واردات کامیون های دست دوم آزاد شد + جزئیات ثبت نام

از دست ندهید

سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای خبر از آزاد شدن واردات کامیون های دست دوم داد. جزئیات ثبت نام برای این نوع کامیون را در ادامه بخوانید.

بیت ران – سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای در راستای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از کلیه ظرفیت‌ های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی و بر اساس ماده (۳۰) قانون احکام دائمی برنامه کشور از تاریخ سوم خرداد سال جاری از متقاضیان ورود خودروهای سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود ( www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت‌نام به عمل می ‌آورد.

ذی‌نفعان این طرح شامل شرکت ‌های تولیدکننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت ‌های حمل‌ و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون ‌های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت» (صنعت، معدن و تجارت) و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌ های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می ‌شود.

خاطرنشان می‌ شود هرگونه اطلاعیه دیگری درباره واردات و نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده ‌ای درج شده باشد.

واردات کامیون های دست دوم

در اطلاعیه نوسازی ناوگان برون شهری شرایط کامیون های وارداتی و کامیون های اسقاطی بدین شرح آمده است:

الف – شرایط کامیون های وارداتی:

۱ -بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد.

۲ -از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو – مصوب ۱۳۸۶ و آئیننامه اجرایی آن موضوع تصویب نامه شماره ۷۴۱۵/ت۵۱۶۸۱ هـ مورخ ۲۸/۰۱/۹۵ و اصلاحات بعدی آن برخوردار باشند.

( چنانچه واردکننده خدمات پس از فروش موضوع قانون فوق را طبق مقررات راساً ارائه نماید، ارائه مجوز فوق قابل قبول بوده و در غیر این صورت باید مجوز رسمی و قانونی از شرکت یا کارخانه دارای حق قانونی ارائه دهنده خدمات فوق اخذ و ارائه کند.)

۳ -کامیون های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته و دارای استاندارد mark-e نیز باشند.

۴ -کامیون ها می توانند دارای بارگیر ثابت یا غیرثابت (کشنده) باشند.

۵ -کامیون هایی می توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در پنج سال گذشته مدل های آنها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. کامیون های وارداتی جدید ساخت کشورهای مذکور باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه های ذیربط باشد.

۶ -در مرحله اول، اولویت با کامیون های دارای ظرفیت – مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه – هیجده تن و بالاتر است.

۷ -کامیون های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل و نقل بین المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

واردات کامیون های دست دوم

ب – شرایط کامیون های اسقاطی:

۱ -واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از بیست و پنج سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می تواند حداکثر سه تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد. در این مرحله، ظرفیت کامیون اسقاطی مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه حداقل پانزده تن است.

۲ -کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط (برابر اسناد ثبتی در سامانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) باشد.

۳ -به ازای اسقاط کامیون، پس از تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سود بازرگانی کامیون وارداتی بیست و پنج درصد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران کاهش می یابد.

ج – شرایط واردکنندگان:

۱ -کارخانجات تولیدکننده کامیون، شرکت های واردکننده کامیون های سنگین دارای مجوز از وزارت «صمت»، شرکت های حمل و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مالکین وسایل نقلیه فرسوده می توانند مبادرت به واردات نمایند.

۲ -در مرحله اول، سقف میزان واردات در هر درخواست توسط کارخانجات تولید کننده داخلی خودروهای سنگین یک هزار دستگاه، شرکت های حمل و نقل توانمند یکصد دستگاه، شرکت های واردکننده کامیون های سنگین پنجاه دستگاه و مالکان حقیقی و حقوقی وسایل نقلیه فرسوده ده دستگاه است.

۳ -ارائه درخواست جدید در مراحل بعد، منوط به واردات هشتاد درصد درخواست مرحله قبلی است.

۴ -هر کدام از ذینفعان بسته به نوع مدل کامیون وارداتی مورد درخواست، باید مستندات و مدارک مربوط به استاندارد روز و اجباری ایمنی و کیفیت از سازمان ملی استاندارد کشور، استاندارد روز و اجباری آلایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست، تاییدیه خدمات پس از فروش از وزارت «صمت» (صنعت و معدن و تجارت) را تهیه و به سازمان ارائه نمایند.

نکات قابل توجه:

۱ -ذینفعان تا بعد از ترخیص کامیون از گمرک ایران حق هیچگونه ثبت نام و یا درخواست و اخذ وجه از خریداران را ندارند. لذا از هرگونه پرداخت به افراد مدعی در این مرحله خودداری گردد.

۲ -سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هیچگونه مسئولیتی در قبال تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد. بنابراین خریداران باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام نمایند.

۳ -متقاضیان دریافت خودرو وارداتی از موعدی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً به ذینفعان مورد تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی نموده اند مراجعه کنند. این فهرست متعاقبا در سایت سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

۴ -به محض ترخیص کامیون از گمرک ایران، اطلاعات واردکنندگان، نوع و تعداد کامیون های وارداتی در سایت سازمان ارائه و در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

۵ -قیمت تمام شده ناوگان توسط مراجع ذیصلاح و نظارتی با توجه به قرارداد خرید خارجی ناوگان تعیین و ملاک عمل برای عرضه در داخل کشور قرار خواهد گرفت.

۶ -هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع این اطلاعیه فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درج شده باشد.

بیشتر بخوانید:

مستند آن مرد با ماک آمد ؛ نسخه کامل منتشر شد

تفاوت کامیون دست دوم اروپایی و آسیایی / قیمت کامیون ایوکو سه سال کار کرده 

وظیفه ریتاردر چیست؟ اشتباه رایج در تشخیص ریتاردر و خفه کن

بسته های تشویق کامیون داران به حمل کالاهای اساسی اعلام شد

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با ۳ سال کارکرد حاشیه ساز شد

 




50 دیدگاه

    • لطفا از کامیون چیزی بارتون نیست.فرمایش نفرمایید.اگه شما شوفر ایرانی بودی وبا کامیونهای چینی صفر کیلومتر داخل ایران مسافت های ۲۵۰۰ تا۳۰۰کیلومتری رو تو ۴۸ ساعت میرفتی این حرفو نمیزدی.بنده نه تنها توایران بلکه با کامیون کشنده ترانزیت نیز انجام دادم وبه جرعت میگم کامیونهای نه تنها دسته دوم بلکه دسته سوم اروپایی شرف دارن به کامیونهای چینی صفر کیلومتر.زنده باد اقتدار ولوو.مرسدس بنز.داف.اسکانیا

  1. و خاک بر سر اون کسایی که ماشینای وارد شده رو میدن دست دلالها و شرکتها تا چند برابر به مردم بدبخت بفروشن و اونایی که ماشین ندارن حق ثبت نام مستقیم و تحویل گرفتن ماشین نمیشن
    خاک بر سرتون با این قانوناتون

  2. مردم بدبخت ایران به دست دوم هم راض هستن ولی نمیدن اگر بشه خداتمن پول میگیرن در ارزوی ماشین خوب

    • اگه فکر
      رانندگان فاقدماشین سنگین هستن بامشخص کردن مبلغ واریزی سریع تحویل بدهن تاهم اشتغالزایی بشه هم درآمدزایی وکرایه بارهاهم ارزانتربشه

  3. ازهمین الان مشخص هست که یه مشت سودجوتصمیم دارندازاین بخش نامه وطرح جیبشون راپرازپول کنندنمونش شرکت های حمل ونقل چه ربطی به کامیون فرسوده دارندکه میتتوندواردکننده کامیون دست دوم باشندجهت جایگزین
    کدومشون خودروفرسوده دارندمگه؟
    طبق قاتون شرکت های حمل ونقل کامیون هاشون نبایدمدل کمترازسال۱۳۹۰باشه کدومشون کامیون فرسوده دارندمگه که الان مجوزواردات بگیرند….!

  4. ازراننده هابپرسیدکامیون دست دوم اروپایی بهتراست یااین فرقونهای تولید داخل یک راننده بدبخت ایرانی

  5. باسلام
    افرادی با واردات کامیون مخالفند که منافع وسودهای کلانشون در خطره چرا باید کامیون اینقدر کم باشه که قیمت کامیون مدل ۵۶بشه پانصد شیصدمیلیون اون های که میگن اگه ارز روبدیم به تولید کننده های داخلی بر ای ما تولید می کنند باید گفت ارزی رو که به تولید کننده های داخلی سبک دادیم چه گلی به سر ملت زدن پراید شد ۹۰میلیون حالا اگه کامیون تولید کنن احتمالا میشه نود میلیارد حالا که یک طرح میاد که می خواد به نفع مردم عادی وراننده های زحمت کش باشه هزارتا مخالفت واگر اما میارن تا منافع خودشون زیر سوال نره در ضمن انقلابی راننده های زحمتکش وخسته هستند که با ماشین های مستهلک وفرسوده شب و روز توی جاده و کویر وگردنه ها سربالا وسر پایین خون به تن شون نیست که نکنه ماشین اینجا خراب میشه اونجا خراب میشه میره تا مقصد سالم بر میگرده خود یا نه

  6. سلام ماشین دست دوم قیمت قیمت نجومی اسقاط یعنی چه بزرگواران اگه میخاین مشکلات حمل ونقل حل بشه ماشین روبه قیمت جهانی فقط به هر راننده بدین اصلا خودش بره مبادی ورودیبیاره خدماتش رو هم شرکتهای خودرو ساز قبول کنن تا درست شه حالا کمرک یه بار سود نبره چی میشه

  7. واقعاا متاسفم به این اقا ک واردات ماشین راهم سیاسی میکنه خودشو انتقلابی ،مگه ما یزیدی هستیم ما هم انقلابی هستیم این اقا کجا بودن ما زمان جنگ با ماشینهای زمان هیتلر جنگ را اداره میکردیم دوست من شما پشت میز انقلابی هستی ما به معنای واقعی در کوه بیابان و کویر با ماشین ۶۰ سال ساخت یا ماشینهای غیر استاندارد انتقلابی بودنمونو ثابت کردیم، یک راننده بدبخت

  8. لطفا از کامیون چیزی بارتون نیست.فرمایش نفرمایید.اگه شما شوفر ایرانی بودی وبا کامیونهای چینی صفر کیلومتر داخل ایران مسافت های ۲۵۰۰ تا۳۰۰کیلومتری رو تو ۴۸ ساعت میرفتی این حرفو نمیزدی.بنده نه تنها توایران بلکه با کامیون کشنده ترانزیت نیز انجام دادم وبه جرعت میگم کامیونهای نه تنها دسته دوم بلکه دسته سوم اروپایی شرف دارن به کامیونهای چینی صفر کیلومتر.زنده باد اقتدار ولوو.مرسدس بنز.داف.اسکانیا

    • سلام.دوستان متاسفانه واردات کامیون دست دوم فقط تنها راه برای حفظ اصالت کامیون تو ایران ه…مگر نه تا چند سال دیگه فقط چینی ها حکم فرمای جاده ها میشن …اگه تو شبکه های مجازی توجه کرده باشید اتومبیل های سواری فوق خفن تو کشورهای همسایه دارن جولان میدن ایران هنوز پراید حرف اول تولید و استقبال داره..شاید با همین واردات اندک برند های اروپایی شاهد تردد قدرت و استقامت ابهت کامیون تو جاده ها باشیم…البته متاسفانه

      • من ی راننده با کامیون ۶۲ساله که ۱۰سال ازخودم بزرگتره رانندگی میکنم مسئولین بگن به سال ما کامیون وارداتی میرسه یانه اگر میرسه چقدر با ما حساب میکنید یا باید دلالها بگن این واردات برای رده خارج کردن کامیون فرسوده هست نه برای پول دارتر شدن دلالها.

  9. سلام ف کری برای راننده گان که ماشین ندارن بکنید که توی مملکت ادمهای پولدار ماشین میخرن اگر بگن دوملیار میخرند ولی رانند که کارش این هست باید بیکار بگردند جون هرکی دوست دارید فکر برای راننده بکنید

  10. من فرسوده دارم راهداری هم ثبت کردم نمیدونم چه جور باید تعویض کنم با اروپایی ۳سال کار راهنمایی لطفا

    • خداکنه ماشینای اروپایی رو بیارن مثل چند سال پیش با ۳۰درصد نقدی شرایط راهداری صود۹درصد بدن دست لاشخورا سرمایدارا دلالا هم کوتاه کنن بدن به همون رانندگان زحمتکش که هفته ماه از خونواده هاشون دور هستن حقشون ضایع نشه بالآخره سختی رو میکشه توجاده آسایش داشته باشه اگه اینجوری بدن دمشون گرم اگرم دیگه بخوان دو سه میلیاردش کنن که خدا نبخششون کل چرخه کشور بدست راننده حرکت میکنه بجا جبران کردن براشون هرچی ظلمه بارش میکنن سختی کار بهش ندادن هر ماهی کلی هم به فیش بیمه براش اضاف میکنن

  11. خیالتون راحت که ازابن دولت کسی به نوایی نخواهدرسید .ماشین روجوری حساب میکنن که هفت جدوآبادآدم بمیره ولی قسطش سودقسطش تموم نشه

  12. اینا فقط فکر جیب خودشون هستن نه راننده زحمتکش…اخه این لگنهای چینی چیه دادن دست مردم این هم با این قیمت های نجومی

  13. سلام
    به نظر من اگر در واردات کامیون کار کرده ملاک رونق اقتصاد و کمک به راننده و کم کردن مصرف سوخت وغیره است اگر واردات ازاد باشد
    یعنی هزینه گمرک کمتر اخذ شود
    اسقاط را از سر راه بردارند (چون کسی که کامیون مدل پایین دارد ۱-توان جای گزینی راندارد ۲-رقابت برا خرید کامیون واردات کمتر میشه ۳-هزینه کامیون گرانتر میشه که خود عامل افزایش قیمت میشه)
    ازمیان بر داشتن اسقاط کامیون فرسوده بر روی موارد زیر تاسیر دارد
    ۱- قیمت کامیون وارداتی ارزانتر است
    ۲- با واردات بیشتر خود به خود کامیون مدل پایین از رده خارج میشه
    ۳-مصرف سوخت در کشور پایین میاد
    ۴-ناوگان زودتر نوسازی میشه
    ۵-رانندگان در جده ها راحترند
    وهمچنین میتوانند به جای اسقاط طرح دیگری اعمال کنند که به نظر بنده بیشتر جواب میدهد مثال به جای اسقاط بگویند هر کامیون باید یک تا دونفر را برای ۵ سال به کار گیرند که خود باعث اشتقال زایی میگردد

  14. وقتی برا ی غذای سگ ارز تخصیص داده میشه اما برا کامیون که پایه حرکت کالا واقتصاد کلان کشورهست بهانه واهی میارن باید خون گریست خدایا چقدر سودجویی وطمعکاری تا کجا؟یعنی یه مسول هم حالیش نمیشه کامیون اروپایی چقدر مزیت داره وبه نفع کلان کشوره الله اکبر

  15. شرکت ماموت دیزل به نام رانندگان بیکار کشنده اسکانیا وارد کرد ولی به رانندها نداد پانصد تا پنصدتا دادن به شرکت های کلا بردار از دم قسط وانها مدت ۳سال کار کردن واقساد پرداخت نکردن یکشبه اعلام ورشکستگی کردن ودر بازا ر ازاد هر دستگاه را ۲ ملیارد فروختن و به هیج مرجع قانونی پاسخ ندادن وحتا رانندگان بدبخت بدون ریالی دریافت حقوق اخراج شدن یکی از انها من واحد حقوقی ماموت دیزل با وکلای شرکتهای دریافت کننده دست اندرگار بودن اقای ریسیی قوه قضایه مدارک خواستید تماس بگیرید تا افراد خییانت کار به این نظام را برای دل خوشی رانندگان هم که شده مورد باز خواستقرار بگیرن یکی از وکلای کار کشده و کلا بر دار حرفه ای به نام دکتر قنبری دست راست ماموت دیزل اقای فردوس ناصر غلامی ۰۹۱۹۳۳۴۱۵۲۸

  16. به جای این همه بحث وقیافه گرفتن مسئولین قیمت رو بیارن پایین تا بازار کامیون انقدر گران نباشه اقایان مسئول ما میدونیم شما مخ روزگارید از بهشت امدید هرچی سریع تر بازار کامیون رو درست کنید مامنتظر عمل شما هستیم واسه خرید کامیون ودراوردن روزی همین یه تکونی بخورید ما که میدونیم این کامیونهای وارداتی هم فردا دست دلالها هست این رسم روزگارتونه با این حال هم یه حرکتی بزنین انیشتنهای ایران

    • کار درست این است که،،از طریق رادیو و تلویزیون،مرتب اطلاع رسانی کنند.،الان این اخبار را از طریق موبایل گرفتیم ولی کی عملی خواهد شد،،معلوم نیست.اگر صداقت در میان باشد،به فکر راننده مصرف کننده باشند،،در مرحله عمل از تلویزیون بگویند که شرایط چنین است و یا در فلان روزنامه چاپ شده است.آیا حرف بدی گفتم،،؟

  17. سلام بنده راننده ام،توان خرید شش دانگ ندارم.اگه شخصی قصدخرید کشنده دارد،یک دانگ شریک میشم.کارش بلدم.درامد عالی. تضمین.

  18. سلام من یک جانبازهستم بیست سال گواهینامه پایکم دارم صاحب ماشین نشدم مابه افغانی ها می خندیم ماشینهای افغان نگاه می کنم می بینم ماملت خیلی عقب مانده ایم بهترین اکترس باپول ایران ششصد میلیون خریده سن من پنجاه سال پنجاه سال افغانها باخودشان می جنگنند همان اکتروس به ما می فروشندسه ملیارد واقعان زشت نیست

  19. دوباره میخاند بااین دروغا که هرچندسال یکبارراننده رابدبخت کنند مدل پاینا رابارندندوضررش راراننده بددوجیب آنها پوربشد که یک نمونش سال ۱۳۹۳باازرده خارج کردن تا۵۳زدن توی سره ماشینهای مدل پاین که خیلیها رابدبخت کردند وروانه قبرستان وزندان کردند یکی ازانها من بودم که هنوزدارم بدهکاری آنها را میدم 🤔خلاصه گول اینهارانخورید

  20. بابا وارکنید بدون واسطه اینا شرف دارن به چینی ها خداوکیلی خودتون قضاوت کنید چندتا کامیون چینی توجاده های کشور اتش گرفته چندتا خونواده راداغدارکرده قضاوت باخودتون

  21. خدا شاهده یه چرخ کامیون روز اروپا به هزار تا از این فرقون های چینی می ارزه خسته شدیم اینهمه دم در مکانیک ها بشینیم بدبخت شدیم در حصرتیم یه روز تعطیل با خانواده باشیم ن اینکه آچار به دست سیاهی زیر ماشین تعمیر.🙌

  22. خیرش به راننده چیست؟ مجوز واردات را به شخص راننده های بدون کامیون بدهید،شاید این بدبخت ها نیز در عمرشون صاحب کامیون بشن و نان خانواده شونو دربیارن بدون منت کسی.

  23. یکم اگه به کشور و. ممالک اطراف نگاه کنیم درک میکنیم که چیزی. که. برا ما خیال.آرزو. هست برا اونها. هیچی نیس وجود سالم و پاک و توانای آ دما دغدغه ها یی. اصلی و مهم مسئولین هر کشوری هست که نه نفت دارن نه انواع معادن نه خیلی چیزا دیگه داداش گلم اگه صفر کیلومترشم مفت بدن چه فایده که وقتی یه. دست لنت بکوبی دو سوم پولشو بدهکار. لنت کوب میشی دلاور هیچی برا شادی و آسایش و. آرامش راننده نیست و نخواهد آمد لطفا شما راهی به آ ه راهنمای کن کجا بمیریم که خانواده اذیت کمتر بشن

  24. سلام دوستان.تمام.حرفهادوستان.قبول.ولی..به.هم.سرزنش.کردماشین.یاسودجو.کاردرست.میشود.زمان.سال.۸۴هووبا۹میلیون…..تحویل.راننده.عزیزوهمکاران.محترم.میدادندحال.که.ماشین.۶الی.۷میلیون.تومانی مدل.بالامیدهددل.دردگرفتی.پول.نداری.یاماشین.ماک.یاهووبرایت.خوب.یک.زمان.هم.می.رسدحسرت.این.ماشین.خواهم.خوردمن واردکنندگان ماشین.رنوبنز.وغیرمن.هم.باربرایتان.میدهم.هم.ماشین.اقساط.بارهم.برای.خارج.ازکشوردارم.رفت.وبرگشت باماتماس بگیری.شماره.ما۰۹۳۹۵۱۲۵۱۶۴تحویل.بعدازخریدتحویل.شماره.شوددرمدت.۲۵الی.۳۰روز

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط