27.1 C
Tehran
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹

خودروهای شاسی بلند برای عابر پیاده مرگبارتر هستند یا خودروهای سواری؟

از دست ندهید

تعلیق پروازهای مسافری تا اواسط ماه آینده ادامه دارد

شرکت های هواپیمایی که پیش از این جزو بهترین ایرلاین های جهان بودند خبر از ادامه تعلیق پروازهای مسافری...
ادامه سریال سقوط جنگنده های آمریکایی

سقوط جنگنده اف-۱۵ آمریکا در شرق بریتانیا

یک فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکا در سواحل شرقی بریتانیا سقوط کرد تا به این ترتیب سریال حوادث برای جنگنده...

کشورهای پیشرو در توسعه خودروهای الکتریکی

بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا در سال‌های اخیر به توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی، پاک و...

معمولا انتظار می رود خودروهای شاسی بلند ایمنی بالایی داشته باشند. اما تصادف با عابرین پیاده طبق گفته‌ موسسه IIHS می تواند مرگبار باشد.

بیت ران – علی محمدی: بسیاری از مردم باور نادرستی راجع به ایمنی خودروهای شاسی بلند و تصادف آن‌ها با عابرین پیاده دارند.

آنها تصور می کنند که در تصادفات، خودروهای کراس اوور و شاسی بلند بهتر از سرنشینان خود محافظت می کنند.

این تصور همگانی توسط شرکت بیمه و امنیت بزرگراه های آمریکا که IIHS نام دارد هم تایید شده است.

اما تحقیقات IIHS نشان دهنده‌ موضوع دیگری است.

خودروهای کراس اوور و شاسی بلند تصادفات خطرناک و مرگبارتری نسبت به نمونه‌های سواری دارند.

آمارهای بررسی شده در ۷۹ تصادف اتفاق افتاده در منطقه میشیگان، به ما نشان می‌ دهد که صدمات جدی تری به عابرینی وارد شده که در آن سرعت شاسی بلند بالاتر از ۳۰ کیلومتر است.شاسی بلند

هنگامی که سرعت خودروی شاسی بلند ۳۲ الی ۶۳ کیلومتر است، ۳۰ درصد تصادفات باعث مرگ عابرپیاده می شود.

در حالی که آمار مربوط به خودروهای سواری ۲۳ درصد است.

مرگبار بودن کامل شاسی بلند‌ها در سرعت بالای ۶۴ کیلومتر بر ساعت

در سرعت بالای ۶۴ کیلومتر بر ساعت تنها ۵۴ درصد تصادفات عابرین با اتومبیل های کوچک، منجر به مرگ می شود.

این در حالی است که در تمام تصادفات خودروهای شاسی‌بلند با عابرین در این سرعت، مرگ اتفاق می افتد.

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط سم منفورت، تحلیلگر آماری شرکت IIHS جالب است.

طبق این بررسی با توجه به قابل تامل و خطرناک بودن این قضیه خیابان های آمریکا افزایش چشم گیری در تعداد خودروهای شاسی‌بلند داشته است.

همچنین تحقیقات IIHS نشانگر این است که با توجه به بزرگ‌بودن دماغه، خودرو شاسی‌بلند انرژی زیادی را به بدن عابر وارد می کند.

در تصادف با اتومبیل شاسی بلند لگن یا سینه‌ عابر بعلت برخورد سپر با پایین تنه، متحمل ضربه دیگری می‌ شود.شاسی بلند

کاهش این ضربه و کمتر صدمه دیدن فرد زمانی صورت می گیرد که دماغه یا کاپوت ماشین شیب دار باشد.

تغییر در طراحی مدل‌های شاسی بلند، پیشنهاد IIHS به خودروسازان است.

رعایت این نکته باعث کاهش مرگ عابرین می شود.

زیرا شکل دماغه مهم‌تر از عواملی مانند سپر و ساختارهای جذب ضربه و کاهش ارتفاع است.

به گفته مهندس ارشد تحقیقات موسسه IIHS:

«با یافته‌های ما که دلیلی دیگر بر طراحی آسیب زا خودروهای شاسی بلند برای عابرین پیاده است، با توجه به افزایش حضور شاسی بلند‌ها در خیابان، سازندگان این خودروها باید نسبت به تغییر طراحی‌های خود اقدام کنند.»

بیشتر بخوانید:

ایمنی خودروهای چینی در تست C-NCAP؛ستاره چینی های ایران

موثرترین آپشن ایمنی خودرو را بشناسید

مقایسه ایمنی خودروهای قدیمی و جدید ؛ کدام یک در تست پیروز شد؟

منبع: carscoops

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

فورد برانکو ۲۰۲۱ رونمایی شد؛ فراتر از نوستالژی

فورد از شاسی بلند برانکو مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این خودرو توانایی بالایی در مسیرهای خارج جاده‌ای دارد و...
مدیر عامل مرکز تحقیقات خودروسازی سایپا:

موتور سایپا شاهین ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ است

مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا اعلام کرد موتور سایپا شاهین ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ است. بیت ران - مدیر عامل مرکز...

موتور EF7 دنا و بررسی انواع ECU روی این...

موتور EF7 دنا از نگاه مردم و صاحبان شخصی این خودرو بررسی شده است. بیت ران -موتور EF7 دنا با ظرفیت 1.7 لیتر توان 115...

ایرباس A350 ؛ هواپیمای پهن پیکر ایرباس چه ویژگی‌هایی...

ایرباس با معرفی مدل A350 در سال ۲۰۰۵ وارد رقابت با بوئینگ ۷۸۷ شد. این هواپیمای پهن پیکر توانایی طی مسافت‌های طولانی را دارد. بیت...
جزئیات طرح پیش فروش سایپا؛

پیش فروش کوییک اس ، ساینا اس و شاهین...

جزئیات طرح جدید پیش فروش کوییک اس ، ساینا اس و شاهین ، سخ محصول جدید گروه خودروسازی سایپا اعلام شد. بیت ران - در...

پست‌های مرتبط