موتور EF7 یا ملی ، بصورت مشترک توسط مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (ایپکو) و شرکت FEV آلمان طراحی شد.
بیت ران – در این گزارش تصویری نگاهی خواهیم کرد به مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو و برخی بخش های طراحی و تست موتور در این مرکز تحقیقاتی
یکی از مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال بررسی مدل موتور ملی
نقشه قطعات موتور ملی
جزئیات قطعات موتور EF7
یکی از مهندسان ایپکو در بخش شبیهسازی
موتور و قطعات مختلف توسط نرمافزارهای مختلف از نظر موارد گوناگون مهندسی مکانیک بررسی میشوند
مهندسان ایپکو در حال بحث درباره قطعات طراحی شده
تجزیه و تحلیل قطعات
یکی از مهندسان ایپکو در بخش الکترونیک
اندازیگیری دقیق قطعات تولید شده
تکنسین ساخت ایپکو
بخش ساخت و تولید ایپکو
بلوک سیلندر موتور ملی در بخش ساخت
تکنسین ساخت ایپکو
تکنسین ساخت ایپکو
منیفولد موتورملی
اتاق تست موتور
یکی از مهندسان ایپکو در حال آمادهسازی موتور برای تست
اتاق تست موتور پیش از تست دوام
مهندسان ایرانی و کره ای در بخش فرمان اتاق تست
مهندسان ایپکو در حال تست دوام موتور
ساعتها موتور در اتاق تست در فشار زیاد کار میکند
در تست دوام سختترین شرایط شبیه سازی میشود
قطعات پس از تست دوام در بخش متالوژی بررسی می شوند
قطعات مورد تستهای مقاومت مصالح قرار میگیرند
قطعات پس از وارد شدن تنشها و نیروهای مختلف در بخش مواد بررسی میشوند
در بخش مونتاژ، قطعات اندازهگیری می شوند
بخش انتقال قدرت ایپکو
تحلیل قطعات پس از تستهای مختلف
مهندس ایران خودرو در حال تحلیل قطعات
یکی از مهندسان تست در سالن طراحی
قطعات مورود عکس برداری دقیق قرار می گبرند
اتاق احتراق موتور
با دوربینهای فیلمبرداری سرعت بالا جزئبات واکنس ها بررسی میشود
قطعات موتور روی میز مونتاژ
قطعات آماده مونتاژ نهایی
قطعات روی نقشه موتور ملی
میل لنگ موتور ملی
میل لنگ موتور ملی و تکنسین اتاق ساخت
بلوک سیلندر موتور ملی در حال مونتاژ
تکنسین های واحد مونتاژ
مونتاژ موتور برای تست روی خودرو
تست موتور روی خودروی سمند
تست موتور ملی روی سورن
بیشتر بخوانید
مانیفولد در تصویر مربوط به موتور ملی نیست. مربوط به موتور xu7 است
منیفولد xu7 پشتشه