تصمیمات جدید کمیته خودرو برای پیش فروش های آتی

از دست ندهید

در آخرین جلسه کمیته خودرو که روز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی برگزار شد، تصمیمات جدید کمیته خودرو برای پیش فروش های آتی اعلام شد.

بیت ران – جلسه کمیته خودرو امروز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان دستگاه های نظارتی، معاونان وزارت صنعت و خودروسازان برگزار شد.

بر اساس مصوبات دیگر کمیته خودرو مقرر شد تا در پیش فروش‌های آتی شرط نخریدن خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان ملاک عمل به عنوان شرایط ثبت نام قرار گیرد.

در فروش فوری و پیش فروش برگزار شده این مدت ۳۶ ماه اعلام شده بود که با تصمیم جدید به ۴۸ ماه افزایش یافته است.

در عین حال، یکی از شروط ثبت نام در مرحله فروش فوق العاده خودرو در فصل تابستان نیز، نبودن پلاک فعال در هر خانواده است.

همچنین در پیش فروش های قبلی هر شخص نباید پلاک فعال به نام خود می داشت اما در تصمیم جدید در هر خانواده نباید پلاک فعال وجود داشته باشد.

بنا به اعلام خودروسازان، تولید گروه صنعتی ایران خودرو با ۱۸ درصد رشد و تحویل محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز با ۵۵ درصد افزایش مواجه بوده است.

در این جلسه علاوه بر بررسی روند تولید خودرو، مقرر گردید تا موضوع تخصیص ارز مورد نیاز ترخیص قطعات خودرو با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران مورد پیگیری واقع شود.

احتکار خودرو یا نبود قطعه برای تکمیل خودرو

اقدام برای تکمیل ۴۵ هزار دستگاه خودرو موجود در کف کارخانه ها از جمله دیگر مصوبات کمیته خودرو بود.

حمید مرادی قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو گفت:

“تامین ۲۰ درصد قطعات باقیمانده امکان بومی سازی آنها وجود ندارد، مانند قطعات الکترونیکی که باید از منابع خارجی تامین شود.

وی تاکید کرد : به دلیل شرایط تحریمی و ایجاد موانع برای واردات این قطعات با تاخیر ترخیص می شود.

مرادی ضمن رد شائبه احتکار توسط ایران خودرو، خاطر نشان کرد:

خودروسازان به منظور جلوگیری از توقف کامل خطوط تولید مجبورند در برخی از مواقع خودروها را با کسری قطعاتی از جمله کاتالیست تولید کنند و بعداز تامین قطعه آنها را تکمیل و تحویل مشتریان بدهند.”

انبار خودو

موضوع قیمت خودرو نیز یکی از مباحث مطرح شده در جلسه کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر شد تا جلسات مشترکی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت با شورای رقابت برگزار شود.

براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، تحویل خودروهای فروش فوق‎‌العاده ویژه ایام عید سعید فطر از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کاهش ارزبری و افزایش ساخت داخل قطعات خودرو، از جمله مصوبات دیگر کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر شد تا در جلسات بعدی کمیته خودرو، موضوع ساخت داخلی و کاهش ارزبری صنعت خودرو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ضمن اینکه خودروسازان مکلف شدند تا فهرست قطعات دارای ارزبری و میزان ارز مورد نیاز آنها را به صورت هفتگی به کمیته خودرو گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:

زمان قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو اعلام شد

زمان آغاز تحویل خودروهای فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد

پایان تولید خودرو پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی در ایران خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط