فراخوان تویوتا برای ۳.۴ میلیون خودرو به دلیل نقص کیسه هوا

از دست ندهید

کمپانی تویوتا به تازگی ۳.۴ میلیون خودرو تولیدی خود را به دلیل نقص در سیستم ایربگ در سراسر جهان فراخوانده است تا ایرادات آن ها را برطرف کند.

بیت ران – حسین ریحانی: این فراخوان به دلیل وجود اشکالی الکتریکی که می تواند موجب عمل نکردن کیسه های هوا در هنگام بروز تصادف شود بوده و پس از یک مورد تصادف منجر به مرگ اعلام شده است و البته شامل مدل های کرولای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹، ماتریکس ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، آوالون ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ و آوالون هیبرید ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ می شود.

نقص موجود در واحد کنترل برق خودروهای معیوب تویوتا می تواند منجر به ناقص عمل کردن یا عمل نکردن کیسه های هوا شود. این ایراد همچنین مانع از عملکرد پیشرانهای کمربند ایمنی می شود.

تویوتا

پیش از این اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های امریکا تحقیقاتی را خصوص احتمالا ایراد در کیسه های هوا خودروها انجام داده و اعلام کرد کیسه های هوای معیوبی بر روی بیش از ۱۲ میلیون خودروی تولیدی شرکت های تویوتا، فیات کرایسلر، هوندا، هیوندای، کیا و میتسوبیشی طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به کار رفته است.

در طی این تحقیقات مشخص شد که  ۲ مورد حادثه از جمله یک تصادف منجر به مرگ «در ارتباط با محصولات شرکت تویوتا گزارش شده که در آنها احتمالا فشار الکتریکی بالا» منجر به باز نشدن کیسه های هوا شده است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های امریکا اعلام کرده است که دو خودرویی که در این تصادف ها نقش داشتند خودروهای تویوتا کورولا بودند.

بیشتر بخوانیم:

مشخصات تیبا با موتور بهبود یافته؛ کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی

شرایط فروش سایپا کوییک R به صورت اقساطی اعلام شد (به روز رسانی)

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط