کوییک سومین خودروی ملی شرکت خودروسازی سایپا است. این خودرو با وجود آپشن هایی بهتر از خودروهای قبلی مورد استقبال بیشتری از مردم قرار گرفته است.
بیت ران – مجتبی کزازی: نام کوییک بحث برانگیز است، چرا که انتخاب این نام برای خودرو معلوم نیست اما کوییک نام منطقه ای درکامیاران استان کردستان و تپه ای در شهرستان جوانرود استان کرمانشاه است.
از دیگر معنی های نام کوییک به زبان لاتین چابک و سریع است.
این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر۱۵۰۰ سی سی با توانایی تولید ۸۷ اسب بخار و با دو جعبه دنده ۵ دنده دستی و یک گیربکس CVT اتوماتیک به بازار عرضه شد.
کوییک یک خودرو هاچ بک است که شباهت ظاهری زیادی با تیبا ۲ و ساینا دارد به طوری که در کاپوت و چراغ جلو آن با ساینا یکی است.
کوییک چندان تفاوت ابعادی با تیبا۲ ندارد.
سایپا کوییک در ۴ مدل ST، SE، SE-A و SE-A LUX عرضه می شود.
کوییک دستی و اتوماتیک از لحاظ پیشرانه فرقی باهم ندارند، اما در نمونه اتوماتیک از گیربکس بلژیکی پانچ و دریچه گاز برقی استفاده شده است.
کوییک چه آپشن هایی دارد؟
از جمله امکاناتی که در سایپا کوییک می توان به آنها اشاره کرد:
فرمان کمکی برقی مجهز به سنسور سرعت،
کروزکنترل،
محدود کننده سرعت،
سیستم تهویه با نمایشگر و نیمه اتوماتیک،
مانیتور،
نویگیشن،
دوربین و سنسور عقب،
سنسور فشار باد لاستیک،
دی لایت،
تنظیم سیستم صوتی روی فرمان،
شیشه ها و آینه های برقی،
سامانه ورود به خودرو بدون کلید،
استارت دکمه ای،
صندلی شش حالته راننده با پشتی برقی،
چراغ همراهی،
کامپیوتر سفر پیشرفته،
بلوتوث و… اشاره کرد.
ایمنی سایپا کوییک چه تفاوتی با پراید دارد؟
کوئیک به کیسههای هوای راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.
نکته جالب در مورد سایپا کوئیک، سامانههای ایمنی متنوع به کار رفته در آن است.
سایپا کوییک همانند بسیاری از خودروهای داخلی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) دارد.
سیستم ترمز EBD از کاربردیترین سامانههای ترمزی یک خودرو است که این خودرو هم دارا ست.
ترمزگیری اضطراری (BA) هم از دیگر سیستمهای به کار رفته در این خودرو است.
کوییک به سیستم کنترل پایداری (ESC) هم مجهز شده است.
کوییک به سیستم «پایش فشار باد تایرها» (TPMS) بهرهمند شده است.
این سامانه، میزان باد لاستیکها را به راننده اعلام میکند.
سامانهی TPMS کنار نمایش اطلاعات لازم، در صورت کمبودن باد لاستیکها، به راننده هشدار میدهد.
مزایا و معایب
مزایا:
- فضای کافی برای سرنشینان در کلاس هاچ بک
- امکانات خوب نسبت به قیمت
- وجود نمایندگی و پشتیبانی در سراسر کشور
- هزینه نگهداری و استهلاک پایین
معایب:
- مصرف بالای سوخت در مدل اتوماتیک
- قیمت بالا نسبت به کیفیت
- کیفیت پایین ساخت اجزا کابین و داشبورد
- ایمنی پایین
- تعلیق ضعیف
- وجود صدای بیش از حد موتور در کابین
خودرو سایپا کوییک، یک خودرو در کلاس هاچ بک است که از امکانات خوبی نسبت به دیگر مدل های شرکت سایپا در این رده قیمت برخوردار است.
این خودرو برای افرادی که یک خودرو شهری و کم استهلاک با قیمت مناسب و امکانات خوب می خواهند، مناسب است.
بیشتر بخوانید:
ممنون از اطلاعتی که در اختیار کاربر میذارید از آقای امین آزاد هم کمال تشکر داریم بابت ساخت مستندهای زیباش
سلام کوئیک r در ترکیب رنگهای آن زیبایی چندانی به چشم نمی خورد زیر قسمتهای کوچی از آن به رنگ دیگه هست مثلاً سقف که به رنگ دیگه هست اصلا به چشم نمیاد مگر اینکه رنگ سقف تا پنجره و ستونها و تا نیمه صندوق عقب ادامه پیدا کنه مثلاً کوئیک قرمز مشکی اگر رنگ مشکی تا زیر چراغ خطر عقب ادامه پیدا کند خیلی زیبا به نظر میرسه و همچنین اگر جنس داشبورد از این حالت پلاستیک خشک و بی روح بیرون بیاد و مانیتور به همه انواع کوئیک پورنگ اضافه بشه خیلی خوبه و در نهایت این همه تفاوت بخاطر دو رنگ بودن اصلا منطقی نیست
با سلام اقا کلا باز کننده صندوق عقب تو ریموت کلید هست یا فقط خودور من اونجوری هست
😏😏😏😏😏
کافیه بزارن خودروسازهای جهانی بیان ایران، هیچکس این خودروهای بی کیفیت و بدون نوآوری مثلا ساخت ایران را نخواهد خرید.
کوییک نگو سرطان بگو مدل ۹۹ خشک گرفتم از همون اولش سنسور اکسیژن خراب شد سه ماه طول کشید تا نمایندگی عوضش کرد الان بعد از ۱۳هزار کارکردداخل گیربکس صدا میده ودنده ها خوب جا نمیره ،مصرفش بالاست و موتورش صدای تراکتور میده و سربالایی خیلی ضعیف عمل میکنه و داخل کابین از هر طرفش صدا میده