پلتفرم جنرال موتورز در خودروهای الکتریکی هوندا به هر دو شرکت برای رسیدن به اهدافشان کمک خواهد کرد.
بیت ران – جنرال موتورز به هوندا کمک خواهد کرد تا دو خودروی الکتریکی جدید را برای تولید در سال ۲۰۲۴ و فروش در آمریکای شمالی آماده کند.
خودروی الکتریکی هوندا از فناوری باتری آلتیوم جنرال موتورز و پلتفرم خودروی برقی ماژولار استفاده خواهد کرد.
اگرچه خودروساز ژاپنی باتوجه به انتظارات مصرفکنندگان و اولویتهای طراحی، این معماری را بازطراحی میکند.
باتریهای آلتیوم جنرال موتور که در اوایل ماه گذشته معرفی شدهاند، از خاصیت شیمیایی اختصاصی با مقدار کم کبالت استفاده میکنند.
در این باتری ها سلولهای باتری بهصورت عمودی یا افقی قرار میگیرند.
این روش باعث می شود تا ذخیره انرژی برای انواع مختلف خودرو بهینه شود.
باتری فوقالعاده آلتیوم در پلتفرم انطباقپذیر خودروهای الکتریکی این شرکت استفاده خواهد شد.
به این ترتیب وسایل نقلیه متنوعی مانند خودرو خودران کروز اوریجین (Cruise Origin)، شاسیبلند لوکس کادیلاک لیریک (Cadillac Lyriq) و کامیونهای برقی جنرال موتورز را در آینده پوشش میدهد.
این پلتفرم امکان بهرهگیری از سیستم محرک جلو، محرک عقب و تمام چرخ محرک را فراهم میکند.
این پلتفرم با این فراگیری، باعث بهبود بیشتر انعطافپذیری میشود.
کار روی پلتفرم جنرال موتورز
با این حال، هوندا قبل از تولید خودروهای برقی جدید، کارهای مهندسی خود را روی پلتفرم جنرال موتورز انجام میدهد.
علاوه بر این، کارهای طراحی داخل کابین و طراحی بیرونی در این خودروهای برقی، تماما به عهدهی هوندا خواهد بود.
هوندا می خواهد اطمینان حاصل کند که از نظر ظاهری کیفیت مناسبی داشته و نسبت به سایر محصولات این برند مطابقت دارند.
هر دو خودروی الکتریکی جدید در مراکز تولید جنرال موتورز در آمریکای شمالی ساخته خواهند شد.
اعلام این بیانیه، اتفاق بسیار خوبی برای هر دو شرکت خودروسازی است.
توافقنامه مشترک به جنرال موتورز اجازه میدهد تا هزینههای توسعه باتری خودروی الکتریکی و پلتفرم را در خطوط وسایل نقلیه حتی بیشتر از پیش کاهش دهد.
این کار مونتاژ خودروهای هوندا را در کارخانههای تولید جنرال موتورز سادهتر می کند.
در همین حال، هوندا قادر خواهد بود تا معرفی خودروهای برقی دارای ظرفیت پیمایش طولانی خود را تسریع کند .
همچنین هر دو شرکت از صرفهجویی اقتصادی زیادی بهرهمند میشوند.
توافق کنونی اولین مورد از همکاری دو غول خودروسازی آمریکا و ژاپن در فناوری پیشرفته نیست.
هوندا و جنرال موتورز پیشتر در زمینه توسعه پیل سوختی همکاری داشتند.
علاوه بر این هر دو شرکت در فناوری رانندگی خودران کروز اوریجین، فعالیت کردهاند.
حتی پیش از آن نیز پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر ساخت هوندا در خودروی ساترن ویو (Saturn Vue) جنرال موتورز مورد استفاده قرار گرفت که سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد.
بیشتر بخوانید:
نبرد وانت های برقی بزرگ در آمریکا؛ هامر در برابر تسلا سایبرتراک و ریوان
سرمایه گذاری ۱۱۱ میلیون دلاری هیوندای و کیا برای ساخت وانت برقی
جیلی مسئولیت ساخت اسمارت برقی را در چین بر عهده گرفت
داچیا ارزانترین خودروی برقی اروپا را میسازد
خودروهای چینی در راه بازار اروپا
منبع: زومیت