جزئیات طرح فاصله اجتماعی اعلام شد؛ جریمه نقدی رانندگان متخلف

از دست ندهید

جزئیات طرح فاصله اجتماعی اعلام شد؛ جریمه نقدی رانندگان متخلف و توقیف یک ماهه خودروها اجرایی می شود.

بیت ران – سردار تیمور حسینی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به محدودیت های تردد برای مقابله با کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز ، اظهار کرد: در همه خروجی‌های استان‌ها محدودیتهایی را برای تردد قائل شدیم؛ اول آنکه هموطنان عزیزی که در حال حاضر در منازل خود هستند به هیچ عنوان برنامه‌ریزی سفر نباید داشته باشند، زیرا به آنها اجازه خروج از استان داده نمی‌شود.

وی با اشاره به گروهی که هم اکنون در سفر هستند، افزود: در حال حاضر تعدادی از افراد مشاهده می‌شود که به سمت تهران می‌آیند، این افراد اگر ساکن تهران باشند به آنها اجازه ورود داده می‌شود اما اگر ساکن تهران نباشند اما قصد عزیمت به استان‌هایی را دارند که مستلزم عبور از استان تهران است، این افراد بدون آنکه اجازه ورود به شهر تهران را داشته باشند به آنها اجازه ورود و تذکر داده می‌ شود که بدون ورود به شهرهای طول مسیر به مقصد برسند.

الزام به عبور از راه‌ های کمربندی و کنارگذرها

وی افزود: لذا هموطنانی که به مسافرت رفته‌اند باید هرچه سریعتر برنامه بازگشت خود را تنظیم کنند و در جریان باشند که به هیچ عنوان حق ورود به شهرهای طول مسیر را ندارند، باید از راه‌ های کمربندی و کنارگذرها استفاده کنند تا به شهر مقصد خود برسند.

پارکینگ خودروهای توقیفی

محدودیت تردد در محدوده استان‌های تهران و کرج اعمال نمی‌ شود

سردار حسینی در ادامه با اشاره به شرایط تهران البرز گفت: شرایط تهران و البرز به واسطه این که شرایط خاصی است و تعداد زیادی از کسانی که در شهرهای کرج و اطراف تهران ساکن هستند و محل کارشان در تهران است، این محدودیت تردد در محدوده استان‌های تهران و کرج اعمال نمی‌ شود.

وی تاکید کرد: در سایر استان‌ها به منوالی که توضیح داده شد بحث ورودی و خروجی‌ها به دقت و با حساسیت بالا توسط همکاران کنترل می‌ شود.

سردار حسینی همچنین درباره تردد ناوگان‌های عمومی بار و مسافربری نیز گفت: ناوگان‌های عمومی بار جز استثنائات این طرح است و هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد زیرا باید کالاهای اساسی به موقع در سطح کشور جابجا شود. همچنین ناوگان عمومی مسافر، بنا به صلاحدید استان‌ها و تصمیماتی که در هر استان گرفته می‌شود باید به حداقل ممکن خود برسد یعنی در حد ضرورت و نیاز باید انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به ضمانت اجرای این طرح بیان کرد: کسانی که به این مسئله بی‌توجه باشند، همکاران موظفند ضمن اعمال قانون به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، خودرو این افراد را نیز به مدت یک ماه در پارکینگ متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت خروج و ورود خودرو به تهران + ایجاد سامانه سفربرگ

راه ضدعفونی کردن خودرو ها برای مقابله با کرونا چیست؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط