هیوندای از مدل ۲۰۲۰ هاچ بک i20 رونمایی کرد. این خودرو با یک پیشرانه نیمه هیبریدی نیز به بازار عرضه خواهد شد.
بیت ران- مدل ۲۰۲۰ هیوندای i20 روز گذشته معرفی شد و امروز نیز هیوندای اطلاعات و مشخصات این خودرو را منتشر کرد.
رونمایی رسمی از مدل جدید هیوندای i20 در نمایشگاه خودروی ژنو انجام خواهد شد.
این مدل جدید از طراحی اسپرتی برخوردار است و در مقایسه با مدل قبلی خود بسیار بهتر شده است.
در بخش جلویی جلوپنجرهی جدیدی به چشم می خورد که اطراف آن را چراغهای جدید و ورودی های هوای اسپرت در بر گرفته اند.
کاپوت خودرو نیز عضلانی است و طراحی کلی خودرو نسبت به قبل دینامیک بالاتری دارد.
دیگر مشخصههای طراحی i20 جدید سقف دو رنگ و اسپویلر نصب شده روی صندوق عقب هستند.
همچنین چراغهای عقب نیز دارای فرمی جدید هستند و از طریق یک نوار نازک روشن شونده به همدیگر متصل شده اند.
در بخش ابعاد هیوندای i20 مدل ۲۰۲۰ حدودا ۵ میلیمتر طول بیشتر، ۳۰ میلیمتر عرض بیشتر و ۲۴ میلیمتر ارتفاع کمتری از نسل قبلی خود دارد.
فاصلهی محوری این خودرو نیز ۱۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده است.
هیوندای هنوز تصویری در طراحی داخلی i20 جدید منتشر نکرده و تنها به انتشار یک اسکچ از کابین خودرو اکتفا کرده است.
هیوندای وعدهی کابینی پیشرفتهتر از مدل قبلی را داده است.
پشت آمپرهای این خودرو با یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی جایگزین شده اند و یک نمایشگر ۸ یا ۱۰.۲۵ اینچی نیز برای سیستم مالتی مدیا در نظر گرفته شده است.
هیوندای i20 جدید از پیشرانه یک لیتری توربوشارژر دار با قدرت ۹۹ یا ۱۱۸ اسب بخار برخوردار است
در پایین نمایشگر سیستم مالتی مدیا روی داشبورد خطوطی افقی دیده می شوند که خروجی های سیستم تهویه را درون خود جای داده اند.
از امکانات کابین باید به نورپردازی LED، کلیدهای جدید، کابین دو رنگ، سیستم شارژ بدون سیم تلفن همراه، اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم صوتی حرفهای Boss اشاره کرد.
به لطف افزایش ابعاد خودرو، i20 در مدل ۲۰۲۰ خود دارای راحتی بیشتری برای سرنشینان است.
فضای پای عقب در این مدل بهبود یافته و حجم صندوق عقب نیز با ۲۵ لیتر افزایش به ۳۵۱ لیتر رسیده است.
زیر کاپوت مدل ۲۰۲۰ هیوندای i20 یک موتور یک لیتری توربو استفاده خواهد شد.
این موتور با دو قدرت ۹۹ اسب بخار و ۱۱۸ اسب بخار قابل سفارش است.
مدل قوی تر i20 از یک سیستم نیمه هیبریدی ۴۸ ولتی به صورت استاندارد استفاده می کند.
اما این سیستم در مدل ضعیف تر به صورت آپشن عرضه میشود.
به گفته هیوندای استفاده از سیستم نیمه هیبریدی سبب کاهش مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 به میزان ۳ الی ۴ درصد میشود.
پیشرانهی ۱.۲ لیتری با قدرت ۸۳ اسب بخار نیز در برخی بازارها عرضه خواهد شد
موتور هیوندای i20 به همراه گیربکس ۶ دنده دستی یا ۷ دنده دوبل کلاچ قابل انتخاب است.
ضمن اینکه یک گیربکس جدید از نوع دستی هوشمند نیز برای این خودرو توسعه داده شده است.
گیربکس دستی هوشمند هیوندای زمانی که راننده پا را از روی پدال گاز بر می دارد ارتباط موتور با گیربکس را قطع میکند.
به این ترتیب خودرو مصرف سوخت کمتری دارد و می تواند مسافت بیشتری را طی کند.
در برخی بازارها نیز هیوندای i20 با یک موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۸۳ اسب بخار عرضه خواهد شد.
در این مدل که یک گونه پایه محسوب میشود از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده شده است.
در انتها نیز باید به تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی در i20 جدید اشاره کرد.
لیست تجهیزات ایمنی این خودرو :
رادار هشدار نقطه کور با قابلیت پیشگیری از تصادف،
سیستم پیشگیری از تصادف جلو،
سیستم کمکی بین خطوط،
سیستم هشدار خودروی پشت سری،
سیستم تشخیص محدودیت سرعت،
سیستم پیشگیری از تصادف در هنگام پارک کردن،
سیستم هشدار سطح هوشیاری راننده
نور بالای هوشمند.
بیشتر بخوانید:
هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ ؛ نگاهی به طراحی عضلانی و جزئیات آن
مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز اولین وانت ساخت هیوندای چیست؟
منبع: carscoops