سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی کم می شود + جزئیات

از دست ندهید

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به کاهش سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی درون و برون شهری از اول خرداد، کف و سقف سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری را اعلام کرد.

بیت ران – فرامرز مداح اظهار داشت: سیستم توزیع سوخت طبق پیمایش و بر مبنای میزان حرکت وسیله نقلیه و کارایی آن تخصیص می‌یابد، اما معمولا زمانی لازم داریم تا در طول این دوره به خودروهای فعال سهمیه سوخت پایه هم بدهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که شرایط دریافت باربرگ توسط ناوگان کامیونی درون شهری مناسب شده است و وزارت کشور نیز در این حوزه به خوبی عمل کرده است و از سوی دیگر در بخش ناوگان کامیونی برون شهری استفاده از بارنامه که از مدت‌ها قبل انجام می‌شد به خوبی در حال انجام است، بنابراین استفاده از سهمیه سوخت پایه، توجیهی ندارد و باید این سهمیه گازوئیل به تدریج کاهش یابد.

کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برای تشویق راننده‌ها در گرفتن باربرگ (برای کامیون‌های درون شهری) و بارنامه (برای کامیون‌های برون شهری) کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است.

سهمیه پیمایشی سوخت بیشتر از سهمیه پایه است

مداح تأکید کرد: این کاهش سهمیه سوخت پایه برای ناوگانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند اثری ندارد زیرا آنها سهمیه پیمایشی دریافت می‌کنند که بیشتر است.

وی با بیان این که نداشتن باربرگ و بارنامه خلاف قانون است، گفت: وقتی بار توسط ناوگان کامیونی درون و برون شهری جابه جا می‌شود، ضرورت دارد باربرگ و بارنامه اخذ شود.

کاهش ۱۰ درصد سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این راستا از ابتدای خرداد ماه کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی آغاز می‌شود و این روند به تدریج ادامه می‌یابد، اما سهمیه‌های پایه به صورت ناگهانی کاهش نمی‌یابد.

سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری بین ۶۸۰ لیتر و ۳ هزار لیتر است

مداح با بیان این که ناوگان کامیونی ظرفیت‌های مختلف بین ۶ تا ۱۰ تن،‌ ۱۰ تا ۲۵ تن و ۵۰ تن به بالا دارند، افزود: هر سهمیه پایه‌ای که این ناوگان دریافت می‌کنند ۱۰ درصد آن کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: حداقل سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری ۶۸۰ لیتر و حداکثر ۳ هزار لیتر است.

سهمیه پایه گازوئیل ناوگان

کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند

به گزارش فارس، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که به تدریج به سمت کاهش بیشتر سهمیه پایه سوخت ناوگان پیش می‌رویم، گفت: کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند چون سهمیه سوخت پیمایشی دریافت می‌کنند، بنابراین اگر این سهمیه سوخت پایه صفر هم شود، مشکلی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

واردات کامیون های دست دوم آزاد شد + جزئیات ثبت نام

مستند آن مرد با ماک آمد ؛ نسخه کامل منتشر شد

وظیفه ریتاردر چیست؟ اشتباه رایج در تشخیص ریتاردر و خفه کن

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند




2 دیدگاه

  1. سهمیه گازوییل را اینقدر کم کردین که مجبوریم گازوییل لیتری ۱۲۰۰ تومان بزنیم خدا لعنتتون کنه با این طرحهای مزخرفتون…همه جا ظلم براین راننده هاس اون از قیمت کامیون و قطعات که سر بر فلک کشیده این هم از وضع گازوییل که ازاد هم گیرمون نمیاد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط