32.1 C
Tehran
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

لاستیک رادیال چیست و چه کمکی به خودرو می کند؟

از دست ندهید

رییس پلیس راهور ناجا : پراید و پژو دارای بیشترین نقش در تصادفات

رییس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه پراید و پژو بیشترین نقش در تصادفات نورورزی را داشتند، افزود: یک...

تقویت سیستم‌ پیامکی اعلام تخلفات رانندگی و کنترل پهپادی محورهای جاده‌ای

با توجه به گفته های رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی سیستم‌های پیامکی اعلام تخلفات رانندگی و کنترل پهپادی در...

راه کارهای کاهش مصرف سوخت خودرو را بشناسیم

در این مطلب راه کارهای کاهش مصرف سوخت خودرو را بشناسیم. بیت ران - مجتبی نبی زاده: راه کارهای مختلفی...

لاستیک رادیال را می توان از انواع جدید لاستیک در برابر لاستیک های بایاس دانست. وجه تمایز این لاستیک چیست؟

بیت ران – الهام زهره وند: تقریبا امروزه بیشتر لاستیک های استفاده شده در خودروهای سبک لاستیک رادیال هستند.

لاستیک های رادیال که سیمی نیز نامیده می شوند در برابر لاستیک های بایاس جدیدتر هستند.

بدنه‌ تایر از چندین لایه‌ تنیده‌ شده تشکیل شده است.

معمول‌ ترین لایه‌ مورد استفاده نخ‌ های پلی ‌استر است.

در لاستیک‌های رادیال این نخ ‌ها به‌صورت عمود بر آج تایر قرار گرفته‌اند.

برای اطلاع از قیمت انواع لاستیک اینجا کلیک کنید.

شعاعی بودن بافت در این لاستیک ها سبب نرم تر بودن لاستیک می شود.

این نرمی باعث می شود مانند دمپر، نیروهای جاده به نرمی دفع شود.

البته این عامل در سطح برخورد لاستیک با جاده سبب کمی و کاستی می شود.

این نقص هم با بافت های مورب بهبود پیدا می کنند.

هرچه زاویه این بافت ها در لاستیک بیشتر باشد، سختی بیشتری حاصل می شود.

از طرفی این مورب بودن و جنس تسمه، می تواند تحمل افزایش بار را هم بالا ببرد.

نخ های گفته شده در لاستیک های سیمی از جنس فولاد یا نایلون هستنند.

که البته بیشتر لاستیک های رادیال از نخ های فولادی تولید می شود.

لاستیک رادیال که امروزه ساخته می شود در دو  مدل تابستانی و زمستانی است.

یکی از مهم ترین ویژگی های لاستیک رادیال مقاومت پایین غلتشی آن است که به مصرف سوخت کمتر کمک می کند.

چسبندگی بهتر با زمین، نرمی رانندگی به خاطر انعطاف بیشتر دیواره تایر، ترمزگیری موثرتر و عملکرد بهتر در پیچ ها، از مزایای لاستیک های رادیال هستند.

لاستیک رادیال

روی بخش جانبی لاستیک ها کدی حک شده است که این کد با یک حرف انگلیسی شروع می شود.

این حرف بیانگر نوع تایر است.

در حال حاضر روی بیشتر تایرها حرف R نقش بسته که بیانگر رادیال بودن تایر است.

بیشتر بخوانید:

لاستیک دولتی و نحوه ثبت نام آن؛ قیمت انواع لاستیک ایرانی و خارجی در بازار

لاستیک خودرو و هر چیزی که درباره آن باید بدانید + راهنمای خرید تایر

نکات مهمی که باید برای رانندگی در برف و جاده‌های یخبندان بدانیم

رینگ و لاستیک بزرگ‌تر به کیفیت سواری خودرو آسیب می زند؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر سه خودروی جدید سایپا؛

سایپا SP100 کراس اوور شاهین ، ساینا اس و کوییک اس

سایپا SP100 کراس اوور شاهین ، ساینا اس و کوییک اس در مراسمی در محل کارخانه سایپا رونمایی شدند. بیت...
رئیس دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد:

نظر دولت درباره قیمت گذاری خودرو

رئیس دفتر ریاست جمهوری درباره نظر دولت در زمینه قیمت گذاری خودرو اعلام کرد ما به دنبال قیمت منطقی هستیم. بیت ران - مراسم رونمایی...

خداحافظ پراید / همراه عکس و امضای رئیس دفتر...

خداحافظ پراید ؛ پراید با امضای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور برای همیشه به خاطره‌ها پیوست. بیت ران – آخرین پراید در مدل 131...
مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

کراس اوور شاهین + زمان تولید ، عرضه و...

کراس اوور شاهین اس پی 100 کراس / sp 100 cross با حضور مسئولان رونمایی شد. بیت ران - مجتبی اسماعیلی: امروز - 16 مرداد...

بررسی پژو 206 و انواع تیپ بندی خودرو

پژو 206 نزدیک به دو دهه است که در ایران خودرو تولید می شود. این خودرو همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است، بررسی پژو...

پست‌های مرتبط