سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار می شود

از دست ندهید

یکی از خودروهایی که به عنوان جایگزین خودرو پراید معرفی شده است خودرو «رهام» است. به گفته سایپا قرار است تیراژ تولید «رهام» در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برسد، اما در تولید این خودرو مشکلاتی هم وجود دارد.

بیت ران – در شرایط فعلی کشور این خودرو بهتر است که از یک موتور بهینه با مصرف سوخت کم برخوردار باشد.

گفته می شود که به احتمال زیاد در تولید این خودرو از پیشرانه توربوی خانواده X200 (پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ) استفاده خواهد شد که قدرتی در بازه ۸۷ تا ۱۵۰ اسب بخار دارد.

این خودرو ملی به عنوان جدیدترین سدان ملی می‌تواند در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه شود، اما مهمترین مسئله، تولید قطعات مورد نیاز آن و داخلی سازی آنها است.

انواع تیپ های رهام

طبق گفته ها، «رهام» از نمونه ساده ۵ دنده تا اتومات وارد باز خواهد شد که در نمونه ساده آن سیستم پخش CD با درگاه USB، بلوتوث، دو کیسه هوا، صندلی شش حالته دستی راننده، تریم داخلی پارچه ای، سیستم تهویه دستی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، رینگ فولادی ۱۵ اینچی، ترمز ABS، EBD و BA وجود خواهد داشت.

«رهام» در تیپ ٢ امکاناتی مانند سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری را داراست.

تیپ ٣ این خودرو اتوماتیک و به جعبه دنده ۶ سرعته AT مجهز شده است. این نمونه از «رهام» مشابه تیپ ۱ این خودروی سدان است و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

تیپ ۴ این خودرو هم اتوماتیک است و با امکاناتی مشابه تیپ ۲ دنده‌ای عرضه می‌شود. در تمام تیپ‌های اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی جایگزین رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی شده است.

رهام

٢ نمونه اصلی «رهام» اتوماتیک به تیپ ۵ و ۶ اختصاص پیدا می‌کند. تیپ ۵ این خودرو به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای مجهز است و سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز در این نسخه اتوماتیک دیده می‌شود.

در فول‌ترین نمونه این خودرو، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی جایگزین نمایشگر ۷ اینچی شده و رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده و چند ویژگی جزئی دیگر به خودرو اضافه شده است.

بر اساس شایعات شنیده شده تمام نمونه‌های این سدان ملی با جعبه فرمان کمکی برقی به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از محصولات ایران خودرو ؛ حل مشکل موتور رهام و همکاری پلت فرمی

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک

معرفی و رونمایی از محصولات ایران خودرو ؛ این سه محصول جدید کدام اند؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط