6.6 C
Tehran
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹

تیبا دو چگونه است؟/همراه فیلم بررسی تیبا دو

از دست ندهید

بدنه محصول جدید ایران خودرو روی خط؛

زمان عرضه شبه شاسی بلند و سدان ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از زمان عرضه شبه شاسی بلند و سدان ایران خودرو خبر داد. همچنین ایران...

بوگاتی شیرون سریع‌ترین مدل جاده‌ای دنیا شد ؛ ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت

بوگاتی شیرون سریع‌ترین مدل جاده‌ای دنیا شد و به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و سقف تاریخی ۳۰۰...

معرفی کیا سلتوس؛ کراس اوور جذاب و خوش قیمت کره ای ها

کیا موتورز به زودی کراس اوری جدید به نام کیا سلتوس (Seltos) را به بازار خواهد فرستاد. این خودرو...

تیبا دو چگونه خودرویی است آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

بیت ران – تیبا دو نمونه هاچ بک تیبا است.

ساینا و تیبا از پلت فرم یکسانی بهره می برند.

پلت فرم این خودرو ترکیب پراید و کیا ریو است.

این باعث شده است تا در تصادفات، ایمنی بیشتری نسبت به خانواده پراید داشته باشد.

زیر بندی این خودرو هم شبیه ریو است.

باطن خودرو دقیقا تیبا است.

موتور این خودرو، توسعه یافته موتور پراید است.

در اصل موتور این خودرو موتور پراید با حجم بیشتر است.

این موتور 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

گیربکس این خودرو همان گیربکس با ضرایب اصلاح شده است.

جالب است بدانید دنده ها، حتی در نمونه های کم کارکرد و صفر کیلومتر به سختی جا می رود.

دیگر بررسی های مه شکن:

موتور EF7 دنا و بررسی انواع ECU روی این موتور

پژو پارس از نگاه مردم بررسی شد

نظر قهرمان اتومبیل رانی درباره تیبا

علی کلهر، راننده حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی درباره این خودرو به بیت ران گفته است:

«تیبا تقریبا در زیربندی به ریو شباهت دارد، برای مثال محورهای جلوی تیبا کاملا ریویی است، اما اکسل عقب آن در واقع اکسل بهبود یافته ی پراید است.

جای کمک فنر عقب فرق کرده است و داخل اکسل نیز میله ای تعبیه شده که در واقع نقش میل موج گیر را در سر پیچ ها ایفا می کند (میله پیچشی) به همین سبب فرمان پذیری خوبی سر پیچ ها دارد. یا اصطلاحا خوب پیچ می زند.»

وی معتقد است: «زیربندی تیبا مشکل خاصی ندارد ،‌ اما ضعف تیبا را می توان در گیربکس و موتور نسبتا ضعیف این خودرو دید و صدای موتور که به داخل اتاق خودرو می آید.

درباره هندلینگ هم خودرویی در این ابعاد و اندازه با این محور ها و این موتور و گیربکس، وضع نسبتا مطلوبی دارد.

البته موتور و گیربکس معمولا ضعف دارند چون کمپانی برای موتور و گیربکس هزینه  زیادی را صرف نمی کند.

چراکه قیمت تمام شده آن برای کمپانی گران تمام می شود.

به همین دلیل تولید انبوه آن مقرون به صرفه نخواهد بود.

کف تیبا همان کف ریو هست که در واقع کف پراید 111 با تیبا یکی هست.

ولی محور های تیبا کاملا ریویی شده ، موتور تیبا همان موتور 1500 سی سی ریو هست ولی با سر سیلندر 8 سوپاپ.»

وی ادامه می دهد: «گیربکس تیبا همان گیربکس پراید است، در مورد گیربکس پراید هم باید گفت که گیربکس اصلی پراید همان گیربکس مزدا1100 که روی موتور های 1300 هم استفاده شده است.

با این توصیف دلیلی ندارد که این گیربکس برای یک موتور 1500 سی سی استفاده شود.

به همین دلیل این ضعف در گیربکس را می توان دید.»

در واقع تیبا همان پراید تحصیل کرده است. از مزیت های تیبا میشه گفت اتاقش محکم تر از پراید است.

به نظرم آیرودینامیک آن خیلی بهتر از پراید هست.

