پلتفرم الکترونیک خودرو در ایران خودرو

از دست ندهید

توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو در دستور کارایران خودرو قرارگرفت.

این تفاهم نامه با حضور نایب رئیس هیات مدیره و مدیران ارشد ایران خودرو بین فرشاد مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و حمید رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد.

براساس این گزارش، بومی سازی فناوری و تولید کاتالیست خودرو، توسعه سیستم کنترل موتور خودرو، توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودروهای فعلی و آتی این خودرو ساز ازجمله هیبریدی و برقی، توسعه فناوری خودروهای متصل و …. از مهمترین محورهای همکاری‌های دوجانبه است.

فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درمراسم امضا این تفاهم نامه گفت: امضای این تفاهم‌نامه سرفصل جدید همکاری بین ایران خودرو و دانشگاه است که با کمک هم بتوانیم درجهت توسعه استقلال صنعتی کشور گام‌های تازه ای برداریم.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی کاتالیست خودرو و تامین آلیاژها و فلزات گران‌بها در تولید کاتالیست، یکی از نیاز های اساسی صنعت خودرو کشور است که این امر از مهمترین اولویت‌های همکاری فی مابین است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نهضت داخلی سازی قطعات با تکنولوژی پیشرفته اشاره کرد و اظهارداشت: سبک سازی خودرو با استفاده از آلیاژ های خاص درجهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو را از دیگر اولویت‌های همکاری میان این خودروساز و جهاد دانشگاهی دانست و گفت: دراین حوزه نیاز به فناورهای جدید با همکاری جهاد دانشگاهی داریم تا بتوانیم وابستگی صنعت خودروی کشور را دراین حوزه کاهش دهیم.

پلتفرم الکترونیک

اهمیت مالی برق و الکترونیک در خودروها

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ۱۵ درصد بهای تمام شده خودروها مربوط به برق و الکترونیک است که این میزان تا سال ۲۰۴۰ به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در حوزه طراحی و تولید خودرو های برقی و هیبریدی گام های خوبی برداشته ایم اما برای توسعه آن نیازمند دانش فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد کرد: برای اجرایی کردن موارد همکاری های ایران خودرو و جهاد دانشگاهی  کارگروه تخصصی تشکیل شود.

درادامه حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به این که  صنعت خودرو از صنایع اشتغال‌زا و پیشران اقتصاد کشور است، اظهار داشت: صنعت خودرو باید از نظر فناورها، روزآمد شود که این مهم در دستور کار مدیریت ایران خودرو قرار گرفته است.

وی افزود: اقدامات خوبی در ایران خودرو در حوزه‌های توسعه محصولات جدید و بکارگیری فناور ی ها در تولید خودرو انجام شده که این امر قابل تقدیر است.

طیبی تاکید کرد: تمام توان و دانش فنی جهاد دانشگاهی برای به‌روزرسانی فناورها در حوزه‌های مورد نیاز  درخدمت صنعت خودروی کشور وبه خصوص ایران خودرو است.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه کاتالیست، برق و الکترونیک خودرو و هوشمندسازی تجربیات خوبی دارد و در این زمینه گام‌های بسیاری برداشته است.

بیشتر بخوانید:

سدان و کراس اوور محصولات آینده ایران خودرو بر پایه پژو ۳۰۱

پیش فروش شاسی بلند ایران خودرو + امکانات خودرو

کلاس بندی خودروها را بشناسیم




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط