بازگشت سانگ یانگ موسو

از دست ندهید

سانگ یانگ برای سال ۲۰۲۰ مدل جدید موسو را به صورت یک خودروی پیکاپ معرفی کرده است. برای مدل ۲۰۲۰ طول فضای بار این خودرو نیز افزایش پیدا کرده است.

بیت ران – علی محمدی:‌ بازار پیکاپ‌های اروپا توسط خودروهایی همچون فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، نیسان ناوارا و میتسوبیشی L200 قبضه شده است.

با این وجود سانگ یانگ نیز یکی از بازیگران این بازار است.

سانگ یانگ پیکاپ موسو را در اروپا به فروش می‌رساند.

این مدل را باید یک وانت پیکاپ با شاسی و بدنه جدا دانست.

این خودرو بر اساس سانگ یانگ رکستون G4 ساخته شده است.

سانگ یانگ موسو

نسل جدید این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی شد.

حالا این خودروساز کره‌ای تصمیم به بروزرسانی این خودرو گرفته است.

این تغییرات شامل فضای بار بزرگ‌تر به صورت آپشن و تیپ‌های جدید هستند.

نسل‌ قدیمی سانگ یانگ موسو در بازار ایران نیز عرضه می‌شد.

مدل‌های عرضه شده در ایران نه پیکاپ، بلکه نسخه SUV این خودرو هستند.

نسخه‌های موسو در ایران از موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر یا ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌کنند.

هر دو موتور سانگ یانگ موسوهای بازار ایران متعلق به مرسدس بنز هستند.

افزایش فضای بارسانگ یانگ موسو

به موسو جدید برگردیم؛ فضای قسمت بار عقب این مدل ۳۱۰ میلی متر افزایش طول را تجربه کرده است.

این افزایش طول خبر بسیار خوبی است؛ حتی نسخه استاندارد موسو نیز فضای کافی برای حمل پالت‌های استاندارد اروپا را دارد.

سانگ یانگ موسوبه گفته سانگ یانگ، موسو جدید توانایی حمل باری به وزن یک تن را دارد.

همچنین موسو جدید می‌تواند در حالتی که بیشترین بار مجاز روی آن قرار دارد، حداکثر بار تریلر را نیز با خود یدک کشی کند.

بر اساس اعلام سازنده، توانایی یدک کشی موسو در نسخه دنده اتوماتیک به ۳.۵ تن می‌رسد.

سانگ یانگ ادعا می‌کند که موسو در تیپ راینو با وزن پر شش هزار و ۹۰۰ کیلوگرم (شامل خودروی کاملا فول به همراه تریلر) بالاترین حداکثر وزن باری را در این کلاس دارد و از تمامی رقبای خود بالاتر است.

حتی در مدل کوتاه‌تر نیز سانگ یانگ موسو به امکانات استانداردی همچون خروجی برق ۱۲ ولتی و قلاب‌های مهار بار مجهز است.

پیشرانه و قوای فنیسانگ یانگ موسو

قدرت مورد نیاز سانگ یانگ موسو از یک موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربو دیزل تامین می‌شود.

نام این پیشرانه e-XDi220 است.

این موتور در بازار اروپا روی مدل رکستون نیز عرضه می‌شود.

این پیشرانه توانایی تولید ۱۷۹ اسب بخار قدرت در سه هزار و ۸۰۰ دور بر دقیقه و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ تا دو هزار و ۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

مشتریان می‌توانند گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته خودکار را برای موسو انتخاب کنند.

گیربکس خودکار این خودرو ساخت شرکت آیسین ژاپن است.

سانگ یانگ موسو

سیستم چهار چرخ محرک قابل تنظیم نیز به صورت استاندارد روی موسو موجود است.

در حالت استاندارد، این سیستم نیروی موتور را تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

در صورتی نیاز می‌توان به صورت الکترونیکی محور جلو را هم درگیر کرد.

سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کمکی فرود از تپه از دیگر امکانات استاندارد موسو هستند.

سانگ یانگ موسو ۲۰۲۰ در بازار اروپا با قیمت پایه ۲۶ هزار و ۹۵۰ دلار عرضه می‌شود و در گران‌ترین مدل به ۳۶ هزار و ۷۵۰ دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت رونمایی شد + ویژگی های فنی و ظاهری

کوراندو ۲۰۱۹ محصول سانگ یانگ با نگاهی عمیق بررسی شد

منبع: carscoops




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط