سورن پلاس و امکانات آن ؛ خانواده سمند چه مشخصاتی دارند؟

از دست ندهید

فروش فوق العاده سایپا از عید فطر آغاز می شود

قائم‌مقام فروش شرکت سایپا اعلام کرد فروش فوق العاده سایپا از عید فطر آغاز می شود. بیت ران - سخنگوی...

زیردریایی بعثت ایران وارد فاز ساخت شد/آشنایی با ناوگان زیردریایی ایران

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که کارهای مطالعاتی، طراحی ‌های اولیه و طراحی...

قیمت قطعات خودرو هم گران شد + جدول قیمت روز و مقایسه با پیش از عید

قیمت قطعات خودرو نسبت به پیش از موج گرانی ها، تغییرات آشکاری داشته است. بیت ران -  قیمت برخی قطعات...

سورن پلاس یکی از اعضای خانواده سمند تولیدی ایران خودرو است. در این مطلب با امکانات آن و تعدادی دیگر از اعضای خانواده سمند آشنا شوید.

بیت ران – سورن پلاس از موتور EF7 با حجم 1.7 لیتر بهره می برد.

این موتور می تواند 115 اسب بخار نیرو را در 6000 هزار دور بر دقیقه تولید کرده و در اختیار راننده قرار دهد.

همچنین قدرت گشتاور 160 نیوتن متری موتور سورن پلاس هم در دور 4500 به دست می آید.

به گزارش ایکوپرس، این عدد و ارقام برای یک سدان اندازه متوسط خانوادگی ارقام خوبی به نظر می رسند.

موتور 16 سوپاپ این خودرو می تواند استانداردهای آلایندگی یورو 5 را پاس کند.

این مهم با سوخت بنزین معمولی حاصل شده است که نشان از تلاش های بخش مهندسی در شرکت سازده دارد.

زیرا رساندن استاندارد یک موتور به یورو 5 با بنزین معمولی که شاخص اکتان پایین دارد، خود یک پروژه پر زحمت است.

کیفیت بنزین ایران و تفاوت اکتان بنزین در تهران و شهرستان ها را از زبان مسئول واحد احتراق مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (ایپکو) اینجا بخوانید.

مصرف سوخت سمند سورن پلاس معادل 7.49 لیتر در سیکل ترکیبی است.

یعنی 100 سی سی کمتر از 7.5 لیتر.

قدرت تولید شده در موتور به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا می کند.

در واقع ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ترکیبی آشناست و با توجه به تعدد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در کشور تقریبا در این دو بخش نگرانی وجود ندارد.

ابعاد سورن پلاس

وقتی در مورد خانواده خودروهای سمند صحبت می کنیم در واقع منظور ما یکی از جادارترین خودروهای تولید شده در داخل است که از نظر فضای کابین خانواده ها را راضی می کند.

سورن پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست.

و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه 4534. 1720. 1460 میلی متر دارد.

سورن پلاس می تواند صندوق عقبی به اندازه 500 لیتر را در اختیار شما بگذارد.

این حجم صنوق تقریبا با خودرو تندر90 برابری می کند.

امکانات ایمنی سورن پلاس

در بخش ایمنی نیز این خودرو به ترمزهای ABS+EBA مجهز شده است.

هر چهار چرخ سورن نیز از رینگ های دورنگ که برای اولین بار در ایران تولید شده، برخوردار است.

دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری در این خودرو تعیبه شده است.

سه عدد سنسور دنده عقب هم راننده را در حرکت به عقب یاری می کنند.

برای ایمنی کودکان در صندلی عقب نیز، ایران خودرو در این قسمت سورن پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است.

همچنین کروز کنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.

سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است.

تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی درهای جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند.

تریم داخلی و روکش ها پارچه ای و به رنگ مشکی هستند.

اما طرح پارچه های به کار رفته جدید است.

صندلی های این خودرو از راحت ترین ها در میان تولیدات داخلی هستند.

صندلی ها در سورن پلاس

اما در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ۶ حرکته است که به صورت دقیق می تواند۲ حرکت برقی ۴ حرکت دستی داشته باشد.

فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم برقی که با فشردن کلید تنظیم این آینه ها کاملا جمع شوند (آینه های تاشو).

چراغ های LED جلو، چراغ روز ( Day Light)، مه شکن های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمر بند ایمنی۳ نقطه ای سرنشینان عقب، شیشه دودی شیشه درهای عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل در صندوق از داخل خودرو از جمله دیگر امکاناتی هستند که سورن پلاس در اختیار مشتریان قرار می دهد.

سورن توربو

سورن توربو یکی از محصولات شرکت خودروسازی ایرانخودرو از خانواده سمند است.

این خودرو به پیشرانه مشترک با دنا توربو مجهز است.

می توان گفت هدف از تولید این خودرو رقابت با محصولات شرکت های چینی درعرصه تولید خودروهای توربو و بخشیدن تجربه رانندگی با خودروهای توربو برای مردم ایران بود.

سورن توربو همان مدل سورن ELX است.

سورن توربو فقط از لحاظ برخی قسمت های فنی مانند، موتور و گیربکس با سورن ELX تفاوت دارد و همان پلتفرم سابق سورنELX  را حفظ کرده است.

بررسی سورن توربو از ۰ تا ۱۰۰ و مشکلات رایج اولین موتور توربو ایران خودرو را اینجا بخوانید.

موتور EF7 گازسوز توربو سورن پلاس

سورن سال

سورن سال از جمله دیگر محصولات خانواده سمند است.

این خودرو بهمن ماه سال 98 رونمایی شد.

مشخصات سورن سال

  • حجم موتور : ۱۶۵۰ سی سی
  • حداکثر توان موتور : ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور : ۱۵۹ نیوتون متر در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ در دقیقه
  • تعداد سوپاپ: ۱۶
  • نوع سوخت سازگار : بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
  • سیستم انژکتوری: پاشش چند نقطه ای
  • استاندارد حد آلایندگی: یورو ۴
  • حداکثر سرعت: ۱۹۰
  • شتاب صفر تا صد ثانیه: ۱۲ ثانیه
  • سیستم انتقال قدرت: دستی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۴
  • طول خودرو: ۴۵۳۴ سانتی متر
  • عرض خودرو: ۱۷۲۰ سانتی متر
  • ارتفاع خودرو: ۱۴۶۰ سانتی متر
  • وزن خودرو بدون سرنشین: ۱۳۵۷ کیلوگرم
  • گنجایش مخزن سوخت: ۶۶
  • ترمز: سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی
  • کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • فرمان: فرمان خودرو هیدرولیک – فرماتن خودرو مدل دنا، کلیدهای کنترل روی فرمان
  • سایر تجهیزات: کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی، باز کن در صندوق عقب روی سوئیچ و از داخل

سورن پلاس سورن سال

سورن پلاس

بیشتر بخوانید:

سمند چگونه متولد شد؟

تست و بررسی سورن توربو شارژ

قیمت جدید محصولات ایران خودرو + جدول نرخ و مدل خودروها

همه مدیران عامل ایران خودرو ؛ فراز و فرودهای ۹ مدیرعامل گذشته

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی 

4 دیدگاه

  1. سلام
    خودم سورن 94 دارم یک سورن ELX اصلا رضایت بخش نیست.
    عمده مشکل یکی اینکه به نظر میرسه سرعت گیربکس و موتور یه جورایی هم خوانی ندارند مشکل عمده ترش گیربکس در دنده سه شتاب لازم هم ندارن مگر که بیرحمانه بخواهی روی گاز فشاربیاری تا دادش دربیاید. و موتور 1.7 EF7 رو زمانی که کولر میگیری خیلی تنبل هست و مخصوصا در هوای گرم حتی داخل شهر تو دنده یک وقتی بخواهی یه دور هم بزنی واقعا مشکل داره.

  2. نه به خودرو میلی
    واقعا ما خودرو سازیم یا زور گیر با آهن قراضه چرا دیسک های عقب رو برداشته با یه کروز و چراغ و رینگ ۶۰میلیون اضافه میگرن تازه دیسک های عقب رو هم بر میدارن کلاه بردار های ایران خررو

  3. من ef7دوگانه دارم الان 4ساله دارم باگازک کولرمیگیرم تنبلی خاصی نمیبینم سرعت بالای 200هم میرم تاالان مشکلی نداره نسبت ب پژوپارس 1800وپژو405خیلی نرمترکم مصرف تروشتاب بهتری داری نسبت ب اونایی ک قبلاسوارشدم مخصوصا کولرش فوق العاده راضیم نسبت ب بقیه خودروهای داخلی ازنظرمن خیلی سرتره

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مکث تیارا و ناگفته ها درباره این خودرو / کراس‌اووری که BAIC نیست!

مکث تیارا محصول برند BAIC چین نیست! بلکه این خودرو را سال‌ها قبل یکی از زیر مجموعه‌های گمنام زوتی...

خودروهای آینده بازار ایران بررسی شدند / پاسپورت ایرانی...

خودروهای آینده بازار ایران همانطور که انتظار می رفت، تماماً چینی هستند. البته نه چینی های مطرح در بازار جهانی. بلکه با دانگ فنگ...

بررسی ویژگی‌های کشنده دافران ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

کشنده دافران محصول شرکت شایان دیزل که یک کشنده تمام اتوماتیک و پر آپشن است، چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می تواند رانندگان را...

انجمن صنعت موتورسیکلت به دنبال توقف تولید طرح هوندا...

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه توقف تولید هوندا ۱۲۵ از اهداف انجمن است، اعلام کرد: نود درصد از کاربری موتورسیکلت کشور تجاری...

قوی‌ترین موتور سه سیلندر معرفی شد ؛ موتور سه...

موتور سه سیلندر پاشش مستقیم، به عنوان قوی‌ترین موتور سه سیلندر در خانواده موتور سه سیلندر بنزینی ایران خودرو  در حاشیه دوازدهمین همایش موتورهای...

پست‌های مرتبط