جدیدترین لوگو بی ام و ، خوب یا بد؟

از دست ندهید

بی ام و در پی لغو شدن نمایشگاه خودروی ژنو از مدل i4 رونمایی کرد. روی این خودرو لوگو جدید بی ام و نیز به چشم می خورد.

بیت ران – حسین ریحانی: بی ام و به تازگی لوگو خود را تغییر داد.

این بزرگ‌ترین تغییر لوگو در آرم این کمپانی بعد از سال ۱۹۱۷ به شمار می‌رود.

مانند بسیاری از لوگوهای امروزی از طرحی ظریف و مینیمالیستی برخوردار است.

لوگوی جدید بی ام و علاقه‌ این شرکت به مدرنیته را نیز به خوبی نشان می‌دهد.

لوگو جدید بی ام و دو تغییر عمده را تجربه کرده است.

تغییر اول که مثبت ارزیابی می‌شود استفاده از طرح تخت و جایگزین کردن آن با طرح از مد افتاده‌ سه بعدی است که در سال ۱۹۹۷ معرفی شده بود.

این کار سبب ساده‌تر شدن لوگویی شده است که این کمپانی از سال ۱۹۶۳ از آن استفاده می‌کرد.

تغییر بعدی حذف کردن حلقه‌ مشکی رنگ حاشیه‌ آرم خودرو و جایگزینی آن با یک حلقه‌ شفاف است.

این یکی را باید قسمت بد ماجرا عنوان کرد.

لوگوی شفاف، ظاهری ساده، مینیمالیست و در عین حال پاک و واضح دارد،.

اما تاثیر این تغییر را نمی‌توان لزوما مثبت ارزیابی کرد.

البته این لوگو روی بدنه‌ برنزی بی ام و i4 کانسپت زیبایی خاصی دارد.

اما اگر آن را روی یک خودرو سفید رنگ نصب کنیم چه؟

نصب کردن لوگوی شفاف جدید در تابلوی نمایندگی‌ها در جاده نیز می‌تواند تبدیل به دردسر شود.

در حقیقت یکی از عواقب شفاف شدن آرم بی ام و این است که این لوگو دیگر وضوح قبل را ندارد و بیشتر مانند این است که کسی یک فایل بدون پس زمینه را در فتوشاپ درست کرده باشد.

لوگو بدون پس زمینه!

این دقیقا دلیلی است که ما از طرح‌های بدون بک گراند استفاده نمی کنیم.

اگر دقت کنید اکثر نوشته ها در کامپیوتر و اینترنت دارای زمینه سفید هستند چون وجود زمینه کار خواندن را سهولت می بخشد.

حذف کردن قسمت مشکی رنگ آرم بی ام و سبب شده تا حتی شکل کلی آرم را نیز نتوانید به راحتی تشخیص دهید.

یعنی حروف B M W دیگر به راحتی که در زمینه‌ی مشکی دیده می‌شدند در زمینه‌ی شفاف لوگوی جدید خوانده نمی‌شوند.

لوگو بی ام و

شفاف بودن آرم سبب شده تا از فاصله‌ دور نیز تشخیص آن آسان نباشد.

به طوری که گویی حروف بی‌ام‌و و دیسک آبی و سفید وسط لوگو دو قسمت مجزا از هم هستند.

این در حالی است که لوگو قبلی طرحی یکپارچه داشت.

شفاف شدن بخش بیرونی لوگو نشان می‌دهد بی‌ام‌و تنها می‌خواهد با استفاده از دیسک مرکزی آرم خود را بشناساند و نه با حروف بی ام و.

بی ام و تنها شرکتی نیست که لوگوی خود را تغییر داده است.

در سال‌های اخیر فولکس واگن، فیس بوک، یاهو، گوگل و GoDaddy نیز لوگوی خود را تغییر داده‌اند.

بی ام و هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که آیا لوگوی جدید روی خودروهای تولید انبوه این شرکت نیز استفاده خواهد شد یا نه؟

اما با توجه به استفاده از لوگوی جدید در وبسایت رسمی و صفحات رسمی بی ام و در فضای مجازی دیر یا زود لوگوی جدید را در خیابان نیز  خواهیم دید.

بیشتر بخوانید:

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

تاریخچه برند آلفارومئو و فراز و نشیب های این خودروساز ایتالیایی

لوگوی شرکت های خودروسازی چه معنایی دارند؟ + تغییرات در گذر زمان

داستان برند تویوتا ؛ ارزشمندترین خودروسازی جهان بالاتر از بنز و بی ام و

لوگوی بوگاتی را چه کسی طراحی کرد؟ تاریخچه طرحی که ۱۱۰ سال تغییر نکرده

منبع: theverge




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط