه تو این یکی گند نزنید

  3. پلت فرم که از لوگانه ، ۱۵ سال پیش طراحی شده . موتورش هم که قبلا تولید شده(احتمالا موتور شاهین ) ، حالا این دوتا رو روی هم سوار میکنند ، که بودجه کلانی ازش بخورند؟اینا که مواد اولیه رو حروم میکنن خب با یه شرکت درست و حسابی قرارداد ببندن و یه چیز اساسی درست کنن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط