پرونده خودروهای دپویی‌ به معاون اقتصادی رئیس‌جمهور رسید

از دست ندهید

وزیر اقتصاد و دارایی پس از بازدید از گمرک بوشهر پیشنهاداتی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپویی به هیات دولت داد و این اطلاعات در اختیار معاون اقتصادی رئیس جمهور قرار گرفت.

بیت ران – فرهاد دژپسند وزیر اموراقتصاد و دارایی اوایل دی ماه سال جاری بازدیدی از گمرک بوشهر داشت و طی این بازدید با برخی از صاحبان خودروهای دپویی که چندین سال از ورود آنها به گمرک بوشهر می‌گذرد دیدار کرد. در جریان این دیدار مالکان خودروهای در گمرک مانده خواستار تعیین تکلیف خودروهای وارداتی شدند .

دژپسند پس از این گفتگو  قول داده پیشنهادهایی را در این زمینه به هیات دولت ارائه کند. در حال حاضر بررسی پیشنهادهای وزیر اقتصاد و دارایی از دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت خارج شده و در اختیار معاون اقتصادی رئیس‌جمهور قرار دارد.

خودروهای دپویی

تعیین تکلیف خودروهای دپویی از سوی هیات دولت به منزله ترخیص آنها نیست

در حال حاضر ۵ هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو به دلایلی همچون مشکلات قضایی، ثبت سفارش غیرقانونی، حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و همچنین سفارش خودروهای آمریکایی در گمرکات کشور معطل هستند.

به گفته مهرداد ارونقی معاون فنی گمرک پیشنهاد‌های وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای دپویی از سوی هیات دولت به منزله ترخیص آنها نیست.

خودروهای دپویی یا از گمرکات و مناطق ویژه و آزاد کشور ترخیص خواهند شد یا به سازمان اموال تملیکی واگذار می شوند و یا در انتها به کشور مبدا بازگردانده می شوند.

پرداخت دو برابری حقوق گمرکی برای ترخیص خودروها

مقامات گمرک معتقدند اگر پیشنهاد ترخیص خودروها مورد موافقت قرار گیرد احتمالا پرداخت دو برابری حقوق گمرکی برای ترخیص این خودروها مدنظر دولت است.

کارشناسان معتقدند چون این خودروها به دلایل مختلفی دپو شده اند پس همگی طی یک مسیر تعیین تکلیف نمی شوند .

در دی ماه گذشته هیات دولت مصوبه‌ای با طول مدت اعتباری ۴ ماه برای ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک داشت اما به دلیل زمانبر شدن تعیین سازوکار این مصوبه  هیات دولت با تمدید مهلت زمانی مصوبه خود  برای دو ماه دیگر یعنی تا تیر ماه سال جاری موافقت کرد.

اما این مصوبه به دلیل عدم توجه به دلایل توقف خودروها در گمرک با وجود تمدید مهلت زمانی نتوانست مشکل خودروهای دپویی در گمرک را حل کند.لذا هیات دولت جهت دست بابی به راه حل مناسب در بررسی مجدد این مشکل باید به علت توقف خودروها توجه کند .

بیشتر بخوانید:

احتمال افزایش هزینه ترخیص خودرو های وارداتی دپویی بر اساس ارز نیمایی

کسی مسئولیت ترخیص خودروهای مانده در گمرک را نمی پذیرد (به روز رسانی)

واردات کامیون‌ های دست دوم اروپایی با ۳ سال کارکرد حاشیه ساز شد

منبع:دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط