اخباری ضد و نقیض از پیش فروش شاسی بلند ایران خودرو با کد K125 شنیده می شود.
بیت ران – چهارشنبه ۳۰ بهمنماه ۱۳۹۸، محصولات جدید ایرانخودرو و سایپا با حضور رئیس جمهور رونمایی شدند.
در میان این خودروها، کراساور یا شاسیبلند منتسب به ایرانخودرو وجود نداشت و فقط سایپا نمونهای ارتقا یاقته براساس پلت فرم مشترک با رهام را معرفی کرد.
براساس شنیدههای متعدد، طی روزهای آینده شاهد پیش فروش شاسی بلند ایران خودرو با کد K125 خواهیم بود.
البته میتوان اطمینان داشت این محصول، یک کراساور اندازه کوچک، مشابه پژو ۲۰۰۸ و ام وی ام X22 باشد.
به هر صورت، مشکلات ایرانخودرو برای عمل به تعهدات خود، فراتر از پیشفروشهای قبلی است و تحویل به موقع خودروهای فروخته شده تا اواسط سال ۱۴۰۰ نیز، مبهم بهنظر میرسد.
حالا نقدینگی موجود در میان مردم و بازار انحصاری کشورمان، برای ایرانخودرو فرصت مناسبی فراهم کرده است تا محصولی ناشناخته و کاملا جدید را احتمالا با قیمت و شرایط نامعلوم، پیشفروش کند.
طی سالهای گذشته، خودروسازان داخلی بارها موفق به جذب سرمایههای مردم شدند.
و پس از ابراز ناتوانی از تحویل بعضی تولیدات، خریدار را مجبور به تبدیل و تعویض محصول مورد نظر کردند.
با این اوصاف، شرکت در طرح پیشفروش خودروهای ناشناخته و کاملا جدید ایرانخودرو و سایپا، اقدامی هیجانی و پرریسک بهنظر میرسد.
پیش از این بیت ران اعلام کرده بود « K125 ایران خودرو مجهز به پیشرانه توربو شارژ TC7 خواهد بود، که نمونه بهینه سازی شده از EF7 است.
این موتور جدید با حجم ۱/۶ لیتر، قدرت ۱۶۰ اسببخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. »
دیگر موضوع جالب دربارهی K125، طراحی خودرو با نظارت شرکت پینین فارینا است که از مراکز مشهور در این زمینه محسوب میشود.
اما باتوجه به تحریمهای خارجی، میتوان مطمئن بود ارتباط پینین فارینا و ایرانخودرو حداقل طی دو سال اخیر به کلی قطع شده باشد.
امکانات شاسی بلند ایران خودرو
شاسی بلند ایران خودرو با کد K125 امکانات متونعی خواهد داشت.
خودروی K125 ایرانخودرو قرار است، یکی از کاملترین مدلهای ساخت داخل از نظر امکانات رفاهی و ایمنی باشد.
امکانات احتمالی K125 در نسخههای مختلف
کروز کنترل و بلوتوث،
صندلی برقی راننده،
کنترل ارتفاع صندلی راننده،
خروجی برق ۱۲ ولت،
درگاه USB و ۳/۵ میلیمتری AUX،
سیستم صوتی ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)،
کامپیوتر سفری، ناوبری ماهوارهای، و دماسنج،
باربند و سانروف،
قفل مرکزی و نمایشگر وضعیت دنده،
چراغ رانندگی در روز و دوربین عقب،
سیستم تهویه خودکار دوگانه،
آینه با گرمکن برقی و تاشو و شیشه دودی،
صفحه نمایش لمسی،
صندلیهای تمام چرم،
سیستم کمکی پارک،
بالابر خودکار پنجرهها،
نورپردازی LED کابین
و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین کنار راننده
این خودرو با سیستم های ترمز ABS، EBD،EBA همراه کیسه های هوا در جلو و طرفین کابین، نگهدارنده صندلی کودک، حسگر فشار باد لاستیک، نشانگر اخطار کمربند ایمنی و ایموبلایزر تولید خواهد شد.
این کراس اوور با پروژه پژو ۳۰۱ چه فرقی می کند؟
پیش از این عادل پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو در گفت و گوی اختصاصی با بیت ران گفته است: « شاسی بلند ایران خودرو روی پلتفرم بومی سازی شده پژو ۳۰۱ تولید می شود. »
پیرمحمدی درباره تفاوت کراس اوور ایران خودرو با پژو ۳۰۱ نیز به بیت ران گفته است:
« کلا خودرو متفاوتی است ولی هر دو پلتفرم P۳۲۲ است و ربطی به پلتفرم ۳۰۱ ندارد.
کاملاً ساختار آن را عوض کردیم و کسی نمی تواند مدعی شود که این پلتفرم برای پژو ۳۰۱ است.
ضمن اینکه در نسخه کراس اوور ما موتور EF7 پلاس توربو استفاده خواهیم کرد. »
وی درباره توان و گشتاور موتور این خودرو کراس اوور اظهار داشته است:
« حدود ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور آن است با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک که روی دنا پلاس نصب شده است، ارایه خواهد شد. »
بیشتر بخوانید:
توقف تولید پژو ۴۰۵ تابستان ۹۹ نهایی می شود؟
لوکسترین خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ بازار
سدان و کراس اوور محصولات آینده ایران خودرو بر پایه پژو ۳۰۱
پاسخ مقیمی به بیت ران درباره کراس اوور ایران خودرو و قیمت دناپلاس اتوماتیک
منبع: زومیت
اشغال متحرک با ایمنی نیم ستاره ایمنی و مصرف سوخت پایین زیر ۲۰ لیتر در صد کیلومتر و استهلاک پایین خرابی موتور در کیلومتر ۴۱ هزار کیلومتر( تعویض کل پیشرانه با لوازم دیگر به دلیل شاتون زدک و پیستون گرفتن و…)🤣🤣🤣🤣
احتمالا از رادار نقطه کور هم استفاده بشه
بنظر میرسه یک تصویر و دروغ بزرگه همین وجود خارجی نداره