19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

نگاهی به آیرودینامیک ‌ترین خودرو در گذشته به سبک فولکس واگن

از دست ندهید

فراری 812 سوپرفست با تیونینگ نویتک معرفی شد

نویتک از تیونینگ سوپراسپرت فراری 812 سوپرفست رونمایی کرد که بیشتر دارای تغییرات بصری در فضای بیرون است. بیت ران...

نسل‌ بندی نیسان ایکس تریل و ویژگی آنها

نیسان ایکس تریل که در بازار آمریکا با نام نیسان روگ شناخته می‌شود، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین...

راهکار تشخیص لنت‌ اصلی چیست؟ / سود ۲۰۰ درصدی از فروش نمونه‌های تقلبی

این روزها تشخیص قطعات اصلی از تقلبی به‌خصوص درزمینه خودرو سخت شده است. با توجه به ممنوعیت واردات لنت...

فولکس واگن در سال ۱۹۸۰ خودرویی با نام ARVW ساخت که آیرودینامیک ‌ترین خودرو در زمان خود بود و توانست به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بیت ران – علی محمدی: به طور کلی سه راه برای ساخت یک خودرو سریع وجود دارد.

یا باید خودروی قوی ساخت، یا باید خودرویی سبک ساخت و یا باید خودرویی به شدت آیرودینامیک ساخت.

مورد آخر نقش مهمی را در ساخت خودرویی با راندمان بالا ایجاد می‌کند.

چون یک خودرو آیرودینامیک به راحتی می‌تواند هوا را بشکافد و به این ترتیب انرژی کم‌تری مصرف می‌کند.

فولکس واگن ARVW آیرودینامیک ‌ترین خودرو

با این مقدمه به سراغ یکی از محصولات فولکس واگن خواهیم رفت که در زمان خود به عنوان آیرودینامیک ‌ترین خودرو جهان شناخته می‌شد.

این خودرو ARVW نام دارد و در سال ۱۹۸۰ به عنوان یک خودروی تک نفره با ضریب آیرودینامیکی ۰.۱۵ معرفی شد.

مهندسان فولکس واگن ماموریتی ساده با راه حلی دشوار داشتند.

آنها باید موتور، راننده و چهار چرخ را در آیرودینامیک ‌ترین بدنه‌ ممکن جای می‌دادند.

این خودرو روی فریم آلومینیومی با بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس و فیبر کربن ساخته شد.

ارتفاع این مدل ۳۳ اینچ، عرض آن ۴۳.۳ اینچ بود.

چرخ‌های ARVW مخفی بودند و زیر بدنه آن نیز کاملا صاف ساخته شده بود.

همچنین از باله‌هایی برای پایداری بیشتر در این خودرو بهره گیری شده بود.

رسیدن به سرعت ۳۶۲ کیلومتر بر ساعت با پیشرانه ۲.۴ لیتریفولکس واگن ARVW آیرودینامیک ‌ترین خودرو

در این خودرو از یک موتور ۲.۴ لیتری توربو بنزینی استفاده شده بود که ۱۷۷ اسب بخار قدرت داشت.

این موتور درست پشت سر راننده نصب شده بود و نیروی آن توسط زنجیر به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کرد.

برای خنک کاری این موتور نیز هوا از جلوی خودرو وارد شده و پس از برخورد با رادیاتور از بخش بالایی بدنه خارج می‌شد.

در کنار این از یک تانک آب نیز استفاده شده بود، که آب را به ورودی توربوشارژرها تزریق می‌کرد.

فولکس واگن ARVW آیرودینامیک ‌ترین خودرو

در ماه نوامبر سال ۱۹۸۰ فولکس واگن ARVW توانست در پیست ناردو به حداکثر سرعت ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت و در نهایت ۳۶۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه فولکس واگن آرتیون و تویوتا آوالون‌ ؛ رقابت سدان‌های بزرگ بازار

فولکس واگن گلف GTE و GTD رونمایی شد

منبع: autoclassics

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط