کمپانی تیونینگ آلمانی آلپینا که محصولات بی ام و را تیونینگ میکند از جدیدترین محصول خود به نام XB7 رونمایی کرد، که بر اساس بی ام و X7 ساخته شده است. این خودرو را میتوان به عنوان جایگزینی برای مدل تولید نشده X7 M دانست.
بیت ران – علی محمدی: آلپینا از اولین خودرو شاسی بلند خود که در بازار آمریکا عرضه خواهد شد، رونمایی کرد.
این خودرو با نام XB7 شناخته میشود و باید آن را قویترین مدل X7 در نبود نسخه M این خودرو دانست.
آپینا قدرت موتور ۴.۴ لیتری تویین توربو V8 این خودرو را به ۶۱۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ تا ۶۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور آن را نیز به ۸۰۰ نیوتن متر در ۲ هزار تا ۵ هزار دور بر دقیقه افزایش داده است.
پیشرانه و جعبه دندهی ارتقا یافته
آلپینا XB7 تواناییهای حرکتی قابل توجهی را به عنوان یک خودروی شاسی بلند بزرگ ارائه میکند.
این خودرو میتواند در ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
و مسافت یک چهارم مایل یا ۴۰۰ متر را نیز در ۱۲.۶ ثانیه طی میکند.
حداکثر سرعت XB7 نیز به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
روی آلپینا XB7 رینگهای ۲۱ اینچی آلیاژی دیده میشود که تایرهای آن، دارای ابعاد ۲۸۵/۴۵ R21 هستند.
آلپینا توانسته قدرت موتور بی ام و X7 را در مقایسه با مدل سدان B7 تا ۱۲ اسب بخار افزایش دهد.
پیشرانه در این خودرو به یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ساخت ZF کوپل شده است.
آلپینا گیربکس را نیز از نظر الکترونیکی و مکانیکی بهینه سازی کرده است تا فواصل تعویض دنده کاهش پیدا کنند.
گیربکس پس از اعمال این تغییرات، عملکرد دینامیکتری را در حالت رانندگی اسپرت پلاس از خود نشان میدهد.
بی ام و آلپینا XB7 از یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در محور عقب استفاده میکند که توانایی قفل کردن گشتاور تا ۱۹۹۷ نیوتن متر را دارد.
با استفاده از چنین سیستمی نه تنها کنترل خودرو در پیچها بهتر میشود، بلکه چسبندگی خودرو نیز بالاتر میرود.
دیفرانسیل LSD نیز مانند گیربکس بهینه سازی شده است تا عملکردی دینامیک را از خود نشان دهد.
مهندسان آلپینا سیستم چهار چرخ محرک xDrive را هم تقویت کردهاند و نحوه تقسیم نیروی آن را به شکلی انجام دادهاند که خودرو چسبندگی بیشتری داشته باشد.
سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب نیز در XB7 به صورت استاندارد دیده میشود.
سیستم تعلیق بادی پیشرفتهتر
قسمت دیگری که آلپینا اقدام به تقویت آن کرده سیستم تعلیق بادی بی ام و است.
کمک فنرهای جدیدی برای این سیستم در نظر گرفته شدهاند که توانایی تغییر ارتفاع تا ۴۰ میلی متر را دارند.
این ارتفاع با تغییر حالتهای مختلف رانندگی تغییر میکند.
با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت، ارتفاع سیستم تعلیق ۱.۶ اینچ کاهش پیدا میکند تا نقطه ثقل پایینتری را شاهد باشیم.
هندسه سیستم تعلیق نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و چرخها زاویه کمبر منفی بیشتری دارند.
آنتی رول بار الکترونیکی در کنار سیستم فعال پیچش شاسی و تعلیق خشکتر عقب سبب میشوند تا بدنه خودرو در پیچها کمتر زاویه بگیرد.
ترمزها نیز تقویت شدهاند و تیونر از ترمزهای برمبو در XB7 استفاده کرده است.
ترمزهای جلو از نوع چهار پیستون هستند و از دیسکهایی با ابعاد ۱۵.۵×۱۴ استفاده میکنند.
کالیپر عقب نیز از نوع شناور است و روی دیسکهای ۱۵.۷×۱.۱ قرار گرفته است. کالیپرهای ترمز به رنگ آبی مخصوص آلپینا رنگ آمیزی شدهاند.
ظاهر جدیدتر
در بخش ظاهری، آلپینا کیت بدنه جدیدی را برای X7 طراحی کرده است.
این کیت بدنه شامل سپر جلو با ورودیهای هوای بزرگ، سپر عقب جدید، سیستم اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ، دیفیوزرهای کوچک و لوگوی آلپینا میشود.
رینگهای آلپینا از نوع ۲۰ پره کلاسیک هم روی XB7 دیده میشوند.
به صورت آپشن میتوان رینگ ها را با ابعاد ۲۳ اینچی سفارش داد.
درون کابین این خودرو نیز شاهد کابینی بسیار لوکس هستیم.
اهرم دنده از جنس کریستال آبی رنگی است و قطعات مخصوص آلپینا در نقاط مختلفی دیده میشوند.
فرمان اسپرت این خودرو دارای نشان آلپینا و روکش چرمی لاوالینا است.
چوبکاری سفارشی نیز در کابین اجرا شده است و ظاهری بسیار لوکس دارد.
قیمت بی ام و آلپینا XB7 از ۱۴۱ هزار دلار شروع میشود.
این خودرو به تمامی آپشنهای مدل فول X7 مانند وکیوم درها، تودوزی چرم طبیعی، سقف آلکانترا، داشبورد چرمی، سانروف سه تکه پانوراما و تمام سیستمهای ایمنی و کمکی رانندگی مجهز است.
آلپینا XB7 به زودی وارد بازار اروپا نیز خواهد شد.
در بازار کشور آلمان نیز با قیمت ۱۵۵ هزار یورو یا ۱۷۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.
دلیل اینکه XB7 دیرتر وارد بازار اروپا میشود، این است که ساخت این خودرو در کارخانه بی ام و در کارولینای جنوبی در آمریکا انجام میشود.
بیشتر بخوانید:
آلپینا D3 S رونمایی شد + ویژگی های فنی
بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از نگاه جرمی کلارکسون
منبع: carscoops