مشکل نشانگر سوخت بوئینگ ۷۷۷ رفع می شود+ فرآیند سوختگیری

از دست ندهید

بویینگ در پس بروز اشکال در سیستم سوخت هواپیمای مسافری بوئینگ ۷۷۷ تصمیم به ارتقای نشانگر سوخت این هواپیما گرفته است.

بیت ران – علی محمدی: شرکت بوئینگ پس از مشاهده اختلال در میزان سوخت موجود در باک هواپیمای ۷۷۷، تصمیم به انجام بروزرسانی و ارتقای این هواپیما گرفته است.

تاکنون ۲۵ مورد از این اشکال در بوئینگ ۷۷۷ گزارش شده است.

در مورد این اختلال میزان سوختی که هواپیما به خلبان اعلام می‌کند با میزان واقعی سوخت موجود در باک اختلاف دارد.

در ۱۶ مورد از بروز اشکال در هواپیما، خلبان به مسیر خود ادامه داده است.

از این تعداد ۶ هواپیما به مقصد خود رسیدند و ۱۰ هواپیما نیز در فرودگاه‌های جایگزین فرود آمدند.

بوئینگ ۷۷۷ دارای باک بنزین مرکزی با ظرفیت ۹۸ هزار و ۷۹۹ لیتر است.

باک‌های موجود در بال‌ها نیز دارای ۳۵ هزار و ۲۰۰ لیتر ظرفیت هستند.

این مشکل تاکنون فقط در بخش باک مرکزی هواپیما مشاهده شده است.

بوئینگ پس از انجام تحقیقات توانست وجود مشکل را در سیستم تشخیص مقدار سوخت پیدا کند.

در این سیستم یک جریان غیر عادی وجود دارد.

این جریان غیر عادی سبب محاسبه اشتباه حجم سوخت می‌شود.

در نتیجه مقدار سوخت موجود در باک برای خلبان به اشتباه نشان داده می‌شود.

به گفته بازرسان، تقریبا در تمام موارد گزارش این اشکال، سیستم نشانگر سوخت، میزان سوخت موجود در باک مرکزی را بیشتر از اندازه واقعی نشان داده است.

این مساله باعث شده بود تا سوخت کمتری را به هواپیما بزنند که بسیار خطرناک است.

مسئله اعلام دقیق سوخت باک بوئینگ ۷۷۷ بسیار حیاتی استبوئینگ ۷۷۷

با این وجود بازرسان گفته‌اند این خطا می‌تواند به صورت برعکس نیز مشاهده شود.

یعنی سیستم، میزان سوخت موجود در باک را کم‌تر از میزان واقعی اعلام کند.

این مشکل پیچیده‌تر از این هم است.

چون مقایسه میزان سوختی که توسط ماشین سوخت رسان به هواپیما داده می‌شود با میزان سوخت موجود در باک کار آسانی نیست.

دلیل این مشکل این است که کامیون سوخت رسان برای اینکه سوخت رسانی را قطع کند به سیستم نشانگر سوخت خود هواپیما متکی است.

برای پرداخت هزینه سوخت، ایرلاین‌ها نیاز به نشانگرهای سوخت دقیق دارند.

دلیل این امر آگاهی از سوخت موجود در باک و سوخت مورد نیاز برای افزودن به باک است.

محاسبات میزان سوخت لازم برای هواپیما، کار ساده‌ای نیست.

به گفته FAA این محاسبات مستعد خطاهای زیادی هستند.

در هنگام بنزین زدن به هواپیما، میزان دقیق سوخت اضافه شده باید محاسبه شود.

اینطور که یافته‌های جدید نشان می‌دهند این محاسبات گاهی به درستی انجام نمی‌شوند.

اگر هواپیمایی با میزان سوخت ناکافی برای سفر تیک آف کند، در ۳ ساعت نخست پرواز، سیستم به خلبان هشدار می‌دهد و از خلبان می‌خواهد وجود نشتی را بررسی و در صورت نیاز به فرودگاه مبدا برگردد.

با اینکه بوئینگ وعده حل این مشکل در ۷۷۷ را داده است، ولی FAA می‌گوید این مشکل اورژانسی است و باید چک‌های بیشتری روی هواپیما انجام شود.

به محض اینکه بوئینگ بروزرسانی ۷۷۷ را آماده کند تا این ایراد رفع شود، FAA بخشنامه‌ای را برای رفع ایراد از مدل‌های این هواپیما صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

حادثه دوباره برای بوئینگ ۷۳۷

بوئینگ ۷۳۷ مکس های زمین گیر شده دوباره پرواز می کنند

منبع: flightglobal




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط