معرفی شورولت کامارو ۱۰۰۰ اسب بخاری با تیونینگ Specialty Vehicle Engineering

از دست ندهید

شورولت در نمایندگی های خود مدلی خاص از رودستر کامارو را با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار به فروش می‌رساند. از این خودرو تنها ۲۵ دستگاه ساخته خواهد شد.

بیت ران- آمریکایی‌ها مثلی دارند که می‌گوید هیچ چیز جایگزین حجم موتور نمی‌شود اما امروزه خلاف این حرف ثابت شده است به طوری که برخی از بهترین و قوی‌ترین سوپراسپرت‌ها دارای موتورهایی کوچک ولی قوی هستند.

حالا یک تیونر آمریکایی به نام Specialty Vehicle Engineering نیز تصمیم به افزایش قدرت شورولت کامارو گرفته است. این تیونر یک موتور سوپرشارژردار کاملا اختصاصی برای شورولت کامارو طراحی و ساخته است که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

نام این خودرو ۲۰۲۰ Yenko-SC Stage 1 Camaro است. زیر کاپوت این کامارو موتور ۶.۲ لیتری V8 دیده می‌شود که بر اساس موتور LT-1 شورولت ساخته شده است. سوپرشارژر جدیدی روی این موتور نصب شده است تا قدرت آن را افزایش دهد. این موتور روی مدل های کوپه و رودستر کامارو نصب می‌شود و تیونر محصولات خود را در تیپ‌های ۱SS و ۲SS کامارو به بازار عرضه خواهد کرد. گیربکس مورد استفاده در کاماروی ۱۰۰۰ اسب بخاری نیز از نوع ۱۰ دنده‌ی اتوماتیک است.

این شورولت کامارو از پیشرانه‌ی هشت سیلند ۶.۲ لیتری استفاده می‌کند

با اینکه Specialty Vehicle Engineering به طور خاص یک موتور را برای این خودرو طراحی کرده ولی همچنان بسیاری از قطعات جنرال موتورز در این خودرو دیده می‌شوند. از قطعات جنرال موتورز در این خودرو می‌توان به سیستم Magnetic Ride Control، ترمزهای برمبو ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب، سیستم تعلیق تقویت شده، سیستم خنک کننده‌ی روغن موتور، سیستم اگزوز دو حالته، دیفرانسیل لغزش محدود و بسیاری بخش‌های دیگر اشاره کرد. اسپیلیتر جلو و اسپویلر عقب شورولت کامارو ۱LE نیز در این خودرو به کار رفته است.

درون کابین امکان سفارش صندلی‌های اسپرت ریکارو برای سرنشینان وجود دارد. اگر سرنشینان به صندلی‌های استاندارد کامارو SS علاقه داشته باشند نیز تیونر می‌تواند روی آن‌ها تودوزی جدیدی به رنگ سیاه و سفید را اجرا کند. در نقاط مختلف این خودرو نیز نشان Yenko دیده می‌شود. حتی روی بدنه و کاپوت نیز این نشان نقش بسته است. کاپوت هم رنگ بدنه‌ی این شورولت کامارو نیز از فیبر کربن ساخته شده است.

Specialty Vehicle Engineering تنها ۲۵ دستگاه از این شورولت کامارو ۱۰۰۰ اسب بخاری را تولید خواهد کرد که هر یک از آن‌ها دارای شماره سریال مختص به خود هستند. هنوز چیزی در مورد قیمت این خودروها اعلام نشده است ولی قیمت پایینی نخواهند داشت. این تیونر که محصولات آن در نمایندگی‌های شورولت قابل خرید هستند قبلا در سال ۲۰۱۸ نیز مدل از کامارو را بر اساس مدل LT-1 تولید کرده بود که پیشرانه‌ی ۶.۸ لیتری V8 سوپرشارژر دار آن نیز ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

شورولت بلیزر ۲۰۲۰ چه مشخصاتی دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط