جزئیات اخذ عوارض ۱.۵ درصدی از هزینه هر سفر تاکسی اینترنتی به نفع شهرداری

از دست ندهید

به‌تازگی جزئیات دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت تاکسی‌های هوشمند، و همچنین اخذ عوارض ۱.۵ درصدی از هزینه سفرهای تاکسی اینترنتی به نفع شهرداری اعلام شد.

بیت ران – مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری جزئیات دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت تاکسی‌های هوشمند، و نیز دریافت عوارض ۱.۵ درصدی از هزینه هر سفر به نفع شهرداری از سوی تاکسی‌های اینترنتی را اعلام کرد.

مرتضی ضامنی در رابطه با دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت تاکسی‌های هوشمند بیان کرد:

طبق این دستورالعمل مقرر شد که شرکت‌ها به منظور استفاده از زیرساخت‌های شهری در قالب بهای خدمات، ۱.۵ درصد از هزینه هر سفر را به شهرداری شهر مربوطه پرداخت کنند که در واقع قانونی است. اگر در شهری، شورای شهر و شهرداری شهر مربوطه، بنا دارند که این مبلغ را نگیرند، قاعدتا باید آن را در شورای شهر مصوب کرده و فرایند لازم را طی کنند. طبق دستورالعمل به‌منظور بهای خدمات و استفاده از زیرساخت‌های شهری، شرکت‌ها موظف شدند که عوارض ۱.۵ درصدی را پرداخت کنند.

آیا مسافران باید عوارض هزینه سفر تاکسی اینترنتی را بپردازند؟

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در پاسخ به این سوال که آیا این مبلغ باید توسط مسافرین پرداخت شود، بیان کرد:

این موضوع در اختیار خود شرکتهاست. آنها می‌توانند از محل شارژی که دریافت می‌کنند، اضافه دریافت از مسافر و یا هر دو روش استفاده کنند. چگونگی پرداخت این عوارض توسط خود شرکتها برنامه‌ریزی و به شهرداری شهر مربوطه پرداخت می‌شود.

ضامنی در پایان به چگونگی طرح شکایات مردمی در رابطه با افزایش هزینه سفرها پرداخت. او در این باره اظهار کرد که مردم می‌توانند از طریق اصناف، شهرداری و تغزیرات برای ارائه شکایات احتمالی خود اقدام کنند.

همچنین بخوانیم:

بیمه رانندگان به همه تاکسی رانان تعلق خواهد گرفت

آخرین وضعیت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

سهمیه بندی سوخت براساس پیمایش؛ شرایط دریافت کارت سوخت هوشمند برای وانت بارها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط