27.4 C
Tehran
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داستان رولزرویس و هایده / خودرویی که قرار بود دو میلیون تومان خریده‌شود

از دست ندهید

پورشه ماکان الکتریکی به بازار می‌‌آید

پورشه قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۲ پورشه ماکان الکتریکی را به بازار کراس اوور های الکتریکی عرضه کند. بیت...

معاملات عجیب ژیان در بازار خودرو

بازار خرید و فروش خودروهای قدیمی حالا وارد فاز تازه‌ای شده است، خودروی ژیان این پر سر و صدای...

هیوندای ولوستر N با گیربکس دوبل کلاچ در راه است

هیوندای مدل اسپرت ولوستر با نام ولوستر N را در سال ۲۰۲۰ با گیربکس جدید دوبل کلاچ روانه بازار...

داستان رولزرویس و هایده را از زبان تیمور ریشار استاد خودروهای کلاسیک ایران ببینید.

بیت ران –  تیمور ریشار را ماشین‌بازها، صندوقچه گنج خودروهای کلاسیک ایران می‌دانند؛ کسی که عاشقانه آلفارومئو را دوست دارد. او از گران‌ترین خودرو ایران تا گران‌ترین موستانگ ایران را بازسازی کرده است. تیمور به غیر از قدرت بالای صفرسازی خودرو‌های کلاسیک و کم‌نظیر تاریخی، یک راننده ماهر و قهرمان اتومبیلرانی و نیزمهندسی بسیار کارکشته است. تیمور ریشار خودروهای مختلفی داشته است؛ از فراری تا لامبورگینی، از رولزرویس تا بوگاتی تا عشق ازلی و ابدی‌اش؛ آلفارومئو. همه این خودروها زیر پای‌اش بوده‌اند.

عجیب ترین ماشین هایی که پیش از انقلاب روی آنها کار می کردید چه ماشین هایی بودند و چه کارهایی انجام دادید؟

قبل از انقلاب بیشتر اتومبیل ها از شرکت مرسدس بنز بود که در انواع مختلف وجود داشت.

علاوه بر این، اتومبیل های اسپرت ایتالیایی هم بودند که خودم به شخصه خیلی به آنها علاقه داشتم و بیشتر روی سرویس های دوره ای آنها نظارت می کردم.

در آن زمان مکانیک هایی از ایتالیا و انگلیس آمده بودند و به صورت تخصصی روی این اتومبیل ها کار می کردند.

کار کردن کنار آنها برای من جالب بود و خیلی هم یاد گرفتم.

به نظر شما آن موقع جالب ترین ماشین در گاراژ سلطنتی کدام ماشین بود؟

آن زمان در گاراژ سلطنتی اتومبیل های اسپرت مثل فراری، لامبورگینی، مازراتی، بیزارینی وجود داشتند.

من به همه این برندها علاقه داشتم و همه آن ها را از نظر تکنولوژی، دیزاین و طراحی دوست داشتم و برای من خیلی جالب بود.

با آن لامبورگینی میورا معروف شاه کار کرده بودید؟

بله، آن لامبورگینی میورا یک ماشین استثنایی و خاص بود و آن زمان خیلی به ندرت حرکتش می دادند.

البته آن اتومبیل خدمات آن چنانی هم نیاز نداشت.

ماشین آماده بود و همیشه استارت می زد، ولی کمتر حرکت می کرد و خیلی به ندرت از آن استفاده می شد.

پشت آن ماشین نشسته بودید؟

بله، درحومه قصر فیروزه یک جاده خلوت برای تست اتومبیل ها بود که ما فقط اجازه داشتیم اگر ماشینی نیاز به تست داشت در آنجا تست کنیم.

البته کمتر پیش می آمد، ولی اگر نیاز بود این کار را می کردیم.

در مورد لامبورگینی میورا توضیح می دهید؟

این ماشین برای مسابقات اروپا ساخته شده بود.

راننده از طرف کارخانه انتخاب می شد تا ماشین به بهترین شکل برای مسابقات آماده شود.

هدف اصلی از ساخت این خودرو رقابت با اتومبیل های شرکت فراری بود، اما آخر در مسابقات شرکت نکرد.

به این دلیل اتومبیل را تغییر دادند تا برای رانندگی در شهر آماده شود.

که یک دستگاه از این خودرو را به ایران آوردند.

بیشتر بخوانید:

گران ترین فورد موستانگ ایران

آلفارومئو جولیا GTA و GTAm نسخه ۲۰۲۰

یک ماشین باز واقعی ؛ توجه جوانان به محصولات GM ویرانگر است

تیمور ریشار و بازسازی خودروهای کلاسیک/ بخش دوم؛ مرسدس بنز گالوینگ

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر سه خودروی جدید سایپا؛

سایپا SP100 کراس اوور شاهین ، ساینا اس و کوییک اس

سایپا SP100 کراس اوور شاهین ، ساینا اس و کوییک اس در مراسمی در محل کارخانه سایپا رونمایی شدند. بیت...
رئیس دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد:

نظر دولت درباره قیمت گذاری خودرو

رئیس دفتر ریاست جمهوری درباره نظر دولت در زمینه قیمت گذاری خودرو اعلام کرد ما به دنبال قیمت منطقی هستیم. بیت ران - مراسم رونمایی...

خداحافظ پراید / همراه عکس و امضای رئیس دفتر...

خداحافظ پراید ؛ پراید با امضای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور برای همیشه به خاطره‌ها پیوست. بیت ران – آخرین پراید در مدل 131...
مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا

کراس اوور شاهین + زمان تولید ، عرضه و...

کراس اوور شاهین اس پی 100 کراس / sp 100 cross با حضور مسئولان رونمایی شد. بیت ران - مجتبی اسماعیلی: امروز - 16 مرداد...

بررسی پژو 206 و انواع تیپ بندی خودرو

پژو 206 نزدیک به دو دهه است که در ایران خودرو تولید می شود. این خودرو همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است، بررسی پژو...

پست‌های مرتبط