نیسان ماکسیما تحولی در خودروسازی ایران/اولین شش سیلندر کارخانه ای ایران

از دست ندهید

نیسان ماکسیما در بدو ورود به ایران، از لحاظ کیفیت، راحتی و امنیت در بین خودرو های تولید شده در ایران رقیبی نداشت. پس می توان گفت نیسان ماکسیما تحولی در صنعت خودروسازی ایران محسوب می شود.

بیت ران – مجتبی کزازی: خودرو نیسان ماکسیما در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت خودروسازی پارس خودرو وارد ایران شد.

این خودروی ژاپنی از یک موتور شش سیلندر سه هزار سی سی ۲۴ سوپاپ بهره می برد.

با این موتور توانایی تولید ۲۷۷ اسب بخار را داشت.

ماکسیما در سال‌های ابتدایی ورود خود توانست نظر خریداران زیادی را به سوی خود جلب کند.

ماکسیما در دو مدل با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی به بازار عرضه می شد.

در همان زمان هیچ خودرو داخلی شش سیلندر از طرف هیچ یک از خودروسازی ها تولید و یا مونتاژ نمی شد.

پس ماکسیما اولین خودروی شش سیلندر کارخانه ای ایران محسوب می شد.

علت محبوبیت ماکسیما در بین مردم چه بود؟

سواری نرم و دلنشین برای راننده،

راحتی صندلی های مبله برای سرنشینان،

فضای داخلی باز،

شتاب و قدرت بالا با کیفیت ژاپنی

مواردی بودند که ماکسیما را در دل مردم ایران محبوب می کرد.

لازم به ذکر است قیمت لوازم یدکی استوک و نو ماکسیما نسبت به بقیه خودرو های وارداتی کمتر می شود.

جالب است اتوماتیک این خودرو، از لحاظ شتاب‌گیری نمی‌توانند در مقابل نمونه‌های دنده دستی ماکسیما حرف چندانی برای گفتن داشته باشند.

چرا نیسان ماکسیما از سبد خودرویی ایران حذف شد؟

از مهم ترین علت های متوقف شدن تولید این خودرو مصرف سوخت بالا است.

نداشتن آپشن برای رقابت با مدل های به روز کره ای، ژاپنی و حتی چینی از دیگر دلایل توقف ماکسیما بود.

نیسان ماکسیما در ایران از تجهیزات امنیتی بسیار کمی بهره می‌برد.

در واقع این موضوع یکی از ضعف‌های این خودرو محسوب می‌شود.

متاسفانه توزیع وزن در این خودرو روی اکسل جلوی خودرو است و هنگام پیچیدن قسمت عقبی خودرو منحرف می شود.

تولید نیسان ماکسیما با وجود همه مزایا، تنها تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت.

اما در کل نیسان ماکسیما خودرویی پرقدرت، نرم با ظاهری لوکس است که هنوز هم عده زیادی وجود دارند که نمونه کارکرده نیسان ماکسیما را به سایر رقیب های کره‌ای یا چینی این خودرو ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بررسی ام وی ام ۵۳۰ در بازار دست دوم؛ یک سدان خانوادگی کم دردسر

سورن توربو از ۰ تا ۱۰۰؛ مشکلات رایج اولین موتور توربو ایران خودرو چیست؟

روش گازسوز کردن خودرو / تفاوت LPG و CNG + معایب و مزایای آنها




6 دیدگاه

  1. با سلام. فکر کنم این جمله بندی اشتباه بوده. چون خودروهای ۶ وحتی هشت سیلندر در ایران وجود داشته و تولید میشده مثل پاژن و سویل و….

  2. دلیل اصلی اینکه در ایران تولید آن متوقف شد این است که ژاپنی ها سخت گیری کردند و خودرو ساز ها نتوانستند خودروی بی کیفیت با نام ماکسیما تولید کرده و سود کلانی به جیب بزنند

    • خیر. تولید قطعات خودرو در کارخانه های ژاپنی متوقف شده بود. بلافاصله خودرو تیانا جایگزین شد، که تکنولوژی بالاتری دارد. اما متاسفانه به تحریم های دوران محمود برخورد کردیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط