26.1 C
Tehran
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ بررسی شد؛ شبیه هیچ خودرویی نیست

از دست ندهید

ایران‌خودرو و سایپا هر کدام هزار میلیارد تومان دارایی شان را واگذار کنند

وزیر صنعت گفت: ایران‌خودرو و سایپا هر کدام هزار میلیارد تومان از شرکت‌های زیرمجموعه خود را واگذار کنند و...

بازگشت دلالان به بازار مجازی خودرو/ قیمت‌های اعلامی غیرواقعی است

به دنبال بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو...

زمان شارژ خودروهای الکتریکی کاهش چشمگیری خواهد داشت

به کمک فن آوری جدید، به روزدی شاهد کاهش زمان شارژ خودروهای الکتریکی خواهیم بود. بیت ران - زمان شارژ...

هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۰ با امکانات و طراحی جدیدی به بازار فرستاده شده است. این خودرو در مقایسه با نسل‌های قبلی خود از هر نظر بهبود پیدا کرده است.

بیت ران – حسین ریحانی: در سال ۲۰۱۰ بود که هیوندای مدل جدید از سوناتا را با طراحی فراتر از دیگر خودروهای این کلاس روانه‌ی بازار کرد.

نتیجه‌ این حرکت هیوندای فروش بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه سوناتا در سال ۲۰۱۲ بود.

حالا این شرکت قصد دارد بار دیگر این حرکت را تکرار کرده و برای همین مدل ۲۰۲۰ سوناتا را کاملا متحول کرده است.

هیوندای این بار نیز روی یک طراحی خیره کننده سرمایه گذاری کرده تا مشتریان بیشتری را جذب سوناتا کند.

هیوندای سوناتا

در سال‌های اخیر فروش سوناتا کاهش پیدا کرده بود و دلیل اصلی‌ آن رشد بازار کراس اوورها بود.

در حقیقت این قضیه محدود به سوناتا نیست و همه سدان‌های متوسط با کاهش فروش مواجه شده‌اند.

از سویی مدل قبلی سوناتا از نظر طراحی آنقدرها هم چشمگیر نیست.

به همین خاطر برای سال ۲۰۲۰ هیوندای اقدامی رادیکال انجام داده و زبان طراحی سوناتا را کاملا متحول کرده است.

این طرح جدید، حالتی پهن‌تر، با ارتفاع کم‌تر و طول بیشتر دارد.

اما مهم‌ترین قسمت آن توجه زیاد هیوندای به جزییات در این خودرو است.

طراحی خارجیهیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به جز چراغ‌های روشنایی در روز عادی که درون چراغ‌های جلو قرار دارند به یک نوار LED اضافی هم مجهز شده که از چراغ‌های جلو شروع شده و در لبه کاپوت ادامه پیدا می‌کند.

این نوار در نهایت به دو نوار فلزی منتهی می‌شوند که روی گلگیر ادامه دارند.

به گفته هیوندای این طراحی خشن در اولین مواجه می‌تواند روی ذهن بیننده تاثیر گذاشته و آن را به سمت سوناتا جذب کند.

در بخش عقبی نیز همین عناصر طراحی دیده می‌شوند.

یک نوار در عرض در صندوق دیده می‌شود که چراغ‌های عقب را به هم متصل کرده است.

در کل باید اعتراف کرد استفاده از چراغ‌های خطی در حال تبدیل شدن به یک رسم در خودروسازی امروز است.

بخش مهم دیگر طراحی سوناتا جلو پنجره بزرگ آن است.

طراحی آن طوری است که خودرو را پهن‌تر از آنچه در واقعیت است نشان می‌دهد.

در کل باید گفت که این مدل خاص‌ترین طراحی را در کلاس خود دارد.

سوناتا ۲۰۲۰ شبیه هیچ خودروی دیگری نیست.

چنین صحبتی در مورد سایر رقبای هیوندای سوناتا مانند تویوتا کمری صدق نمی‌کند.

طراحی داخلیهیوندای سوناتا

اگر طراحی خارجی سوناتا توجه شما را به خود جلب نکند، کابین این خودرو حتما این کار را خواهد کرد.

طراحی کابین سوناتا واقعا عالی انجام شده است.

در طراحی عناصر کابین سوناتا ۲۰۲۰ به خوبی می‌توان رد پای محصول پرچمدار هیوندای یعنی مدل پلساید را مشاهده کرد.

از اصلی‌ترین بخش‌های کابین می‌توان به:

نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سیستم مالتی مدیا و پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی اشاره کرد.

اهرم دنده نیز از نوع جوی استیکی الکترونیکی است.

نمایشگر قرار داده شده روی داشبورد سوناتا در حالت استاندارد ۸ اینچی است.

ولی به صورت آپشن سایز این نمایشگر به ۱۰.۲ اینچ افزایش پیدا می‌کند.

حتی در نمایشگر کوچک نیز امکاناتی چون Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد موجود هستند.

هیوندای سوناتا

امکانات تیپ های هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

در تیپ‌های فول، هیوندای سوناتا مجهز به امکاناتی همچون تودوزی چرمی، فرمان چرمی، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose، سانروف پانوراما و نورپردازی داخلی LED است.

هیوندای سوناتا در تیپ پایه نیز امکانات مناسبی دارد.

نکته مثبت دیگر در مورد کابین این خودرو استفاده از پلاستیک نرم با کیفیت است.

هیوندای کم‌ترین استفاده را از پلاستیک خشک کرده است.

تنها در بخش پایینی کنسول استفاده از پلاستیک خشک دیده می‌شود.

در بخش فضای کابین نیز با وجود سقف شیبدار، ولی فضای سر عقب خوب است.

در این خودرو هیچ کدام از سرنشینان کمبودی از نظر فضا ندارند.

البته در این بخش فضای پای سرنشینان عقب در مقایسه با مدل قبلی کاهش جزیی پیدا کرده است.

ولی با این وجود همچنان کابین خودرو فضای مناسبی دارد.

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در بخش تجهیزات ایمنی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

امکانات ایمنی این خودرو شامل:

رادار بین خطوط،

دوربین‌های کمکی در زیر آینه‌های جانبی،

کروز کنترل هوشمند،

سیستم ترمز اضطراری خودکار،

سیستم هشدار خواب آلودگی راننده

و نور بالای هوشمند هستند.

به صورت آپشن نیز تجهیزاتی همچون رادار هشدار نقطه کور و سیستم هشدار خودروی پشت سری قابل سفارش هستند.

بخش فنیهیوندای سوناتا

برای سوناتا جدید دو پیشرانه قابل انتخاب هستند.

البته یک پیشرانه سوم نیز در راه است که روی سوناتا N-Line نصب خواهد شد.

ولی این مدل سوم تا سال آینده به بازار نخواهد آمد.

موتور مدل پایه هیوندای سوناتا یک نمونه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است.

موتور پایه ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

پیشرانه دوم از نوع توربو ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر است و ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد.

جالب اینجاست که پیشرانه توربو که یک آپشن اضافی محسوب می‌شود از نظر قدرت ضعیف‌تر از پیشرانه استاندارد است و تنها مقدار کمی گشتاور آن از موتور ۲.۵ لیتری بیشتر است.

مصرف سوخت مناسبهیوندای سوناتا

هر دو موتور سوناتا ۲۰۲۰ به یک گیربکس ۸ دنده خودکار متصل می‌شوند.

در بخش مصرف سوخت، مدل ۲.۵ لیتری دارای مصرف سوخت شهری ۸.۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف جاده‌ای ۶.۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مصرف سوخت مدل توربو ۱.۶ لیتر در شهر و به صورت ترکیبی با مدل ۲.۵ لیتری یکسان است و تنها مصرف جاده‌ای آن کمی بیشتر بوده و معادل ۶.۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در اولین تجربه رانندگی با سوناتا جدید این خودرو سواری لذت بخشی را ارائه داد.

موتور ۱.۶ لیتری توربو این خودرو قدرت مناسبی دارد و از سویی گیربکس ۸ دنده جدید نیز بهتر از تمامی گیربکس‌های قبلی است که روی سوناتا دیده بودیم.

بهتر است به هیچ وجه گول ظاهر اسپرت سوناتا را نخورید چون سوناتا سواری نرم و شناوری دارد و در پیچ‌ها نیز دچار کم فرمانی می‌شود.

البته با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت حس فرمان مقداری بهتر می‌شود و فیدبک بهتری به راننده می‌دهد.

با این وجود سوناتا همچنین فرمانی بسیار سبک دارد.

این طور به نظر می‌رسد که هیوندای سعی کرده مدل عادی سوناتا را بیشتر به عنوان یک خودروی راحت تولید کند تا اسپرت و قابلیت‌های اسپرتی را برای مدل N-Line نگه داشته است.

هیوندای سوناتا

اسپرت نه، راحت است

در حالی که سوناتا چندان حس اسپرتی ندارد، اما در عوض راحتی آن خیلی خوب است.

کیفیت سواری هیوندای سوناتا خیلی خوب است و حتی در جاده‌هایی با کیفیت پایین‌تر از متوسط نیز نرمی خوبی را ارائه می‌دهد.

هیوندای در این نسل تلاش کرده تا کابینی بی صداتر از قبل را در کنار سواری نرم و بی تنش ارائه دهد.

نفوذ صدای موتور به کابین نیز خیلی پایین است و در هنگام حرکت نیز شاسی استحکام بالای خود را نشان می‌دهد.

تنها در هنگام حرکت در اتوبان است که متوجه مقداری صدای باد خواهید شد.

در کل هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ کیفیت سواری و راحتی بالاتر از متوسط کلاس خود را دارد.

ارزش نهاییهیوندای سوناتا

قیمت هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ از ۲۳ هزار دلار برای تیپ پایه SE شروع می‌شود.

تیپ فول این خودرو نیز ۳۳ هزار دلار قیمت دارد و از تجهیزات آن می‌توان به هداپ دیسپلی، چراغ‌های اصلی LED، سردکن صندلی‌های جلو و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

تویوتا کمری XSE با وجود اینکه قدرت موتور بیشتری دارد ولی اگر آن را بخواهید با امکاناتی مشابه سوناتا خریداری کنید قیمت آن به ۳۵ هزار دلار خواهد رسید.

سوناتا در برابر هوندا آکورد تورینگ نیز از مزیت قیمتی برخوردار است چون قیمت آکورد نیز بالای ۳۶ هزار دلار است.

سوناتا با اینکه موتوری ضعیف‌تر از رقبای ژاپنی دارد اما به واسطه قیمت پایین‌تر خود، از ارزش خرید بالاتری برخوردار است.

در نهایت می‌توان هیوندای سوناتا را خودرویی پر آپشن و راحت عنوان کرد که با طراحی خاص و رادیکال خود می‌تواند خریداران زیادی را به سمت خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

هیوندای i30 فیس لیفت چه ویژگی های فنی و ظاهری دارد؟

مصرف سوخت هیوندای سوناتا هیبرید جدید چقدر است؟

منبع: motor1

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

Ami ارزان‌ترین خودرو برقی ترکیه، در یک هفته ۱۹۸ میلیون گران شد

Ami از سوی سیتروئن به تازگی در کشور ترکیه رونمایی و قیمت فروش آن تعیین شد. این خودرو برقی...

توافق تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از توافق با مقامات روسی برای تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در ایران خبر داد. بیت ران - علیرضا...

سقوط اف ۱۴ / تام کت در اصفهان

صبح ۲۸ خرداد یک فروند جنگنده اف ۱۴ / تام کت در نزدیکی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان دچار سانحه شد و سقوط کرد. بیت...

زمزمه‌ی فروش پارس خودرو ؛ ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین...

این روزها بیش از هر زمان دیگری زمزمه‌ی فروش پارس خودرو به گوش می‌رسد. براساس اخبار رسیده آیا ایران خودرو مالک قدیمی‌ترین خودروساز ایران...

خودروهای برقی در ترکیه و هزینه شارژ آنها طبق...

خودروهای برقی در ترکیه در حال تثبیت جایگاه خود در بین خریداران هستند. تنها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰۷۳ خودرو برقی...

پست‌های مرتبط