برلیانس H330 خودرویی چینی ارزش خرید دارد؟+ مزایا و معایب

از دست ندهید

شرکت خودرو سازی پارس خودرو به دلیل نیاز بازار و کمبود خودرو لوکس، میان رده و با امکانات در بازار ایران، در اسفند ماه سال ۱۳۹۳، نسخه صندوقدار خودرو برلیانس H320 را با نام H330 معرفی و در سال ۱۳۹۴ به مشتریان خود تحویل داد.

بیت ران – مجتبی کزازی: این خودرو در ابتدا با آرم های خود شرکت برلیانس تحویل داد می شد.

اما پس از گذشت مدتی آرم و نوشته های معرفی خودرو در جلو پنجره و در صندوق عقب به برند پارس خودرو تغییر کرد.

برلیانس یک سدان شهری از خودروسازی چینی برلیانس است.

این خودروسازی با همکاری خودروسازی آلمانی بی ام و به طراحی و ساخت خودرو مشغول است.

به همین دلیل اکثر خودروهای تولیدی این شرکت شباهت هایی با تولیدات بی ام و دارد.

در طراحی خودروی برلیانس از طراحی خودروهای بی ام و کمک گرفته شده است.

به دلیل همین همکاری برلیانس H330 از کیفیت مطلوب تری نسبت به بقیه خودروهای چینی برخوردار است.

همچنین خدمات پس از فروش شرکت بی ام و در کشور چین به عهده شرکت خودروسازی برلیانس است.

H330 از سال ۱۳۹۴ از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی استفاده می کند.

قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور است، که برای چنین خودرویی در جاده تقریبا ضعیف است.

اما در سال ۱۳۹۷ پارس خودرو برای شتاب بهتر و سواری مطلوب تر، از یک موتور۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور  ۱۶۵۰ سی سی با ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور و ۱۱۴ اسب بخار استفاده کرد.

به این ترتیب ۱۵ % شتاب خودرو بیشتر و مانور پذیری در سربالایی ها بهتر شد.

امکانات رفاهی برلیانس H330

در بین تمامی امکانات رفاهی این خودرو، سیستم برقی فرمان، بیشتر به چشم می خورد.

زیرا نرمی و کارایی مناسب این سیستم برای بسیاری از افراد کاملا مشخص است.

هندلینگ مناسب و پایداری نسبی در عبور از پیچ‌ ها به دلیل ارتفاع پایین را باید به نکات مثبت این خودرو اضافه کرد.

اما با توجه به سدان بودن این خودرو، فضای داخلی و ظرفیت صندوق عقب اهمیت بسیاری دارد زیرا یک خودرو خانوادگی است.

برلیانس H330 به فضای صندوق عقب و جای پا سرنشینان عقب بسیار توجه کرده است.

این خودرو فضای مطلوبی را برای مسافرت و جاگذاری وسایل در اختیارتان می گذارد.

نمای داخی برلیانس H330

این خودرو با دو گیربکس عرضه می شود.

آپشن های این مدل از برلیانس در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک عبارتند از:

گیربکی دستی:

ترمزهای جلو دیسکی و ترمزهای عقب کاسه ای از نوع ABS , EBD،

کیسه هوا برای سرنشنان جلو،

تهویه مطبوع بصورت دستی،

بالابر شیشه ها بصورت برقی،

تنظیم آینه های جانبی بصورت دستی.

گیربکس اتوماتیک:

ترمزهای جلو عقب دیسکی از نوع ABS , EBD،

کیسه هوا برای کلیه سرنشنان،

تهویه مطبوع اتوماتیک،

سانروف،صندلی برقی راننده،

سنسور پارک دنده عقب،

دکمه استارت،

سیستم صورت حرفه ای با ۶ بلند گو.

زنجیر تایم چه مزایایی نسبت به تسمه تایم در این خودرو دارد؟

یکی از ویژگی‌های جالب برلیانس  H330، بهره ‌بردن از زنجیر تایم است.

این امر باعث شده است برخلاف اکثر همکلاسانش، مالکان این خودرو دیگر نگران مشکلات تعویض یا پاره‌شدن تسمه نباشند.

تسمه تایم مزایایی نسبت به زنجیر تایم دارد که استفاده از آن را منطقی می کند.

تسمه تایم از نظر صدای تولیدی، کم صداتر از زنجیر تایم است.

هر چند این مسئله شاید در خودروهای امروزی چندان قابل بررسی نباشد.

چرا که با استفاده از روش های مختلف صدای تولیدی موتور به حداقل رسیده کرده است.

اما در نهایت صدای تولیدی زنجیر تایم به دلیل برخورد فلز با فلز، بیشتر است.

زنجیر تایم به دلیل ساختارش نیازی به تعویض در دوره های کوتاه پیدا نمی کند و تنها نیاز به بازبینی دارد.

در عمل زنجیر تایم بدون مراقبت هم می تواند سال ها کار کند.

گاهی دیده می شود در تمام مدت عمر یک خودرو ( که در ایران بیش از ۴۰ سال است) زنجیر تایم موتور تعویض نشده است.

البته این سیستم هم نیاز به مراقبت و بررسی دارد، زیرا در غیراین صورت احتمال پارگی آن هست.

ضمن آنکه گاهی هم دیده شده تایم موتور در اثر کشیدگی زنجیر تایم بر هم خورده است، ولی در مجموع زنجیر تایم سیستم پر دوام تری است.

در مقابل بطور معمول تعویض تسمه تایم بسیار آسان تر از زنجیر تایم است و به همین دلیل امروزه بسیاری از خودروسازان استفاده از تسمه تایم را جایگزین زنجیر تایم کرده اند.

نقاط ضعف برلیانس H330

از معایب بزرگ این خودرو باید به ارتفاع کم آن اشاره کرد که برای سوار و پیاده شدن سرنشینان کمی آزار دهنده است.

سر و صدای کمک فنرهای عقب و داشبورد به دلیل کیفیت نامناسب مواد استفاده شده در کابین همانند دیگر خودروهای چینی از دیگر معایب آن است.

شتاب پایین به دلیل وزن بالا نسبت به توان موتور و از همه مهم تر استفاده از جعبه دنده ۴ سرعته و کندی گیربکس در تعویض دنده و معکوس های شدید نیز از ضعف های این مدل از برلیانس است.

آیا برلیانس H330 ارزش خرید دارد؟

با توجه به مطالب بالا خودروی برلیانس H330 با ظاهری زیبا و فضای داخلی باز، برای مصرف کنندگان ایرانی انتخاب مناسبی است.

زیرا خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل در این رده قیمت در بازار کشور موجود نیست.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودروها جدید ایران خودرو ؛ دنا پلاس توربو ، رانا سال و سورن سال

احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو برای سال ۹۹ 

کدام مناسب ترند؟ تسمه تایم یا زنجیر تایم




7 دیدگاه

  1. خودرو برلیانس موتور جدید ۱.۶۵ اتوماتیک صندوقدار، در کلاس و رنج قیمتی خودش در ایران، بی رقیب است به گونه ای که خودروهای ملی و مونتاژی مثل انواع پژو و رنو و سمند و حتی دنا و سایر خودروهای مونتاژی مثل جک و لیفان قابل قیاس با آن نیستند. خودرو برلیانس در ایران توسط دو خودروساز مطرح سایپا و پارس خودرو پشتیبانی می شود و شرکت اصلی برلیانس در چین نیز متعلق به بی ام و می باشد.
    برلیانس جدید ۱.۶۵ دارای گیربکس و موتور تنفس طبیعی با قابلیت vvt طراحی شرکت هیوندای است. موتوری با مصرف کم و صدای کم و شتاب قابل قبول و تعویض دنده در این خودرو ۴ سرعته تیپ ترونیک به خوبی انجام می شود.
    سیستم ترمز قابل قبول است هر چهار چرخ دیسک دارای ABS و EBD با قابلیت تهویه برای چرخ های جلو
    فرمان برقی است و هندلینگ فوق العاده ای دارد و سیستم تعلیق آن خوب می باشد.
    فضای داخل برای سرنشینان جلو و عقب با توجه به کلاس خودرو مناسب است و مشابه بی ام و سری سه و سراتو سایپا و تویوتا کرولا می باشد. فضای صندوق نیز وسیع و جادار است. فضای داخل موتور نیز مناسب است به گونه ای که سرویسکار دسترسی کامل به قطعات موتور دارد.
    صندلی ها راحت است و در مسافرت خسته کننده نیست. صندلی های عقب نیز تماما جمع می شود تا در صورت نیاز فضای بیشتری به صندوق اضافه شود.
    طراحی بیرونی خوب و قابل قبول است و تا حدی شباهت به خودروهای آلمانی دارد و طراحی داخلی نیز خوب است و راننده از دید مناسب و دسترسی خوب به اجزا کابین و داشبورد برخوردار است.
    از قابلیت های دیگر این خودرو سنسور پارک عالی ، پاور ویندوز ، کی لس ، کولر قابل قبول ، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و ۲ تویتر ، و سیستم رهیاب عالی نید با آپدیت رایگان ، مه شکن جلو و عقب ، آینه های برقی ، قفل اتوماتیک درب ها، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب و … می باشد.
    و آپشن های قابل اضافه بر این خودرو به صورت استاندارد توسط نمایندگی می توان به موارد فوق اشاره کرد:
    کروز کنترل، دوربین پارک، پاور سانروف، آینه تاشو برقی، تویتر برای درب های عقب، مدیا پلیر آندرویدی، سنسور نور و سنسور باران
    درضمن خودرو اینجانب به صورت فابریک دارای نمد صندوق و موتور و همچنین سینی زیرموتور بود. از آپشن ها دوربین و کروز را نصب کردم که عملکرد خوبی دارند و نصب این دو آپشن رو به سایرین نیز پیشنهاد می کنم چون فوق العاده کاربردیست.
    مدیا پلیر ویندوزی آن نیز از عمل کرد خوبی برخوردار است و کیفیت صدای آن راضی کننده است به شرطی که تنظیمات صدا رو به درستی واصولی انجام دهید که این مورد برای تمام پلیرها صدق می کند.
    برای بنزین نیز توصیه می کنم فقط از بنزین سوپر استفاده کنید.
    در انتها جا دارد مجددا یادآوری کنم برلیانس ۱.۶۵ اتوماتیک سدان در کلاس و رنج قیمتی خودش فوق العاده است و سایرین نیز که این خودرو را ندارند و حتی با آن رانندگی نکرده اند از اظهارنظر پرهیز کنند.

    • آقای آرش همه ی اینا درست من خودم این ماشین دارم اما به یه چیزی اشاره نکردی نقطه ضعف اصلی این ماشین ایمنی این ماشینه شرکت برلیانس حتی فیلمی از تست تصادفش منتشر نکرده شما که انقد از این ماشین تعریف می کنی با خیال راحت سوار می شی من که می خوام بفروشمش چون اصلا به ایمنی این ماشین اطمینان ندارم

      • اره بفروش سمند بخر یا …

        فیلم h230 هست هر دو بر بک پات فرم هستن چه بسا h330 بهتر چون پسر عمو من شاخ به شاخ با سرعت ۱۱۰ کیلومتر با سمند داشته ماشین تا نصف بیشتر کاپوت جمع ولی سرنشینان حتی خون از دماغ نداشتن

      • اره بفروشش یه سمند مالتی پلکس مال من که مدل ۹۰که خیلی خوب جواب داده هرجایی هم که بگی باهاش رفتم بدون مشکل موتورش خیلی عالیه ولی اگه دلت خواست از سرعتش زیادتر از ۲۱۵استفاده کنی یه گیربکس هم سطح موتورش واسش بخر عالی میشه🌹🌹🌹

    • کسانی که سمند را با برلیانس مقایسه میکنند لطف کنند همون سمند را سوار شوند .احترام بقیه حفظ بشه

  2. چند نکته..۱:سری اول این ماشین که اگه یادم باشه۴۶ ت بود عالی بود جنس داشیورد و پلاستیک بکار رفته عالی صدا و کوبش نداشت باطری بعد ۵سال و لنت جلو بعد ۴سال تعویض شدتنها عیب همان زور موتور بود که ضعیف بود سیستم دنده اتومات عالی بدون دیلیت و هنگی … ایرادات که گفتید دقیقا از زمان که شروع به ثبت نام میلیونی مردم و تحویل سریع کارخانه بدون کنترل کیفی کامل شروع شد … خداییش هرچی ماشین خوب بود یا متوقف کردن تولیدش را مثل دوو ماکسیما زانتیا یا با بالا بردن تیراژ بالا تولید و کم کردن کیفی و کم کردن موارد کنترل کیفی نابود شد مثل همین۳۳۰

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط