مزدا سه اتاق قدیم؛تاریخچه ورود و بررسی فنی در ایران

از دست ندهید

تاریخچه ورود و مزدا سه اتاق قدیم در ایران مربوط به شرکت خودروسازی بهمن است که در سال ۱۳۸۶ مونتاژ خودروی مزدا سه اتاق قدیم را شروع کرد که با محبوبیت مطلوبی در بین مردم و فروش بسیار خوبی مواجه شد در همان سال مزدا سه لقب بهترین و با کیفیت ترین خودرو مونتاژی رابه خود اختصاص داد.

بیت ران-مجتبی کزازی: مزدا سه در سال ۱۳۸۶ با یک موتور دو هزار سی سی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ و گیربکس چهار دنده اتوماتیک و در سه تیپ توسط شرکت خودروسازی بهمن وارد ایران شدند

که در تیپ یک سقف سانروف، صندلی چرم، گرمکن صندلی، محافظ رکاب، بال عقب، چراغ های عقب و جلو ساده بدون زنون وجلو پنجره معمولی و ارائه شد.

در تیپ دو سقف سانروف و در تعداد محدودی گرمکن صندلی دیده می شود اما بال عقب، صندلی چرم و جلو پنجره ساده داشتند.

در تیپ سه همه ی آپشن هایی که در تیپ یک و دو موجود نبود مشاهده می شد.

اما همه  تیپ های این خودرو از لحاظ فنی و تعداد ایربگ یکسان است.

این خودرو تا نیمه اول سال ۱۳۸۹ تولید شد اما در نیمه دوم سال ۱۳۸۹ شرکت خودروسازی بهمن اتاق جدید این خودرو را با نام Mazda 3 New  معرفی کرد.

ایرادات مزدا ۳ اتاق قدیم

  • مزدا سه یک خودروی سدان خانوادگی است اما از ایرادات بزرگ آن می توان به ارتفاع کم و مناسب نبودن برای جاده ها و خیابان های کشور ایران اشاره کرد که این ایراد سواری این خودرو را خشک کرده است .
  • فضای کم جا پای سرنشینان عقب.
  • ایراد دیگر این خودرو گیربکس چهار دنده است که موقع تعویض دنده یک به دو فاصله و افت دور موتور زیادی مشاهده می شود.
  • ضعیف بودن موج گیر های عقب و جلو از تنها ایرادات جلوبندی مزدا سه اتاق قدیم است.
  • یکی از ایرادات این خودرو از نظر مصرف کنندگان لوازم یدکی گران قیمت است که جالب است مزدا سه اتاق قدیم به دلیل استفاده شدن و اسقاط در کشور های همسایه و واردات قطعات استوک آن، لوازم یدکی استوک بسیار زیاد با قیمتی کمتر از نمونه نو آن دارد.

مزایای مزدا سه اتاق قدیم

  • سهولت در خرید و فروش.
  • استهلاک و مصرف سوخت بسیار کم
  • کیفیت آلیاژی موتور و دیگر قطعات
  • ظاهر شیک و زیبا نسبت به مدل و سال تولید
  • شتاب گیری عالی
  • هندلیگ و تعادل بسیار عالی
  • لوازم یدکی استوک فراوان و ارزان
  • کمتر خودرو ژاپنی با سیستم برقی مشکل پیدا می کند و این خودرو هم ازاین کیفت بهره برده است.
  • از بهترین مزایای مزدا سه اتاق قدیم که همه  مالکین به آن اشاره دارند و این خودرو را نسبت به رقبای خود محبوب تر کرده است هماهنگ بودن بسیار عالی موتور و گیربکس در مواقع تعویض دنده و معکوس است که این فرآیند با تشخیص گیربکس هوشمند و فشار دادن پدال گاز انجام می گیرد.

تفاوت مزدا سه اتاق قدیم و مزدا سه جدید

آپشن، اتاق و شاسی این دو مدل تفاوت های بسیاری با هم دارند اما موتور این دو خودرو در کلاس دوهزار سی سی با هم تفاوتی ندارد ولی مزدا سه جدید ازسیستم سوخت رسانی متفاوت و گیربکس پنج دنده بهره می برد .

به طور کل اگر مدل خودرو و صفر کیلومتر بودن آن برایتان مهم نباشد، مزدا سه اتاق قدیم با ظاهری جذاب و جوان پسند و استهلاک کم انتخابی مناسب نسبت به رقبای چینی و ایرانی خود است.

بیشتر بخوانید:

جزییات همکاری سایپا و مپنا برای ساخت خودروهای برقی ایرانی

مشخصات فنی خودروها جدید ایران خودرو ؛ دنا پلاس توربو ، رانا سال و سورن سال

مشخصات تیبا با موتور بهبود یافته؛ کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی

سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط