31.7 C
Tehran
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

پیمان کارگر کیست؟ درباره موفق ترین ایرانی در صنعت خودرو بیشتر بدانید

از دست ندهید

ناین‌بوت گوکارت پرو لامبورگینی ادیشن

خودرو کارتینگ شیائومی و مشخصات فنی آن

خودرو کارتینگ شیائومی یک خودرو برقی است که می تواند شروعی ارزان یمت برای یادگیری رانندگی حرفه ای باشد. بیت...

قیمت محصولات سایپا در کارخانه + مدل و قیمت

قیمت محصولات سایپا در بازار و کارخانه اختلاف فاحشی دارند در این حال شاهد ثبات قیمت خودرو در کارخانه...

افزایش عجیب قیمت پژو ۲۰۰۸ در بازار + جدول قیمت خودرو (بهمن 98)

بازار خودرو در طی یک ماه گذشته با نوسانات فراوانی همراه بوده است و قیمت خودرو ها پیوسته و...

پیمان کارگر هم اکنون توانسته است بالاترین مقام را در صنعت خودرو در میان ایرانیان بدست آورد. او پس از سال ها فعالیت مهندسی و مدیریتی، حالا مدیرعامل شرکت اینفینیتی شده است.

بیت ران – امین آزاد: در سال ۱۳۸۹ پیمان کارگر برای نجات پروژه رنو در ایران، راهی تهران شد.

وی از نزدیکان کارلوس گون مدیرعامل وقت رنو به شمار می رفت و از استعدادهای مدیریتی این شرکت بود.

آخرین سمت پیمان کارگر قبل از ورود به ایران، قائم مقام مهندسی و‌ تعمیرات و گارانتی محصولات رنو در حوزه خدمات پس از فروش رنو بود.

وی در سال ۱۹۹۶ به واحد مدیریت مهندسی وسایل نقلیه رنو پیوست.

در این واحد در سمت‌های مختلفی چون مسئول مدیریت طول عمر قطعات، طراح فضای داخلی خودروهای خانوادگی بزرگ لوکس و مسئول طراحی مجلل‌ترین خودرو رنو  (Vel Satis) به فعالیت پرداخت.

تلاش های کارگر در صنعت خودروسازی ایران

کارگر به همراه نیسان، سرویس مهندسی جدیدی در  اتحاد رنو – نیسان را راه اندازی کرد.

پیمان کارگر در سال ۱۳۹۲ در کنار  مدیریت پروژه ایران و مدیر عاملی رنو پارس، مدیر خاورمیانه رنو نیز بود.

با این تجربه ها و همچنین ملیت ایرانی، گون مدیر عامل رنو نیسان امید داشت تا بتواند وضعیت پروژه ایران را سامان دهد و رنو را در بازار خاورمیانه موفق کند.

البته در سال ۱۳۸۹ بخش زیادی از مدیران رنو معتقد بودند پروژه ایران باید پایان یابد چون زیان ده و خطرناک است.

اما پیمان کارگر تلاش زیادی کرد تا نظر مدیران رنو را نسبت به ایران تغییر دهد.

وی موفق شد طرح شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران برای رنو و همچنین تبدیل ایران به عنوان پایگاه تولید منطقه ای رنو در خاورمانه را در جمع مدیران ارشد رنو به تصویب برساند.

پیمان کارگر

کارگر قدیمی صنعت خودرو جهان

پیمان کارگر بیش از ۳۰ سال سابقه در صنعت خودرو دارد.

او در ابتدا در گروه رنو نیسان آلیانس فعالیت داشت و در سمت‌های مختلفی کار کرد.

کارگر در سمت‌های مهندسی، تولیدی، مدیریت پروژه، کیفیت، فروش، بازاریابی و تجاری فعالیت کرده است.

همین مساله باعث شده است او احاطه خوبی روی این صنعت داشته باشد.

در سال‌های اخیر پیمان‌ کارگر به عنوان مدیر هیئت مدیره و معاون مدیرعامل نیسان در آفریقا، خاورمیانه و هند فعالیت می‌کرد.

و در بیش از ۸۰ کشور و بازار مختلف سابقه کار دارد.

پس از آن ‌کارگر جایگزین مایک کالران در اینفینیتی شده بود.

کالران برای بیش از دو سال مدیرفروش و بازاریابی اینفینیتی در آمریکا بود.

کالران روی احیای جایگاه اینفینیتی تلاش زیادی کرد.

و حالا پیمان‌کارگر از تاریخ اول ژوئن سال ۲۰۲۰ به عنوان معاون ارشد مدیرعامل نیسان و رئیس هیئت مدیره اینفینیتی سر کار می رود.

آیا کارگر می تواند در اینفینیتی بدرخشد؟

به گفته کریستین وندن هند معاون مدیر و مدیر بخش کیفیت نیسان موتور، کارگر به عنوان مدیر هیئت مدیره اینفینیتی تحولی را در تولید محصولات این خودروساز ایجاد خواهد کرد.

به گفته معاون مدیر و مدیر بخش کیفیت نیسان موتور:

پیمان فردی اثبات شده و یک مدیر جهانی است وملحق شدن او به اینفینیتی برای این برند خبر خیلی خوبی است.

من به تغییراتی که در آینده تحت رهبری پیمان کارگر در اینفینیتی ایجاد خواهند شد، بسیار خوش بین هستم.

پیمان کارگر ۵۳ ساله از مدرسه تجارت لندن مدرک MBA دارد.

او یک مدرک مهندسی نیز از Institude National des Sciences Appliquees در لیون فرانسه گرفته است.

پیمان کارگر سال‌ها مدیر عامل رنو پارس و مدیر رنو در ایران بود.

وی سبب افزایش تولید و کیفیت محصولات رنو در ایران شد.

او همچنین از اصلی‌ترین مدافعان ایرانی در رنو برای سرمایه گذاری مستقیم این شرکت در ایران بود.

تلاش او و نزدیکی اش به کارلوس گون مدیر گروه رنو نیسان در آن زمان، سبب سرمایه گذاری مستقیم رنو در ایران شد.

اما این سرمایه گذاری با خروج رنو از ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام، به سرانجام نرسید.

وی در زمان خروج آمریکا از برجام، در رنو حضور نداشت و به نیسان رفته بود.

بسیاری از مدیران رنو پارس اعتقاد دارند اگر کارگر در زمان خروج آمریکا از برجام در رنو پارس بود، مانع خروج رنو از ایران می شد.

وی از افرادی بود که در تحریم های سنگین سال ۱۳۹۰ توسط آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، مانع خروج رنو از ایران شده بود.

در آن سال‌ها تنها خودروساز غربی که در ایران حضور داشت رنو بود.

پیمان کارگر

پایگاه رنو که در ایران ایجاد نشد

او قصد داشت کارخانه مستقل رنو و نیسان در ایران ایجا شود.

برای همین فکر می کرد شرکت بن رو سایپا و پارس خودرو می توانند بترتیب زیر مجموعه رنو و نیسان شوند.

اتفاقی که البته رخ نداد.

شاید اگر داستان طور دیگری رقم می خورد و ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشده بود،داستان طور دیگر رقم می خورد.

و شاید محصولات رنو در بن رو زیر نظر مستقیم رنو و محصولات نیسان در پارس خودرو زیر نظر مستقیم نیسان تولید می شدند.

به این ترتیب برای اولین بار ایران به پایگاه واقعی منطقه ای خودروسازان در جهان تبدیل می شد.

بیشتر بخوانید:

لوکا دِ مئو؛ مدیرعامل جدید شرکت رنو شد

پیمان کارگر مدیر اینفینیتی شد؛مدیر ایرانی نیسان کیست؟

توضیحات تکان دهنده کارلوس گون در مورد شرایط زندان های ژاپن

2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران...

تست خودرو دنا توربو اسپرت ؛ یک تست وحشتناک...

خودرو دنا توربو اسپرت پرشتاب‌ترین خودرو ایرانی است. این خودرو خوب راه می‌رود در شرایط خاص، اما این شرایط خاص چیست؟ بیت ران - امین...

قیمت موتورسیکلت سر به فلک کشید؛ هوندا 125 هم...

قیمت موتورسیکلت باز هم گران شد. طرح هوندا 125 به قیمت چهل و پنج میلیون تومان رسید. هوندا کلیک در ارزان ترین مدل 130...
بررسی فعالیت ۱۵ ساله خودروسازی کارمانیا

خودروسازی کارمانیا و خودروهای معرفی شده اما عرضه نشده...

خودروسازی کارمانیا احتمالاً رکورددار رونمایی از خودروهایی است که هیچ گاه عرضه نشدند. این خودروساز داخلی زمانی نماینده برند معتبر BYD در ایران بود....

عوارض آزادراه‌های کشور گران شد + جدول جدید نرخ...

بنابر اعلام مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عوارض آزادراه‌های کشور گران شد. جدول جدید نرخ عوارض را در...

پست‌های مرتبط