موتورهای جدید هواپیما بمب افکن B-52 ارتش آمریکا

از دست ندهید

نیروی هوایی ایالات متحده موتورهای جدیدی را روی بمب افکن استراتژیک B-52 نصب می‌کند. این ارتقا سبب خواهد شد که این بمب افکن‌ها تا سال ۲۰۵۰ در خدمت باقی بمانند.

بیت ران – حسین ریحانی: نیروی هوایی آمریکا ارتقا سنگینی را روی بمب افکن سنگین استراتژیک خود یعنی B-52 انجام می‌دهد.

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد تا ۶۰۸ دستگاه موتور جدید را روی بمب افکن‌های B-52 خود نصب کند.

به این ترتیب بمب افکن ها را حداقل تا سال ۲۰۵۰ در خدمت نگه می‌دارند.

بمب افکن B-52

این بمب افکن مشهور اولین بار در دهه ۱۹۶۰ وارد خدمت شد.

ولی پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۶۰ نیز در خدمت نیروی هوایی آمریکا باقی بماند.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر ناوگانی از ۵۷ فروند بمب افکن B-52H را در اختیار دارد.

۱۸ فروند از سری H این هواپیما را نیز در حالت ذخیره نگه داشته است.

تحویل بمب افکن B-52 به نیروی هوایی از سال ۱۹۶۱ تا سال ۱۹۶۲ انجام شده است.

این مدل در ابتدا به عنوان بمب افکن هسته‌ای وارد خدمت شده بود.

این بمب افکن توانایی حمل سلا‌ح‌های استراتژیک هسته‌ای، پشتیبانی نزدیک هوایی، برقراری محدوده پرواز ممنوع، تهاجم هوایی و ماموریت‌های دریایی را دارد.

توان حمل تسلیحات بالا B-52بمب افکن B-52

بویینگ B-52 یک بمب افکن همه کاره است و همین این هواپیما را تبدیل به گزینه‌ای بسیار ایده آل برای نیروی هوایی آمریکا کرده است.

این هواپیما می‌تواند بیش از ۳۰ تن تسلیحات شامل بمب‌های هدایت لیزری، بمب‌های هدایت شونده GPS دار، موشک‌های هوا به زمین JASSM و مین‌های دریایی واکنش سریع را با خود حمل کند.

با این تعاریف می‌توان درک کرد که چرا نیروی هوایی قصد دارد تا هر وقت که امکان داشته باشد B-52 را در خدمت خود نگه دارد.

در حال حاضر هر بمب افکن B-52 به هشت موتور پرت اند ویتی TF33-PW-103 مجهز شده است.

این موتورها متعلق به دهه ۱۹۶۰ میلادی هستند.

با این موتورها، B-52 می‌تواند بدون سوخت گیری تا ۱۴ هزار کیلومتر را طی کند.

بمب افکن B-52

حالا پس از دهه‌ها نیروی هوایی تمایل دارد تا موتورهای جدیدی را روی ناوگان B-52 های خود نصب کند.

باز هم پرت اند ویتی برای انجام این کار ابراز تمایل کرده است.

رولزرویس و جنرال الکتریک نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که تمایل به تولید موتور جدید برای بمب افکن کهنه کار آمریکایی‌ها دارند.

نیروی هوایی آمریکا به دنبال موتوری است که صدای کم‌تر و هزینه عملیاتی پایین‌تری داشته باشد.

B-52 نیازی به قدرت بیشتر ندارد!بمب افکن B-52

با این وجود، مصرف سوخت کم، اصلی‌ترین مشخصه‌ برای نیروی هوایی است.

نیروی هوایی چندان به دنبال موتورهای قدرتمندتر از موتور فعلی B-52 نیست.

موتور TF-33 فعلی این هواپیما رانشی معادل ۱۷ هزار پوند را تولید می‌کند.

نیروی هوایی برای موتور جدید نیز همین میزان قدرت را درخواست کرده است.

به جای آن نیروی هوایی موتوری با ضریب بای پس بیشتر و قابلیت کنترل الکترونیکی بهتری را می‌خواهد.

این دقیقا مشخصات یک موتور کم مصرف است.

موتورهای جدید می‌توانند برد عملیاتی ۱۴ هزار کیلومتری B-52 را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

حتی امکان رسیدن به برد ۲۰ هزار کیلومتر بدون نیاز به سوخت گیری نیز با این نوع موتور وجود دارد.

به این ترتیب B-52 قادر خواهد بود بدون سوختگیری به هر نقطه‌ای از کره زمین پرواز کند.

بمب افکن B-52

نیروی هوایی آمریکا ۶۰۸ دستگاه موتور جدید نیاز دارد.

این موتورها در بازه‌ای ۱۷ ساله تحویل این نیرو خواهند شد تا سپس روی ۷۶ فروند بمب افکن B-52 نصب شوند.

بیشتر بخوانید:

با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان آشنا شوید

موشک ماهواره‌بر ایران و ارزیابی های فنی

منبع: interestingengineering




1 دیدگاه

  1. ایده های فراتر از زمان، نیاز به ایده پردازان و طراحانی دارد که افقی فراتر از زمان خود را می بینند،چنانچه یک بمب افکن فراتر از زمان خود،از این قائله مستثنی نیست.طراحان این بمب افکن قدرت آینده نگری،قدرت محاسبه و توان طراحی بالایی داشته اند.رسیدن به چنین سطحی از توان طراحی و خلق ایده ها و عملی ساختن آن ایده ها بواسطه توان تکنولوژیک بالا،مستلزم زمان و تلاش مستمر و مداوم و پیشرفت گام به گام و مرحله به مرحله است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط