مدیر پروژه کی ۱۳۲ ایران خودرو k132 درحاشیه مراسم رونمایی خودرو درباره جزئیات فنی و سطح ایمنی و قیمت این سدان توضیح داد.
بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول و همچنین مدیر پروژه K132 در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران درباره جزئیات پروژه K132 توضیح داد.
قیمت خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما می توانید گمانه زنی ها درباره قیمت K132 ( کی ۱۳۲ ) را اینجا بخوانید.
این خودرو با چه آپشن هایی عرضه می شود؟
کی ۱۳۲ کروز کنترل، سیستم ESP (کنترل پایداری)، سیستم TPMS، کلید روی فرمان و چهار ایربگ دارد.
چه موتوری روی خودرو نصب خواهد شد؟
در ابتدا با موتور EC5 و گیربکس ۶ دنده دستی BE خواهد بود و بعد از آن همین موتور با گیربکس شش دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد.
گیربکس ۶ دنده دستی ارتقا یاقته گیربکس پژو است؟
خیر، گیربکس ساخت خودمان است و ارتباطی با پژو ندارد.
این گیربکس شش دنده مخصوص ایران خودرو است که شرکت نیرو محرکه آن را توسعه داده است.
اولین نسخه گیربکس روی رانا پلاس عرضه می شود.
این خودرو با موتور EF7 هم قرار است ارائه شود؟
بله محقظه موتور طوری طراحی شده است که قابلیت نصب موتور EF7 توربو را داشته باشد. و بعد از EC5 اتوماتیک ارائه می شود.
این خودرو در رقابت با خودرو سایپا شاهین چگونه ظاهر خواهد شد؟
این خودرو در کلاس C هست و سایپا شاهین هم در کلاس C است. هر دو خودرو ویژگی های خوبی دارند، اما K132 از نظر استایل و بحث امکانات رفاهی خودرو خوبی است.
یعنی در بازار موفق تر از شاهین خواهد بود؟
من خیلی روی فروش خودرو بررسی نکرده ام؛ چون باید بر اساس آمار صحبت کنیم، ما فقط می توانیم در مورد ماشین خودمان صحبت کنیم، چون سایپا هم زحمت کشیده اند. اما به نظر من این خودرویی خواهد بود که نظر مشتریان را جلب می کند.
از نظر ایمنی در چه سطحی است و دارای چند ستاره ایمنی است؟
بحث ستاره ایمنی برای EURO NCAP هست و ما در حال حاضر با توجه با تحریم ها نمی توانیم برویم اروپا و تست انجام دهیم.
اما با توجه به ورق های فولادی استحکام بالایی که استفاده می شود، حداقل دو یا سه ستاره ایمنی را خواهد گرفت. اما چون تست نشده است، دقیق نمی توانیم بگوییم.
ولی از نظر استحکام بدنه از تمام محصولات ایران خودرو بالاتر است.
کی ۱۳۲ ایران خودرو k132 قرار است با چه قیمتی عرضه شود؟
هنوز قیمت شورای رقابت را نگرفته ایم.
حدود قیمت چقدر خواهد بود؟
نمی توانم بگویم چون شورای رقابت تعیین کننده قیمت است.
با شرایط موجود قیمت این محصول بالاتر از دناپلاس توربو خواهد بود؟
نه لروما بیشتر نخواهد بود، اما نمی توانیم در مورد قیمت صحبت کنیم تا شورای رقابت قیمت را تعیین کند.
چه برنامه ای برای خودرو کراس اوور و هاچ بک این پلتفرم دارید؟
انشاالله در آینده نزدیک رونمایی می شود و آن را خواهید دید.
یعنی الان خودرو آماده و تولید شده است؟
بله، نسخه پروتوتایپ آن را ساخته ایم.
بیشتر بخوانید:
ایران خودرو باید فکر اساسی برای قسمت طراحی صنعتی خود بکند
اون از دنا و این که دیگه آخر طراحی؟!!!
چرا یک عکس درست و حسابی از همه زوایای خودرو نشان نمی دهید ؟ و حتی در ارائه یک تصویر درست و با کیفیت خساست بخرج می دهید ؟ ما خوشحال میشویم یک خودرو زیبا و ایرانی و با کیفیت در ایران تولید شود
انصافا سایایپا با موتورخیلی بادوام و شتاب عالی و موتور آیندش که ۱۶ سوپاپ کم اصطهلاک هست به نسبت قیمت واقعا طرحهای شیکتری داره میزنه
خیلیم خوبه. خداقوت
Esp اشتباهه
Esc درسته
بعد قیمت چند است و کی ما شاهین را می توانیم بخریم
ماالان باید بهتراز کره و ژاپن باشیم نه یه کشورعقب افتاده باپراید و تیبا
شاهین خیلی بهتر وقشنگتر وایمن ترین خودرو کشور است تارا همان سمند پیرمردی خودمان است من شاهین میخرم پیرمردها برند تارا بخرن
فقط موندم چرا تولید کنندگان ما سختشون میشه خودرو با طراحی خوب به دست مشتری بدن، خداییش اون طرحی که روحانی رونمایی کرد رو با این مقایسه کنید ببینید چه ظرافتی داشت در قسمت چراغ ها و صندوق عقب. اینکه طراح ها نمیتونن طراحی کنن نیست بلکه تولید کننده سختش میشه تولید کنه.
تارا هستش نه k132