داستان رولزرویس و هایده / خودرویی که قرار بود دو میلیون تومان خریده‌شود

از دست ندهید

داستان رولزرویس و هایده را از زبان تیمور ریشار استاد خودروهای کلاسیک ایران ببینید.

بیت ران – امین آزاد :  تیمور ریشار را ماشین‌بازها، صندوقچه گنج خودروهای کلاسیک ایران می‌دانند؛ کسی که عاشقانه آلفارومئو را دوست دارد. او از گران‌ترین خودرو ایران تا گران‌ترین موستانگ ایران را بازسازی کرده است. تیمور به غیر از قدرت بالای صفرسازی خودرو‌های کلاسیک و کم‌نظیر تاریخی، یک راننده ماهر و قهرمان اتومبیلرانی و نیزمهندسی بسیار کارکشته است. تیمور ریشار خودروهای مختلفی داشته است؛ از فراری تا لامبورگینی، از رولزرویس تا بوگاتی تا عشق ازلی و ابدی‌اش؛ آلفارومئو. همه این خودروها زیر پای‌اش بوده‌اند.

عجیب ترین ماشین هایی که پیش از انقلاب روی آنها کار می کردید چه ماشین هایی بودند و چه کارهایی انجام دادید؟

قبل از انقلاب بیشتر اتومبیل ها از شرکت مرسدس بنز بود که در انواع مختلف وجود داشت.

علاوه بر این، اتومبیل های اسپرت ایتالیایی هم بودند که خودم به شخصه خیلی به آنها علاقه داشتم و بیشتر روی سرویس های دوره ای آنها نظارت می کردم.

در آن زمان مکانیک هایی از ایتالیا و انگلیس آمده بودند و به صورت تخصصی روی این اتومبیل ها کار می کردند.

کار کردن کنار آنها برای من جالب بود و خیلی هم یاد گرفتم.

به نظر شما آن موقع جالب ترین ماشین در گاراژ سلطنتی کدام ماشین بود؟

آن زمان در گاراژ سلطنتی اتومبیل های اسپرت مثل فراری، لامبورگینی، مازراتی، بیزارینی وجود داشتند.

من به همه این برندها علاقه داشتم و همه آن ها را از نظر تکنولوژی، دیزاین و طراحی دوست داشتم و برای من خیلی جالب بود.

با آن لامبورگینی میورا معروف شاه کار کرده بودید؟

بله، آن لامبورگینی میورا یک ماشین استثنایی و خاص بود و آن زمان خیلی به ندرت حرکتش می دادند.

البته آن اتومبیل خدمات آن چنانی هم نیاز نداشت.

ماشین آماده بود و همیشه استارت می زد، ولی کمتر حرکت می کرد و خیلی به ندرت از آن استفاده می شد.

پشت آن ماشین نشسته بودید؟

بله، درحومه قصر فیروزه یک جاده خلوت برای تست اتومبیل ها بود که ما فقط اجازه داشتیم اگر ماشینی نیاز به تست داشت در آنجا تست کنیم.

البته کمتر پیش می آمد، ولی اگر نیاز بود این کار را می کردیم.

در مورد لامبورگینی میورا توضیح می دهید؟

این ماشین برای مسابقات اروپا ساخته شده بود.

راننده از طرف کارخانه انتخاب می شد تا ماشین به بهترین شکل برای مسابقات آماده شود.

هدف اصلی از ساخت این خودرو رقابت با اتومبیل های شرکت فراری بود، اما آخر در مسابقات شرکت نکرد.

به این دلیل اتومبیل را تغییر دادند تا برای رانندگی در شهر آماده شود.

که یک دستگاه از این خودرو را به ایران آوردند.

بیشتر بخوانید:

گران ترین فورد موستانگ ایران

آلفارومئو جولیا GTA و GTAm نسخه ۲۰۲۰

یک ماشین باز واقعی ؛ توجه جوانان به محصولات GM ویرانگر است

تیمور ریشار و بازسازی خودروهای کلاسیک/ بخش دوم؛ مرسدس بنز گالوینگ




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط