چه کسی مدیرعامل جدید پارس خودرو شده است؟ / تاریخچه شرکت

از دست ندهید

برگ سبز خودرو سند رسمی است؟ / نظر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک

برگ سبز خودرو که نیروی انتظامی به عنوان سند مالکیت خودرو صادر می‌کند، سند مالکیت رسمی محسوب نمی‌شود. آقای...

سلطان خودروهای عتیقه ؛ مجموعه ای گرانقیمت از ناب ترین خودروها

بیت ران - امین آزاد: اگر می‌خواهید تمامی این «...ترین»ها را در یک جا مشاهده کنید، چاره‌ای ندارید جز...

افزایش دوباره قیمت ها کلید خورد + جدول / آشفته بازار خودروهای خارجی

قیمت خودروهای داخلی و خارجی دوباره رو به افزایش است. این در حالی ست که قبل از عید نوروز...

مدیرعامل گروه سایپا تصمیم به یک تغییر اساسی گرفت؛ چه کسی مدیرعامل جدید پارس خودرو شد؟

بیت ران – با حکم سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مصطفی مدبر که پیش از این به عنوان قائم مقام مدیرعامل در شرکت پارس خودرو فعالیت داشت به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.

در مراسم معارفه و تودیع مدیرعامل جدید و سابق پارس خودرو از زحمات مهندس علی شیخ زاده در مدت تصدی مدیریت شرکت پارس‌خودرو تقدیر و تشکر شد.

شیخ‌زاده همچنان به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل گروه سایپا در امور تولید به فعالیت خود در گروه سایپا ادامه خواهد داد.

داستان تاسیس شرکت بازرگانی جیپ که پارس خودرو شد

تولد صنعت خودرو بین سال های 1334 تا 1341 با برنامه عمرانی هفت ساله دوم دولت وقت اجرا شد.

هدف از اجرای این طرح صنعتی شدن ایران بود.

در پی این سیاست ها و در سال 1335 بیشتر سرمایه دارن به دنبال واردات خودرو بودند.

اما با تغییر استراتژی ایران برای صنعتی شدن، جعفر اخوان شرکت بازرگانی جیپ را تاسیس کرد.

جعفر اخوان در گام اول، در این شرکت اقدام به واردات جیپ ویلیز کرد.

این خودرو یادگار دوران جنگ جهانی دوم بود.

به دلیل قابلیت های کاربردی و دوام بالا تولید جیپ ویلیز، در سال های بعد از جنگ ادامه پیدا کرد.

هرچند اخوان با واردات آغاز کرد اما ایده تولید در سر داشت.

با چنین دیدگاهی در 1338 کارخانه شرکت سهامی بازرگانی جیپ در کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج راه اندازی شد.

با شروع به کار این کارخانه صنعت خودرو در ایران متولد شد.

پس از تولید با تیراژ محدود آریا، شاهین و انواع جیپ در این شرکت باید برنامه ای جدید در نظر می گرفتند تا با ایران ناسیونال و تولید انبوه پیکان رقابت کنند.

اخوان به دنبال خودرویی بود که بتواند با خودروهای لوکس وارداتی رقابت کند.

این جا بود که در اوایل دهه ۵۰ مذاکرات با جنرال موتورز را آغاز کرد.

محصولات جنرال موتورز و به ویژه مدل های شورولت پیش از این نیز به ایران وارد می شدند.

و ایرانیان نیز اعتماد زیادی به آن ها داشتند.

اما باور اینکه بزرگترین شرکت خودروسازی جهان حاضر باشد مونتاژ خودروهایش را در اختیار ایران قرار دهد، در آن مقطع غیر ممکن به نظر می رسید.

با این وجود اخوان به دلیل روابطی که با شرکت های خودروساز آمریکایی داشت، توانست نظر جنرال موتورز را جلب کند.

سرانجام در اسفند ماه ۱۳۵۲ جنرال موتورز مشارکت با اخوان را پذیرفت و شرکت جدید با سرمایه اولیه ۱۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تاسیس شد.

به این ترتیب نام شرکت به «جنرال موتورز ایران» تغییر پیدا کرد.

این شرکت پس از انقلاب و خروج آمریکایی ها از ایران « پارس خودرو » نامیده شد.

بیشتر بخوانید:

اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

همه مدیران عامل ایران خودرو ؛ فراز و فرودهای ۹ مدیرعامل گذشته

تاریخچه واردات خودرو در ایران با چه برندها و مدل هایی آغاز شد؟

تاریخچه ورود کامیون های روس به ایران

روزی روزگاری کادیلاک ایران

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

تویوتا رسماً اعلام کرد که بازار خودرو روسیه را ترک کرد. این خودروساز ژاپنی به امید بهبودی شرایط جنگ...

میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد /...

میتسوبیشی ASX جدید در اصل همان رنو کپچر است که با تغییر نشان رنو وارد بازار اروپا خواهد شد. این کراس اوور فرانسوی! حالا...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 خودرویی است که توسط BMW تولید نشد. این خودرو مسابقه ای BMW که برادر کادیلاک LMDh بشمار می رود، ساعاتی...

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰...

مرسدس بنز C63 S جدید ۱۷۰ اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می‌برد...

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد...

تارا EV خودرویی است که برای تولید آن از محصولات تسلا الگو برداری شد. این صحبت کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو...

پست‌های مرتبط