خودروهای مشمول معاینه فنی چه مدل هایی هستند؟

از دست ندهید

با توجه به قوانین موجود هر سال به خودروهایی که باید معاینه فنی دریافت کنند افزوده می شود. امسال خودروهای مشمول معاینه فنی چه مدل هایی هستند؟

بیت ران – حسین مقدم مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به ارسال نامه‌ای به وزارت کشور برای افزایش اعتبار مهلت معاینه فنی برخی خودروها براساس سال تولید گفت: سال گذشته در پی شیوع کرونا در کشور، پلیس اعلام کرد به مدت دوماه  تا ۱۵اردیبهشت ماه اعمال قانون در مورد خودروهای فاقد معاینه فنی را متوقف خواهد کرد.

روزانه هشت هزار مراجعه به مراکز فنی در اواسط اردیبهشت

وی با بیان اینکه این تصمیم پلیس سبب شد که در آستانه ۱۵اردیبهشت ماه شاهد شلوغی مراکز معاینه فنی باشیم، با اشاره به فرهنگ دقیقه نودی مردم گفت: در فروردین ماه روزانه تنها ۱۵۰۰ مراجعه به مراکز معاینه فنی انجام شد اما این مراجعات در روزهای آتی حتی به ۸۰۰۰ مراجعه نیز رسید و این نشان می دهد که مردم علاقمند هستند دریافت برگه معاینه فنی را به هر دلیلی به روزهای آخر موکول کنند.

مقدم با بیان اینکه پلیس اعلام کرده است که مجددا عدم اعمال قانون در مورد خودروهای فاقد معاینه فنی را تا سوم خرداد تمدید کرده است ادامه داد: متولی معاینه فنی و مسائل مربوط به آن وزارت کشور است و  ما از رفتارهای یکسویه برخی از نهادها گلایه مند هستیم چراکه نتیجه این گونه تصمیمات بر دوش معاینه فنی خواهد بود و به همین دلیل در نامه‌ای که به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم از آنها خواستیم در راستای کاهش ازدحام در مراکز معاینه فنی، زمان معاینه فنی برخی خودروها براساس سال تولید را تمدید کند.

خودروهای مشمول معاینه فنی

درخواست افزایش اعتبار معاینه فنی چند مدل خاص خودرو

وی افزود: مشخصا در نامه قید کردیم که بهتر است در راستای کاهش ازدحام در مراکز معاینه فنی،‌ مهلت معاینه فنی خودروهای سال ۹۲ و ۹۳و حتی ۹۱ را به مدت سه ماه دیگر تمدید کنند یعنی به عبارت دیگر مهلت اعتبار معاینه فنی این خودروها به جای ۱۲ ماه، ۱۵ماه شود.

مقدم اظهار کرد: از سال جاری خودروهای تولید شده در سال ۹۴ نیز مشمول دریافت معاینه فنی هستند که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو را شامل می شود که به علت اهمیت اخذ معاینه فنی مشمول این نامه نمی شوند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران افزود: خودروهای مدل ۹۱ تا ۹۳ سال گذشته نیز معاینه فنی دریافت کردند و نواقص آنها کمتر است. به همین دلیل تمدید سه ماهه اعتبار معاینه فنی آنها نسبت به خودروهای پرریسک تر بهتر است. که البته این پیشنهاد به وزارت کشور به عنوان متولی معاینه فنی در کشور ارائه شده است و منتظر تصمیم آنها هستیم.

بیشتر بخوانید:

امداد خودرو برای فعالیت باید شروط جدیدی را رعایت کند +جزئیات

مراکز شماره‌ گذاری خودرو باز هستند؛ شرایط ورود به مراکز

تردد خودروهای بدون معاینه فنی تمدید شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط