تیونینگ خودرو و روش های آن / بخش دوم؛ نصب توربوشارژر

از دست ندهید

چگونه می توانید خودرو خود را تقویت کنید و بهترین مسیر برای رسیدن به قدرت بیشتر با اصطحلاک کمتر چیست؟ یک روش نصب توربوشارژر است.

بیت ران – مجتبی نبی زاده: همیشه بعد از مدتی، عملکرد خودرو برای شما تکراری می شود.

به این فکر می افتید که چگونه می توانید قدرت بیشتری از خودروی خود بگیرید .

برای همین ما می خواهیم در چند بخش، شما را به مسیر درست تیونینگ خودرو راهنمایی کنیم.

این فهرست ادامه گزارش پیشین است که با عنوان تیونینگ خودرو و روش های آن / بخش اول: تنفس بهتر موتور در بیت ران منتشر شده است.

۵. چهار سوپاپ برای هر سیلندر

امروزه بیشتر خودروهای روز دنیا از سرسیلندرهایی استفاده می کنند که برای هر سیلندر ۴ سوپاپ و در برخی مواقع بیشتر از ۴ سوپاپ در نظر گرفته اند.

اما با توجه به این که ما در ایران زندگی می کنیم و خودروهای ما از خودروهای روز دنیا فاصله دارند، پس پنجمین پیشنهاد ما برای تقویت اصولی خودرو، استفاده از سر سیلندرهایی است که برای هر سیلندر ۴ سوپاپ در نظر گرفته اند.

پراید در طرح های مختلف ( ۱۱۱،۱۳۱،۱۵۱ , … )، انواع تیبا و ساینا، کوییک، پژو جی ال ایکس، پژو پارس و سمند با موتور XU7 خودروهایی هستند که هنوز هم با موتور هشت سوپاپ تولید می شوند.

شما می توانید با هزینه نسبتا منطقی، به نصب سرسیلندر ۱۶ سوپاپ روی آن ها اقدام کنید.

برای پرایدها و تیباها از سرسیلندر موتورهای سری B مزدا استفاده می شود.

و برای موتورهای هشت سوپاپ XU7 می توانید سرسیلندر ۱۶ سوپاپ موتور ۱.۸ لیتری زانتیا را نصب کنید.

برای مثال پراید با یک سرسیلندر B6، کیت مکش و ریمپ استاندارد، می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت سر چرخ (حدود ۱۰۰ اسب روی فلایویل) تولید کند.

این عدد بسیار عدد قابل توجهی است؛ با یک هزینه تقریبا منطقی حدود ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر از ماشین گرفته اید.

سرسیلندر تیونینگ خودرو

۶. نصب توربو شارژر

نصب توربو شارژر روی خودرو یک هزینه بسیار بزرگ است.

طبق آخرین استعلام قیمت هایی که از مراکز نصب توربو شارژر داشته ایم، این کار حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون هزینه دارد.

البته با نصب توربوهای قوی تر و برندهای بهتر، این هزینه به ۳۰ میلیون تومان نیز می رسد.

اما مهم ترین مسئله این است که بازدهی نصب توربو چقدر است؟

جواب این سوال، یک عددِ متغیر بین حدود ۶۰ تا ۱۱۰ درصد است.

دلیل اصلی متغیر بودن این عدد، بنزین ایران است.

برای مثال موتور tu5 را بررسی می کنیم.

قدرت سر چرخ این خودرو حدود ۹۰ اسب بخار است.

با نصب توربوشارژر می توان ۱۵۰ الی ۲۱۰ اسب بخار از این موتور قدرت گرفت.

این عدد را می توانید خودتان انتخاب کنید. چگونه؟ با انتخاب بنزین معمولی یا سوپر.

اگر بخواهید این موتور با بنزین معمولی مَپ شود، می توانید حدود ۱۵۰ اسب بخار سر چرخ از این خودرو قدرت بگیرید.

اما اگر می خواهید همیشه بنزین سوپر مصرف کنید، می توان ۲۱۰ اسب بخار را از این موتور بیرون کشید.

نصب توربوشارژر تیونینگ خودرو

بیشتر بخوانید:

وظیفه فلایویل چیست؟

ریمپ ایسیو چیست؟ بامزایا و معایب آن آشنا شوید

سوپرشارژر چیست و چگونه عمل می کند؟ + انواع و مزایا و معایب آن

 

 




15 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    چندتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین
    ۱برای پژو ۴۰۵ دوگانه کارخانه هم میشه سر سیلندر زانتیا ۱۸۰۰ سی سی رو بست؟
    ۲ اگه میشه حدودا چند اسب بخار به ماشین اضافه میشه؟
    ۳ در کل معایب و مزایای تعویض سر سیلندر ۸ سوپاپ با ۱۶ سوپاپ رو بگین ممنون میشم

    • تو اینستا یه پیج هست استوک تیونینگ مرکزی بیشتر موتور ایکس یو سون ۱۶ سوپاپ میکنن از ایشون بپرسید تو زنجان هم هستن در مورد افزایش قدرت هم اگهبه طور فابریک باشه حدود ۱۰ اسب بخار

      • سلام داداش من سر سیلندر زانتیا رو بستم ۷l4 اروپایی با منیفولد gti6
        پیستون شاتون xum
        میل سوپاپ ۲۰۰۰
        سوزن ۲۰۰۰
        Oil پمپ زانتیا ۲۰۰۰
        میل لنگ ۲۰۰۰
        یاتاقان ثابت و متحرک ۲۰۰۰ استوک
        گیر بکس ۱ تا ۵ دست چین شده
        صفحه کلاچ گرافیتی زیمنس
        با ایسیو زیمنس و هدرز استیل hz power 304 خم سی ان سی و کیت مکش و کپسولی حدود ۱۷۵اسب سر فلایول و سر چرخ ۱۶۵ شده، ریمپ حاجیان بنزین ایران

    • میشه ولی انجام ندین.چون بلوک موتور، اویل پمپ، واترپمپ، میل لنگ و پیستونشون باهم فرق داره

    • دوست عزیز این کار اصلا اصولی و درست نیست بجز اینکه هزینه خیلی خیلی زیادی داره اگر موتور شما گیج وسط باشه باز میشه ی کارایی کرد و گرنه اصلا نمیصرفه بجاش یدونه موتور استوک بخر

  2. سلام.هزینه کامل نصب توربو شارژ بروی سورن پلاس چقدر میشه و چقدر زمان نصب طول میکشه؟باتشکر

    • بحث تقویت و توربو یک نکته خیلی مهم داره که متاسفانه بش اشاره نمیشه.اینکه توی طراحی و ساخت قابلیت تقویت لحاظ شده باشه.تولیدات داخلی بی کیفیت تر از اینه که حتی بخوای هدرژ ببندی.شما باید ریشه ای اقدام کنی مثلا سیلندر ها باید عملیات حرارتی بشن.پیستون و سوپاپ و شمع و سرسیلندز و واشر سرسیلندز و حتی رادیاتور نیز بایذ عوض بشه.بعد باید یه توربو و هدرز و کیت مکش و بقیه مسایل پرداخت.وگرنه موتور تو استارت اولیه نابوذ میشه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط