28.9 C
Tehran
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

تیبا دو چگونه است؟/همراه فیلم بررسی تیبا دو

از دست ندهید

هشدار به مسافران ایرانی استانبول

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اعلام هشدار به مسافران ایرانی استانبول از جزییات مشکلات به وجود آمده...

مرکز پژوهش‌های مجلس : ۶ راهکار اصلاح سریع آشفتگی‌های بازار خودرو

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی دلایل آشفتگی‌ بازار خودرو، راهکارهایی مانند تعیین تکلیف قطعی قیمت‌گذاری خودرو و افزایش تیراژ...

موثرترین آپشن ایمنی خودرو را بشناسید

در یک بررسی مشخص شد موثرترین آپشن ایمنی خودرو در کاهش تصادفات، و تلفات و خسارات ناشی از تصادف...

تیبا دو چگونه خودرویی است آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

بیت ران – تیبا دو نمونه هاچ بک تیبا است.

ساینا و تیبا از پلت فرم یکسانی بهره می برند.

پلت فرم این خودرو ترکیب پراید و کیا ریو است.

این باعث شده است تا در تصادفات، ایمنی بیشتری نسبت به خانواده پراید داشته باشد.

زیر بندی این خودرو هم شبیه ریو است.

باطن خودرو دقیقا تیبا است.

موتور این خودرو، توسعه یافته موتور پراید است.

در اصل موتور این خودرو موتور پراید با حجم بیشتر است.

این موتور 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

گیربکس این خودرو همان گیربکس با ضرایب اصلاح شده است.

جالب است بدانید دنده ها، حتی در نمونه های کم کارکرد و صفر کیلومتر به سختی جا می رود.

دیگر بررسی های مه شکن:

موتور EF7 دنا و بررسی انواع ECU روی این موتور

پژو پارس از نگاه مردم بررسی شد

نظر قهرمان اتومبیل رانی درباره تیبا

علی کلهر، راننده حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی درباره این خودرو به بیت ران گفته است:

«تیبا تقریبا در زیربندی به ریو شباهت دارد، برای مثال محورهای جلوی تیبا کاملا ریویی است، اما اکسل عقب آن در واقع اکسل بهبود یافته ی پراید است.

جای کمک فنر عقب فرق کرده است و داخل اکسل نیز میله ای تعبیه شده که در واقع نقش میل موج گیر را در سر پیچ ها ایفا می کند (میله پیچشی) به همین سبب فرمان پذیری خوبی سر پیچ ها دارد. یا اصطلاحا خوب پیچ می زند.»

وی معتقد است: «زیربندی تیبا مشکل خاصی ندارد ،‌ اما ضعف تیبا را می توان در گیربکس و موتور نسبتا ضعیف این خودرو دید و صدای موتور که به داخل اتاق خودرو می آید.

درباره هندلینگ هم خودرویی در این ابعاد و اندازه با این محور ها و این موتور و گیربکس، وضع نسبتا مطلوبی دارد.

البته موتور و گیربکس معمولا ضعف دارند چون کمپانی برای موتور و گیربکس هزینه  زیادی را صرف نمی کند.

چراکه قیمت تمام شده آن برای کمپانی گران تمام می شود.

به همین دلیل تولید انبوه آن مقرون به صرفه نخواهد بود.

کف تیبا همان کف ریو هست که در واقع کف پراید 111 با تیبا یکی هست.

ولی محور های تیبا کاملا ریویی شده ، موتور تیبا همان موتور 1500 سی سی ریو هست ولی با سر سیلندر 8 سوپاپ.»

وی ادامه می دهد: «گیربکس تیبا همان گیربکس پراید است، در مورد گیربکس پراید هم باید گفت که گیربکس اصلی پراید همان گیربکس مزدا1100 که روی موتور های 1300 هم استفاده شده است.

با این توصیف دلیلی ندارد که این گیربکس برای یک موتور 1500 سی سی استفاده شود.

به همین دلیل این ضعف در گیربکس را می توان دید.»

در واقع تیبا همان پراید تحصیل کرده است. از مزیت های تیبا میشه گفت اتاقش محکم تر از پراید است.

به نظرم آیرودینامیک آن خیلی بهتر از پراید هست.

چون پراید دیواره های خیلی صاف تری نسبت به تیبا دارد.

به نظرم تیبا به نوعی بهبود یافته ی پراید 111 است.

به نوعی میشه گفت بین ریو و پراید هست.

شما هم می توانید خودرو خود را در یک ویدیٔو نقد و برای ما ارسال کنید تا ما هم در برنامه مه‌شکن منتشر کنیم.

شرایط تولید ویدیٔو

حتما دوربین را در حالت افقی نگه دارید

با بهترین کیفیت ممکن تصویربرداری کنید

در نور مناسب فیلمبرداری کنید که جزیٔیات #خودرو قابل دیدن باشد

صدای گوینده واضح و گویای مطالب باشد

در هنگام توضیحات هرگز از واژه های غیر مودبانه استفاده نکنید

اگر خود فرد در ویدیٔو حضور دارد، حتما لباس مناسب پوشیده باشد

خودروی خود را صادقانه و در نهایت انصاف نقد کنید

نام و مدل خودرو و نیز مدت زمانی که آن را در اختیار دارید بطور کامل بگویید

معایب و مزایای خودرو را دقیق بگویید

زمان ویدیٔو زیر پنج دقیقه باشد

لطفا ویدیٔوهای تولید شده را از طریق تلگرام بیت ران به شماره زیر ارسال کنید:
09914648418

انتشار و اشتراک گذاری این پست از سوی شما به ما برای هرچه بهتر شدن نتیجه کار کمک می کند.

ویدیٔوهای با کیفیتِ خوب، جامع و کامل در سایت و صفحه های اجتماعی بیت ران، با افتخار منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

خودرو تیبا از نگاه علی کلهر؛ راننده مسابقات رالی قهرمانی کشور

مشخصات تیبا با موتور بهبود یافته؛ کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

5 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب
    بنده از سال ۹۶ یک دستگاه خودروی تیبا دوگانه سوز خریداری کردم صفر
    از اون موقع تا حالا که این ماشین رو دارم دیگه دلم هوس ماشین هایی مثل پژو و سمند رو نمیکنه چون این ماشین مزیت های بسیار بهتری داره
    ۱. جمع و جورتره۲. چابک تره۳. عملکرد خوبی رو گاز داره .۴ کم هزینه هست۵. یدکی ارزون داره. ۶. برای داخل شهر خیلی مناسب و مقرون به صرفه هست۷.خیلی هم تیزه تو شتاب گیری رو دست نداره تو جاده هم به راحتی بدون هیچ لرزشی ۲۰۰ تا رو پر میکنه چه با گاز چه با بنزین
    از معایبش دیسک ترمزهای ضعیفش هست زود تاب بر میداره ولی ترمزش خوبه
    در کل ماشین مقرون به صرفه و خوبیه مخصوصا دوگانش خیلی اقتصادیه
    منکه خیلی راضیم

  2. بیت ران
    سلام
    لطفا این ماشینم برسی کنید و آقای اسماعیل بیگی این خودرو هم برسی کنه با تشکر از آقای سردبیر تون آقای آزاد و همکارانشان

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

در گفت و گو با بیت ران اعلام شد: آخرین وضعیت تغییر قیمت بنزین در ایران

سرپرست امور انرژی سازمان برنامه و بودجه با توجه به دغدغه مردم در زمینه قیمت بنزین ، از آخرین...

کاهش قیمت خودرو در بازار + خودروهای داخلی ارزان...

کاهش قیمت خودرو در حالی اتفاق افتاد که برخی خودروها مانند پژو 206 تیپ دو نایاب شده اند. قیمت خودروهای داخلی در بازار چگونه...

پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت ۲۶۰ میلیونی!

پیکاپ G9 محصول جدید گروه بهمن در حالی قرار است معرفی شود که در بازار چین نسخه فول آپشن و لو آپشن آن اختلاف...

واردات خودرو آزاد شد ؛ همراه با جزئیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد و گفت: جزئیات و چگونگی...

همایش کلوپ رسمی بنز ؛ SLS ششصد اسبی پلاک...

در همایش کلوپ رسمی بنز حضور یک دستگاه مرسدس SLS پلاک ملی و یک دستگاه مرسدس AMG GTS همه بازدیدکنندگان را شوکه کرد! خاص...

پست‌های مرتبط