چون پراید دیواره های خیلی صاف تری نسبت به تیبا دارد.

به نظرم تیبا به نوعی بهبود یافته ی پراید 111 است.

به نوعی میشه گفت بین ریو و پراید هست.

شما هم می توانید خودرو خود را در یک ویدیٔو نقد و برای ما ارسال کنید تا ما هم در برنامه مه‌شکن منتشر کنیم.

شرایط تولید ویدیٔو

حتما دوربین را در حالت افقی نگه دارید

با بهترین کیفیت ممکن تصویربرداری کنید

در نور مناسب فیلمبرداری کنید که جزیٔیات #خودرو قابل دیدن باشد

صدای گوینده واضح و گویای مطالب باشد

در هنگام توضیحات هرگز از واژه های غیر مودبانه استفاده نکنید

اگر خود فرد در ویدیٔو حضور دارد، حتما لباس مناسب پوشیده باشد

خودروی خود را صادقانه و در نهایت انصاف نقد کنید

نام و مدل خودرو و نیز مدت زمانی که آن را در اختیار دارید بطور کامل بگویید

معایب و مزایای خودرو را دقیق بگویید

زمان ویدیٔو زیر پنج دقیقه باشد

لطفا ویدیٔوهای تولید شده را از طریق تلگرام بیت ران به شماره زیر ارسال کنید:
09914648418

انتشار و اشتراک گذاری این پست از سوی شما به ما برای هرچه بهتر شدن نتیجه کار کمک می کند.

ویدیٔوهای با کیفیتِ خوب، جامع و کامل در سایت و صفحه های اجتماعی بیت ران، با افتخار منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

خودرو تیبا از نگاه علی کلهر؛ راننده مسابقات رالی قهرمانی کشور

مشخصات تیبا با موتور بهبود یافته؛ کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

2 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب
    بنده از سال ۹۶ یک دستگاه خودروی تیبا دوگانه سوز خریداری کردم صفر
    از اون موقع تا حالا که این ماشین رو دارم دیگه دلم هوس ماشین هایی مثل پژو و سمند رو نمیکنه چون این ماشین مزیت های بسیار بهتری داره
    ۱. جمع و جورتره۲. چابک تره۳. عملکرد خوبی رو گاز داره .۴ کم هزینه هست۵. یدکی ارزون داره. ۶. برای داخل شهر خیلی مناسب و مقرون به صرفه هست۷.خیلی هم تیزه تو شتاب گیری رو دست نداره تو جاده هم به راحتی بدون هیچ لرزشی ۲۰۰ تا رو پر میکنه چه با گاز چه با بنزین
    از معایبش دیسک ترمزهای ضعیفش هست زود تاب بر میداره ولی ترمزش خوبه
    در کل ماشین مقرون به صرفه و خوبیه مخصوصا دوگانش خیلی اقتصادیه
    منکه خیلی راضیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مزایا و معایب خانواده موتورهای جدید ایران خودرو؛

موتورهای سه سیلندر ایران خودرو را بشناسید

مشخصات موتورهای سه سیلندر ایران خودرو که قرار است در آینده روی تمامی محصولات این شرکت نصب شود منتشر...
احتکار برای افزایش قیمت یا کمبود قطعه؟

کاهش فروش خودرو با وجود افزایش تولید

کاهش فروش خودرو از سوی سه خودروساز بزرگ کشور در شرایطی اتفاق می افتد که ایران خودرو و سایپا از رکورد تولید با وجود...
چند ماه ماه زمان لازم است تا خودروهای وارداتی، وارد بازار شوند‌؟

شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان...

با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار دستگاه درسال آینده محتمل است. اما چند ماه زمان...
رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو:

کاهش 30 درصدی قیمت خودرو در بازار

رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کرد در 20 روز گذشته شاهد کاهش 30 درصدی قیمت خودرو در بازار هستیم. بیت ران - سعید...

سیستم مولتی مدیا خودرو ؛ انواع و مزایایی که...

در این مقاله با انواع سیستم مولتی مدیا خودرو و مزایا و کاربردهای آنها آشنا شوید. بیت ران - سیستم‌های مولتی مدیا در خودروهای جدید...

پست‌های مرتبط