20.1 C
Tehran
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹

گیربکس جدید کیا هیوندای با قابلیت پیش بینی

از دست ندهید

پیشنهاد دو نرخی کردن سوخت بر اساس نوع رانندگی

رئیس جمهور در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاد کرد بنزین دو نرخی برای...

فرود هواپیما بدون دخالت خلبان با کمک مسافر عادی آیا امکان پذیر است؟

فرود هواپیما بدون دخالت خلبان آیا امکان پذیر است؟ در صورت برزو مشکل برای تیم پرواز آیا یک مسافر...

هشدار سایپا به مشتریان طرح فروش اعتباری محصولات این شرکت

سایپا به مشتریان طرح فروش اعتباری محصولات این شرکت هشدار داد. بیت ران - شرکت سایپا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:...

گروه کیا هیوندای از سیستم گبربکس جدید با نام ICT رونمایی کرده است که می‌تواند زمان تعویض دنده را پیش بینی کند.

بیت ران – گروه کیا هیوندای به تازگی با رونمایی از گیربکس CVT جدید خود با نام IVT انقلابی را در دنیای گیربکس های CVT به پا کرد.

این خودروساز با جایگزین کردن تسمه‌های زنجیری به جای تسمه‌های متداول گیربکس‌های CVT توانست راندمان خودرو را بالا برده و مصرف سوخت آن را کاهش دهد.

استفاده از این گیربکس CVT جدید در مدل جدید هیوندای اکسنت سبب شد تا مصرف سوخت ترکیبی آن از ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

با این وجود تلاش های این خودروساز بزرگ کره ای در بخش گیربکس پایان نیافته است.

و حالا کیا هیوندای از تکنولوژی جدیدی با نام ICT رونمایی کرده است که می تواند زمان تعویض دنده را از قبل پیش بینی کند.

فناوری جدید کیا هیوندای به گیربکس خودرو این امکان را می دهد که:

با دریافت اطلاعات جاده و شرایط ترافیک از قبل برای تعویض دنده ها آماده شود.

برای انجام این کار، سیستم از جی پی اس، دوربین جلوی خودرو و سیستم رهیاب سه بعدی استفاده می کند.

توانایی های سیستم ICT

گیربکس های فعلی هیوندای و کیا با نام Smart Drive Mode رونمایی شده بودند.

این گیربکس ها از دستورات راننده برای تعویض دنده استفاده می کنند.

اما ICT بر اساس پیش بینی وضعیت جاده دنده‌ها را تعویض می کند.

نقشه‌ سه بعدی به ICT این امکان را می دهد که:

زاویه، شیب و شرایط ترافیکی مسیر پیش رو را از قبل بداند و خود را برای تعویض دنده‌ به موقع آماده کند.

یک رادار نیز سرعت خودروهای جلویی را محاسبه می کند و دوربین نیز خطوط جاده را زیر نظر دارد.

با استفاده از چنین روشی سیستم ICT در بهترین زمان ممکن اقدام به تعویض دنده می کند.

این مساله هم باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود و هم توانایی‌های حرکتی خودرو را بهبود می‌بخشد.

در تست‌های انجام شده روی ICT در جاده های پر پیچ و خم، این سیستم ۴۳ درصد تعویض دنده های کمتری را انجام داده است.

همچنین با استفاده از ICT راننده نیز ۱۱ درصد نیاز کمتری به استفاده از پدال ترمز داشت.

این مورد نیز به کاهش استهلاک ترمزها کمک می کند.

کیا و هیوندای قصد دارند تا در مدل های آینده خود از ICT استفاده کنند.

اما فعلا اعلام نکرده‌اند که چه خودرویی اولین بار از ICT بهره مند خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هیوندای کنا برقی چه مشکلاتی دارد ؟

زمان بندی سوپاپ و فناوری های برتر آن؛ راه های بهبود موتورهای احتراق داخلی

منبع: Motor1

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان موتورسیکلت تهران:

توقف واردات موتورسیکلت های سنگین / ماندن قطعات یدکی در گمرکات

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه در تهران از توقف تقریبی واردات موتورسیکلت های سنگین خبر داد. بیت...
اختصاصی بیت ران؛

ساینا اس پارس خودرو ؛ تولید بطور محدود در...

سایپا در حال تولید ساینا S در پارس خودرو است. ساینا اس پارس خودرو در سالن پراید در حال تولید با تعداد کم است. بیت...

مرسدس AMG GT بلک سریز در نوربرگ ‌رینگ رکورد...

مرسدس AMG GT بلک سریز در پیست نوربرگ ‌رینگ در آلمان در یک رکورد گیری غیر رسمی رکورد زد. بیت ران - در یک رکوردگیری...

نیسان مگنایت محصولی جدید برای کشورهای در حال توسعه

نیسان مگنایت به عنوان محصولی جدید برای عرضه در بازار کشورهای در حال توسعه از سوی این شرکت معرفی شد. در ادامه مشخصات این...

چری تیگو 7 جدید را بشناسید + رقبا و...

چری تیگو 7 جدید از جدیدترین محصولات این شرکت چینی است که در ایران نیز عرضه خواهد شد. اما این محصول چری چه مشخصاتی...

پست‌های مرتبط