بحران ایرباس در پی شیوع کرونا و زیان های مالی

از دست ندهید

بحران ایرباس در پی شیوع کرونا و زیان های مالی ابعاد گسترده ای پیدا کرده است این شرکت نیز همچون دیگر تولید کننده های هواپیما و شرکت های گردشگری روزگار نابسامانی دارد.

بیت ران – همزمان با شروع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند.

همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

حالا بر اساس گزارش رویترز، شرکت هواپیماسازی ایرباس مستقر در فرانسه به تازگی اعلام کرده است که ایرلاین های بی شماری در سراسر جهان تحت تاثیر بحران های مالی ناشی از شیوع  گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی، که پیشتر با امضا و انعقاد قراردادی تعدادی از انواع مختلف هواپیماهای ایرباس را سفارش داده بودند، زمان سفارش خود را به تعویق انداخته و برخی دیگر از آنها نیز به کلی از تحویل و خریداری هواپیماهای جدید منصرف شده اند.

بحران ایرباس

صدمات شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

پیشتر کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) با انتشار گزارشی مفصل در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

یاتا در برآوردهای قبلی خود اعلام کرده بود که کاهش تردد، تعلیق و لغو پروازها موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با یک کاهش ۴.۷ درصدی روبرو شود که این بیشترین میزان از بحران های مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود. این در حالی‌ست که هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان بر روی میزان سوددهی و درآمدزایی ایرلاین ها هنوز معلوم و مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا بوئینگ آمریکا را هم زمین گیر کرد

قیمت بلیت تهران فرانکفورت حدود ۴۰ میلیون تومان

برترین ایرلاین های جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند ؛ آسیایی های پیشتاز

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط