نبرد وانت های برقی بزرگ در آمریکا؛ هامر در برابر تسلا سایبرتراک و ریوان

از دست ندهید

وانت های برقی بزرگ یکی یکی در حال معرفی در بازار آمریکا هستند و این نشان دهنده‌ی رقابتی شدید بین تسلا، جمس و Rivian در آینده‌ی نزدیک است.

بیت ران- سال ۲۰۲۱ برای وانت های الکتریکی سال مهمی است چون در این سال جمس اولین وانت الکتریکی خود با نام هامر EV و تسلا نیز سایبر تراک خود را روانه بازار خواهد کرد.

این دو مدل رقیبی دیگر نیز دارند و آن Rivian R1T است که کمی زودتر یعنی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات کاملی از این خودروها وجود ندارد اما با اطلاعاتی که تا به حال از آنها منتشر شده می‌توان نگاهی کلی به این وانت های برقی آینده داشت.

سرآغاز فصل بی پایان وانت های برقی

اولین مدل هامر EV است که قرار است با موتوری به قدرت ۱۰۰۰ اسب بار و گشتاور ۱۵ هزار و ۵۷۴ نیوتن‌متر وارد بازار شود.

این اعداد به خوبی می توانند هامر را در مرکز توجه رسانه ها قرار دهند. چیزی که در مورد هامر نامشخص است این است که آیا تنها یک مدل از هامر تولید خواهد شد یا اینکه مدل های ضعیف تر هم در دستور کار قرار دارند.

برای دانستن جواب این سوال باید تا زمان رونمایی رسمی از این خودرو صبر کرد.

وانت های برقی

وانت برقی دوم آمریکا Rivian R1T است. این پیکاپ ۷۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. از نظر گشتاور ریویان می‌‌تواند با هامر رقابت کند.

اگر به دنبال اعداد درشت گشتاور هستید Rivian بهترین گزینه است چون گشتاور نهایی آن به ۱۴ هزار نیوتن متر می رسد.

پیکاپ Rivian R1T در دو مدل تولید خواهد شد. مدل نخست ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مدل دوم ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

حداکثر گشتاور برای مدل نخست به ۷ هزار نیوتن متر و برای مدل دوم نیز به ۱۴ هزار نیوتن متر می رسد.

وانت های برقی

در نهایت به سایبرتراک جنجالی تسلا می رسیم که اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. سایبرتراک تسلا در سه مدل تک موتور محرک عقب، دو موتور چهارچرخ محرک و سه موتور چهارچرخ محرک به بازار عرضه خواهد شد.

نبرد فنی وانت های برقی

به گفته‌ی تسلا مدل ۳ موتوره می تواند به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲.۹ ثانیه دست پیدا کند که در مقایسه با عدد ۳ ثانیه ای هامر بهتر است.

اگر بالاترین مدل هر وانت را حساب کنیم تسلا سایبرتراک با شعاع حرکتی ۸۰۵ کیلومتر برنده‌ی رقابت در بخش شعاع حرکتی است و دومدل دیگر آن نیز به ترتیب ۴۰۲ و ۴۸۳ کیلومتر برد دارند. شعاع حرکتی R1T برای دو مدل آن ۳۷۰ و ۴۸۳ کیلومتر است.

گرچه شعاع حرکتی هامر به طور رسمی اعلام نشده ولی پیش بینی می شود که بتواند به برد حداقل ۴۸۳ کیلومتر دست پیدا کند.

وانت های برقی

نکته‌ی دیگر در مورد هامر نامشخص بودن قیمت آن است. برخی گمانه زنی ها از قیمت ۹۰ هزار دلاری برای هامر حکایت می کنند.

قیمت مدل پایه ی سایبرتراک تسلا از ۳۹ هزار دلار شروع می شود. مدل دو موتور دارای قیمت پایه‌ی ۴۹ هزار دلار است و مدل سه موتوره نیز ۲۰ هزار دلار قیمت بیشتری از مدل دو موتوره دارد.

گران ترین مدل در این بین Rivian R1T است. سال پیش که این خودرو رونمایی شد قیمت پایه ی ۶۹ هزار دلاری برای آن اعلام شد.

البته این قیمت برای نسخه‌ی ضعیف این خودرو نیست و برای مدل میانی است. جزییات قیمتی دقیق R1T تا پایان امسال اعلام می شود.

این مقایسه ای مختصر بر پیکاپ های برقی آینده‌ی بازار بود اما وانت‌های بیشتری هم در راهند و در آینده رونمایی خواهند شد که از بین آن‌ها باید به فورد F-150، بولینگر B2، وانت کارما و Lordstown اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

هامر الکتریکی برای رقابت با مدل‌های شاسی بلند تسلا و ریویان وارد بازار می‌شود

نسل جدید نیسان پیکاپ معرفی شد؛ ناوارا AT32، جنگنده ای تمام عیار برای آفرود

منبع: carscoops




2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط