19.7 C
Tehran
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹

واردات کامیون های دست دوم آزاد شد + جزئیات ثبت نام

از دست ندهید

قیمت کارخانه و بازار محصولات سایپا ؛ اختلاف 135 میلیونی چانگان CS35

جدول قیمت کارخانه و بازار محصولات سایپا را ببینید. بیت ران – قیمت کارخانه و بازار محصولات سایپا مشخص شد. همچنان...

مرسدس بنز EQC با تیونینگ Hofele Design

شرکت تیونینگ Hofele Design نسخه‌ای از مرسدس بنز الکتریکی EQC را معرفی کرده است که ظاهری متفاوت دارد. بیت ران...

لندرور دیفندر جدید چگونه است؟ + فیلم اختصاصی بیت ران

با نشستن در لندرور دیفندر جدید ، احساس می کنید داخل یک خودرو راحت برای سفر نشسته اید؛ خودرویی...

سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای خبر از آزاد شدن واردات کامیون های دست دوم داد. جزئیات ثبت نام برای این نوع کامیون را در ادامه بخوانید.

بیت ران – سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای در راستای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از کلیه ظرفیت‌ های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی و بر اساس ماده (۳۰) قانون احکام دائمی برنامه کشور از تاریخ سوم خرداد سال جاری از متقاضیان ورود خودروهای سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود ( www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت‌نام به عمل می ‌آورد.

ذی‌نفعان این طرح شامل شرکت ‌های تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت ‌های حمل‌ و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون ‌های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت» (صنعت، معدن و تجارت) و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌ های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می ‌شود.

خاطرنشان می‌ شود هرگونه اطلاعیه دیگری درباره واردات و نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ‌ای درج شده باشد.

واردات کامیون های دست دوم

در اطلاعیه نوسازی ناوگان برون شهری شرایط کامیون های وارداتی و کامیون های اسقاطی بدین شرح آمده است:

الف – شرایط کامیون های وارداتی:

1 -بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد.

2 -از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو – مصوب 1386 و آئیننامه اجرایی آن موضوع تصویب نامه شماره 7415/ت51681 هـ مورخ 28/01/95 و اصلاحات بعدی آن برخوردار باشند.

( چنانچه واردکننده خدمات پس از فروش موضوع قانون فوق را طبق مقررات راساً ارائه نماید، ارائه مجوز فوق قابل قبول بوده و در غیر این صورت باید مجوز رسمی و قانونی از شرکت یا کارخانه دارای حق قانونی ارائه دهنده خدمات فوق اخذ و ارائه کند.)

3 -کامیون های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته و دارای استاندارد mark-e نیز باشند.

4 -کامیون ها می توانند دارای بارگیر ثابت یا غیرثابت (کشنده) باشند.

5 -کامیون هایی می توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در پنج سال گذشته مدل های آنها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. کامیون های وارداتی جدید ساخت کشورهای مذکور باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه های ذیربط باشد.

6 -در مرحله اول، اولویت با کامیون های دارای ظرفیت – مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه – هیجده تن و بالاتر است.

7 -کامیون های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل و نقل بین المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

واردات کامیون های دست دوم

ب – شرایط کامیون های اسقاطی:

1 -واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از بیست و پنج سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می تواند حداکثر سه تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد. در این مرحله، ظرفیت کامیون اسقاطی مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه حداقل پانزده تن است.

2 -کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط (برابر اسناد ثبتی در سامانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) باشد.

3 -به ازای اسقاط کامیون، پس از تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سود بازرگانی کامیون وارداتی بیست و پنج درصد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران کاهش می یابد.

ج – شرایط واردکنندگان:

1 -کارخانجات تولیدکننده کامیون، شرکت های واردکننده کامیون های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت»، شرکت های حمل و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مالکین وسایل نقلیه فرسوده می توانند مبادرت به واردات نمایند.

2 -در مرحله اول، سقف میزان واردات در هر درخواست توسط کارخانجات تولید کننده داخلی خودروهای سنگین یک هزار دستگاه، شرکت های حمل و نقل توانمند یکصد دستگاه، شرکت های واردکننده کامیون های سنگین پنجاه دستگاه و مالکان حقیقی و حقوقی وسایل نقلیه فرسوده ده دستگاه است.

3 -ارائه درخواست جدید در مراحل بعد، منوط به واردات هشتاد درصد درخواست مرحله قبلی است.

4 -هر کدام از ذینفعان بسته به نوع مدل کامیون وارداتی مورد درخواست، باید مستندات و مدارک مربوط به استاندارد روز و اجباری ایمنی و کیفیت از سازمان ملی استاندارد کشور، استاندارد روز و اجباری آلایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست، تاییدیه خدمات پس از فروش از وزارت «صمت» (صنعت و معدن و تجارت) را تهیه و به سازمان ارائه نمایند.

نکات قابل توجه:

1 -ذینفعان تا بعد از ترخیص کامیون از گمرک ایران حق هیچگونه ثبت نام و یا درخواست و اخذ وجه از خریداران را ندارند. لذا از هرگونه پرداخت به افراد مدعی در این مرحله خودداری گردد.

2 -سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد. بنابراین خریداران باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام نمایند.

3 -متقاضیان دریافت خودرو وارداتی از موعدی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً به ذینفعان مورد تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی نموده اند مراجعه کنند. این فهرست متعاقبا در سایت سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

4 -به محض ترخیص کامیون از گمرک ایران، اطلاعات واردکنندگان، نوع و تعداد کامیون های وارداتی در سایت سازمان ارائه و در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

5 -قیمت تمام شده ناوگان توسط مراجع ذیصلاح و نظارتی با توجه به قرارداد خرید خارجی ناوگان تعیین و ملاک عمل برای عرضه در داخل کشور قرار خواهد گرفت.

6 -هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درج شده باشد.

بیشتر بخوانید:

مستند آن مرد با ماک آمد ؛ نسخه کامل منتشر شد

تفاوت کامیون دست دوم اروپایی و آسیایی / قیمت کامیون ایوکو سه سال کار کرده 

وظیفه ریتاردر چیست؟ اشتباه رایج در تشخیص ریتاردر و خفه کن

بسته های تشویق کامیون داران به حمل کالاهای اساسی اعلام شد

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با ۳ سال کارکرد حاشیه ساز شد

 

21 دیدگاه

    • لطفا از کامیون چیزی بارتون نیست.فرمایش نفرمایید.اگه شما شوفر ایرانی بودی وبا کامیونهای چینی صفر کیلومتر داخل ایران مسافت های ۲۵۰۰ تا۳۰۰کیلومتری رو تو ۴۸ ساعت میرفتی این حرفو نمیزدی.بنده نه تنها توایران بلکه با کامیون کشنده ترانزیت نیز انجام دادم وبه جرعت میگم کامیونهای نه تنها دسته دوم بلکه دسته سوم اروپایی شرف دارن به کامیونهای چینی صفر کیلومتر.زنده باد اقتدار ولوو.مرسدس بنز.داف.اسکانیا

  1. و خاک بر سر اون کسایی که ماشینای وارد شده رو میدن دست دلالها و شرکتها تا چند برابر به مردم بدبخت بفروشن و اونایی که ماشین ندارن حق ثبت نام مستقیم و تحویل گرفتن ماشین نمیشن
    خاک بر سرتون با این قانوناتون

  2. مردم بدبخت ایران به دست دوم هم راض هستن ولی نمیدن اگر بشه خداتمن پول میگیرن در ارزوی ماشین خوب

  3. ازهمین الان مشخص هست که یه مشت سودجوتصمیم دارندازاین بخش نامه وطرح جیبشون راپرازپول کنندنمونش شرکت های حمل ونقل چه ربطی به کامیون فرسوده دارندکه میتتوندواردکننده کامیون دست دوم باشندجهت جایگزین
    کدومشون خودروفرسوده دارندمگه؟
    طبق قاتون شرکت های حمل ونقل کامیون هاشون نبایدمدل کمترازسال۱۳۹۰باشه کدومشون کامیون فرسوده دارندمگه که الان مجوزواردات بگیرند….!

  4. ازراننده هابپرسیدکامیون دست دوم اروپایی بهتراست یااین فرقونهای تولید داخل یک راننده بدبخت ایرانی

  5. باسلام
    افرادی با واردات کامیون مخالفند که منافع وسودهای کلانشون در خطره چرا باید کامیون اینقدر کم باشه که قیمت کامیون مدل ۵۶بشه پانصد شیصدمیلیون اون های که میگن اگه ارز روبدیم به تولید کننده های داخلی بر ای ما تولید می کنند باید گفت ارزی رو که به تولید کننده های داخلی سبک دادیم چه گلی به سر ملت زدن پراید شد ۹۰میلیون حالا اگه کامیون تولید کنن احتمالا میشه نود میلیارد حالا که یک طرح میاد که می خواد به نفع مردم عادی وراننده های زحمت کش باشه هزارتا مخالفت واگر اما میارن تا منافع خودشون زیر سوال نره در ضمن انقلابی راننده های زحمتکش وخسته هستند که با ماشین های مستهلک وفرسوده شب و روز توی جاده و کویر وگردنه ها سربالا وسر پایین خون به تن شون نیست که نکنه ماشین اینجا خراب میشه اونجا خراب میشه میره تا مقصد سالم بر میگرده خود یا نه

  6. سلام ماشین دست دوم قیمت قیمت نجومی اسقاط یعنی چه بزرگواران اگه میخاین مشکلات حمل ونقل حل بشه ماشین روبه قیمت جهانی فقط به هر راننده بدین اصلا خودش بره مبادی ورودیبیاره خدماتش رو هم شرکتهای خودرو ساز قبول کنن تا درست شه حالا کمرک یه بار سود نبره چی میشه

  7. واقعاا متاسفم به این اقا ک واردات ماشین راهم سیاسی میکنه خودشو انتقلابی ،مگه ما یزیدی هستیم ما هم انقلابی هستیم این اقا کجا بودن ما زمان جنگ با ماشینهای زمان هیتلر جنگ را اداره میکردیم دوست من شما پشت میز انقلابی هستی ما به معنای واقعی در کوه بیابان و کویر با ماشین ۶۰ سال ساخت یا ماشینهای غیر استاندارد انتقلابی بودنمونو ثابت کردیم، یک راننده بدبخت

  8. لطفا از کامیون چیزی بارتون نیست.فرمایش نفرمایید.اگه شما شوفر ایرانی بودی وبا کامیونهای چینی صفر کیلومتر داخل ایران مسافت های ۲۵۰۰ تا۳۰۰کیلومتری رو تو ۴۸ ساعت میرفتی این حرفو نمیزدی.بنده نه تنها توایران بلکه با کامیون کشنده ترانزیت نیز انجام دادم وبه جرعت میگم کامیونهای نه تنها دسته دوم بلکه دسته سوم اروپایی شرف دارن به کامیونهای چینی صفر کیلومتر.زنده باد اقتدار ولوو.مرسدس بنز.داف.اسکانیا

  9. سلام ف کری برای راننده گان که ماشین ندارن بکنید که توی مملکت ادمهای پولدار ماشین میخرن اگر بگن دوملیار میخرند ولی رانند که کارش این هست باید بیکار بگردند جون هرکی دوست دارید فکر برای راننده بکنید

  10. من فرسوده دارم راهداری هم ثبت کردم نمیدونم چه جور باید تعویض کنم با اروپایی ۳سال کار راهنمایی لطفا

    • خداکنه ماشینای اروپایی رو بیارن مثل چند سال پیش با ۳۰درصد نقدی شرایط راهداری صود۹درصد بدن دست لاشخورا سرمایدارا دلالا هم کوتاه کنن بدن به همون رانندگان زحمتکش که هفته ماه از خونواده هاشون دور هستن حقشون ضایع نشه بالآخره سختی رو میکشه توجاده آسایش داشته باشه اگه اینجوری بدن دمشون گرم اگرم دیگه بخوان دو سه میلیاردش کنن که خدا نبخششون کل چرخه کشور بدست راننده حرکت میکنه بجا جبران کردن براشون هرچی ظلمه بارش میکنن سختی کار بهش ندادن هر ماهی کلی هم به فیش بیمه براش اضاف میکنن

  11. خیالتون راحت که ازابن دولت کسی به نوایی نخواهدرسید .ماشین روجوری حساب میکنن که هفت جدوآبادآدم بمیره ولی قسطش سودقسطش تموم نشه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید را در این گزارش تصوری تماشا کنید. بیت ران - شرکت رنو تصاویر تازه‌ای...

پرواز کیش – دوبی از سر گرفته شد +...

پرواز کیش - دوبی که در پی شیوع ویروس کووید 19 متوقف شده بود، طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد. جزئیات زمانبندی...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو ؛ طوفان رنو...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو توسط شرکت رنو معرفی شدند. طراحان رنو از طراحی زشت نسل اول این خودرو و طراحی معمولی نسل...
با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز؛

کاهش قیمت بلیت تهران – استانبول ادامه دارد

با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز کاهش قیمت بلیت تهران - استانبول با حضور ایرلاین های ایرانی و افزایش پروازها ادامه دارد. بیت ران -...
راننده رایگان به چه کسی می گویند؟

نیکلاس لطیفی راننده فرمول یک ایرانی تبار کیست؟

نیکلاس لطیفی راننده ایرانی تبار حاضر در عرصه فرمول یک ، راننده رایگان است، اما لطیفی کیست و راننده رایگان به چه کسانی می...

پست‌های مرتبط